استفن لنگ اعلام کرد فیلم Don’t Breathe 2 ساخته خواهد شد


استفن لنگ اعلام کرد فیلم Don’t Breathe 2 ساخته خواهد شد

فیلم Don’t Breathe از آن دست فیلم ترسناک‌هایی بود که تا قبل از اکران شدنش، کسی امید چندانی بهش نداشت و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد این فیلم تبدیل به اثری موفق هم در باکس‌آفیس و هم در میان منتقدان شود. اما این فیلم انقدر موفق بود که ظاهرا قرار است به زودی شاهد فیلم Don’t Breathe 2 هم باشیم. ...

فیلم Don’t Breathe از آن دست فیلم ترسناک‌هایی بود که تا قبل از اکران شدنش، کسی امید چندانی بهش نداشت و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد این فیلم تبدیