81 عنوان برنامه فرهنگی در روستاهای استان قزوین برگزار می شود


81 عنوان برنامه فرهنگی در روستاهای استان قزوین برگزار می شود

قزوین- مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان قزوین گفت: همزمان با دهه مبارک فجر 81 عنوان برنامه در روستاهای استان قزوین برگزار می شود.

حجت الاسلام محمود گروسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: برگزاری جشن انقلاب در ۴۸ روستا با مشارکت روستاییان، دهیاریها، بخشداران و آموزش و پرورش، نواخته شدن زنگ انقلاب در ۶ روستا در روزهای پنجشنبه و شنبه در مدارس روستایی، میهمانی لاله ها و گلباران مزار شهدای روستایی در شش روستا به صورت نمادین، با همکاری بسیج و بنیاد شهید از برنامه های ویژه دهه فجر در روستاهای استان است.

گروسی بیان کرد: همچنین برگزاری یادواره شهدا در روستاهای نیکویه، کنشکین، فارسجین، ناصرآباد، الموت شرقی و طزرک، برپایی نمایشگاه روستا در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین، برگزاری مسابقات قرآنی در مناطق روستایی و عشایری، در رشته های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم و رشته قرائت برای برادران و برای خواهران رشته مفاهیم هم اضافه می شود.

مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان قزوین یادآورشد: نفرات برتر مسابقات قرآنی بعه رقابتهای کشوری در مشهد اعزام می شوند.

وی بیان کرد: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی محلات در ۵۰ روستا، با همکاری اداره ورزش و جوانان استان، برگزاری جشنواره «دا» و تشکر از مادران روستایی، مراسم جشن در میان عشایر، از دیگر برنامه های دهه فجر در روستاهای استان قزوین است.

حجت الاسلام گروسی در ادامه اظهار داشت: افتتاح اولین صندوق حمایت از باغداران تاکستان و ارائه خدمات رایگان پزشکی در روستاها با همکاری دانشگاه پزشکی و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن از برنامه های این ستاد است.

وی بیان کرد: در ایام دهه فجر ۵۲۰ طرح روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در مناطق روستایی وعشایری استان افتتاح خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی