خواص گوشت بلدرچین: 11 فایده بی نظیر گوشت بلدرچین


خواص گوشت بلدرچین: 11 فایده بی نظیر گوشت بلدرچین

گوشت بلدرچین در بازار به وفور برای مصرف‌کنندگان وجود دارد. بسیاری از آدم‌ها معمولا گوشت و تخم بلدرچین را مصرف می‌کنند. بلدرچین پرورش داده می‌شود و معمولا به‌طور تازه یا یخ زده در تمامفروشگاه ها به فروش می‌رسد. هرچند این پرنده جثه کوچکی دارد اما بسیاری از آدم‌ها خوردن آن را دوست دارند و در واقع خواص گوشت بلدرچین برای سلامتی شما بسیار زیاد...

گوشت بلدرچین در بازار به وفور برای مصرف‌کنندگان وجود دارد. بسیاری از آدم‌ها معمولا گوشت و تخم بلدرچین را مصرف می‌کنند. بلدرچین پرورش داده می‌شود و معمولا به‌طور تازه یا یخ زده در تمامفروشگاه ها به فروش می‌رسد. هرچند این پرنده جثه کوچکی دارد اما بسیاری از آدم‌ها خوردن آن را دوست دارند و در واقع خواص گوشت بلدرچین برای سلامتی شما بسیار زیاد است.

خواص گوشت بلدرچین: 11 فایده بی نظیر گوشت بلدرچین

مواد مغذی موجود در گوشت بلدرچین

هرچند بلدرچین بدن کوچکی دارد اما گوشت آن مواد مغذی بسیار زیادی دارد. گوشت بلدرچین حاوی پروتئین، فسفر، چربی، کلسیم، آهن، و روی است. و تخم بلدرچین نیز دارای مقدار زیادی پروتئین و کولین است که برای مغز عالی است. ویتامین‌های زیر در گوشت بلدرچین وجود دارد:

– ویتامین B – ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، بیوتین، فولیک اسید، و کوبالامین که سوخت و ساز را افزایش می‌دهدو دستگاه عصبی را تقویت می‌کند.
– ویتامین D – رشد استخوان را بهبود می‌بخشد، باعث جذب درشت مغذی‌ها می‌شود، به واسطه‌ی تیامین و اسید آسکوربیک دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند.
– ویتامین A – استخوان‌ها را محکم‌تر می‌کند، سلامت پوست را بهبود می‌بخشد.
– ویتامین K – سلول‌های سوخت و ساز را پردازش می‌کند، انقعاد خون را بهبود می‌بخشد، جذب کلسیم را بالا می‌برد.

مطلب مرتبط: نقش مصرف گوشت در ابتلا به سرطان

فواید خوردن گوشت بلدرچین برای سلامتی

به علت وجود مواد مغذی فراوان در گوشت و تخم بلدرچین، مصرف آن برای سلامت ما مفید است. برخی از فواید گوشت و تخم بلدرچین در ادامه آمده‌است:

۱. از بینایی چشم مراقبت می‌کند

زرده‌ی تخم بلدرچین نه تنها پروتئین، بلکه لوتئین و زیکسانتین نیز دارد که می‌تواند برای سلامت شبکیه‌ی چشم مفید باشد. این دو ماده‌ی مغذی چشم‌ها را از نور آبی که به چشم‌ها می‌رسد محافظت می‌کند. چون اگر نور آبی اول فیلتر نشود می‌تواند اثرات بدی روی سلامت چشم داشته‌باشد.

گوشت و تخم بلدرچین در کنار لوتئین و زیکسانتین، ویتامین A نیز دارد. هرچند ویتامین A موجود در بلدرچین کم‌تر از هویج است، اما باز هم فواید و اثرات خود را دارد و از چشم‌ها مراقبت می‌کند.

۲. از پوست مراقبت می‌کند

در بلدرچین علاوه بر ویتامین A و ویتامین B، ویتامین E نیز وجود دارد. ویتامین E موجود در بلدرچین مانند ویتامین E موجود در سبزیجات و میوه‌ها می‌تواند از پیری زودرس پیشگیری کند. هم‌چنین می‌توان از ویتامین E موجود در بلدرچین برای بازسازی پوست استفاده کرد.

مطلب مرتبط: پیری زودرس بر اثر مصرف زیاد گوشت قرمز

۳. استخوان‌ها را تقویت می‌کند

گوشت بلدرچین حاوی فسفر و کلسیم است. این دو ماده‌ی مغذی برای استحکام استخوان‌ها مفید است. بنابراین ما می‌توانیم با مصرف گوشت بلدرچین از بیماری‌های استخوانی مانند پوکی استخوان که ممکن است در اثر کمبود کلسیم و فسفر ایجاد شود، جلوگیری کنیم.

۴. مشکلات دستگاه تنفسی را رفع می‌کند

اگر گوشت بلدرچین مصرف کنیم، می‌توانیم مشکلات دستگاه تنفسی را رفع کنیم، درست مانند عملکردی که گوشت خفاش و سنجاب دارد. بلدرچین برخی از مشکلات دستگاه گوارش مانند آسم، سل، و دیستروفی عروقی گیاهی را رفع می‌کند.

۵. بافت‌های بدن را ترمیم می‌کند

فایده‌ی دیگر گوشت بلدرچین برای سلامتی، ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده‌ی بدن است. پروتئین موجود در گوشت و تخم بلدرچین به بدن ما کمک می‌کند برخی از بافت‌ها و سلول‌های ناخن، پوست، و مو را ترمیم کند، و تولید هورمون و آنزیم‌ها را در بدن ما افزایش دهد.

۶. دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند

مصرف مرتب گوشت بلدرچین به تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند و به این طریق مانع از آن می‌شود که بدن به آسانی بیمار شود. علاوه بر آن دستگاه ایمنی قوی می‌تواند باکتری‌ها و انگل‌هایی را که وارد بدن می‌شود از بین ببرد.

مطلب مرتبط: چرا در آمریکا توصیه می‌کنند از فروشگاه ها گوشت نخرید

۷. از سلامت قلب محافظت می‌کند

پروتئین موجود در گوشت و تخم بلدرچین می‌تواند به تثبیت کلسترول بد در بدن کمک کند. به همین دلیل ما باید گوشت و تخم بلدرچین را مصرف کنیم تا از سلامت قلب خود محافظت کنیم.

۸. مواد مغذی را به مغز می‌رساند

تخم بلدرچین حاوی کولین است که می‌تواند بر عملکرد مغز تاثیر مثبت داشته‌باشد. هم‌چنین کولین موجود در تخم بلدرچین می‌تواند به عملکرد عصب‌های مغز کمک کند تا حافظه‌ی ما را بهبود ببخشد. اگر تخم بلدرچین مصرف کنیم حافظه‌مان بهتر خواهدشد و دیگر به آسانی فراموش نمی‌کنیم.

۹. کم‌خونی را از بین می‌برد

آهن موجود در گوشت بلدرچین کم‌خونی یا فشار خون پایین را رفع می‌کند. هم‌چنین آهن می‌تواند به تولید هموگلوبین و گلبول‌های قرمز کمک کند که سبب رفع کم‌خونی می‌شود.

۱۰. انرژی مورد نیازتان را تامین می‌کند

بلدرچین ویتامین B۲ نیز دارد که می‌تواند کربوهیدرات را به قند تبدیل کند. همان‌طور که می‌دانید قند یک ماده‌ی انرژی‌زا است که برای بدن ما لازم است.

مطلب مرتبط: اگر کل دنیا گیاه خوار بود چه می‌شد؟

۱۱. مشکلات دستگاه گوارش را رفع می‌کند

دستگاه گوارش یکی از اندام‌های بسیار مهم است. چون جایی است که مواد غذایی جذب و توسط خون به تمام بدن رسانده می‌شود. وقتی دستگاه گوارش دچار اختلال می‌شود می‌تواند سبب بیماری‌های بسیاری شود، چون فرآیند جذب نیز دچار اختلال می‌شود. مشکلات گوارشی می‌تواند ناشی از باکتری‌های موجود در آن باشد. و ممکن است مشکلات دیگری در اثر وجود جوش یا کورک در روده یا شکم، یا ورم معده به وجود بیاید. برخی از این مشکلات با مصرف مرتب گوشت بلدرچین رفع می‌شود.

مطلب مرتبط: ۸ بدترین خوراکی که در یخچال‌ نگهداری می‌کنید

موارد احتیاط مصرف گوشت بلدرچین

هرچند گوشت بلدرچین فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما اگر آن را بیش از حد مصرف کنیم می‌تواند مضر باشد. مصرف بیش از حد گوشت بلدرچین می‌تواند خطرات زیر را به همراه داشته‌باشد:

۱. مشکلات کلیوی
۲. ایجاد سنگ کلیه
۳. عدم جذب مواد مغذی
۴. اختلال در سوخت و ساز
۵. کم‌خونی
۶. انباشته شدن کلسترول
۷. درماتومیوزیت
۸. افت فشار خون
۹. آلزایمر
۱۰. افزایش پروتئین غیرگوشتی

هرچند بلدرچین بسیار کوچک است اما مصرف گوشت آن فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارد. اگر گوشت یا تخم بلدرچین را به طور مرتب و به اندازه مصرف کنیم می‌تواند به سالم‌سازی بدن ما کمک کند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی

منبع: drhealthbenefits

خواص گوشت بلدرچین: ۱۱ فایده بی نظیر گوشت بلدرچین

مطالب مرتبط
این ۲ خوراکی به طرز عجیبی مشکلات شنوایی را بهبود می‌دهند
۱۰ فایده فوق‌العاده زردآلو که نمی‌دانستید
۱۰ فایده زنجبیل برای زیبایی پوست و مو
زبان بدن در مذاکره :۱۱ زبان بدن که باید در مذاکره ها رعایت کنید
خواص شلغم : ۱۷ خاصیت شلغم برای سلامتی
۲۲ فایده روغن جوانه گندم که تا به حال نشنیده اید
خواص کشمش: ۱۷ فایده و کاربرد کشمش که شگفت انگیز هستند
خواص آلوورا: ۱۷ فایده آلوورا برای سلامتی، پوست و مو
خواص روغن سویا: ۸ فایده شگفت‌انگیز روغن سویا برای سلامتی
۲۱ فایده شگفت‌انگیز لیچی برای سلامتی، پوست و مو
حمایت اجتماعی: ۴ روش عالی برای رویارویی با چالش های سخت زندگی
خواص بادام زمینی: ۲۹ فایده بادام زمینی برای سلامتی، پوست و مو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس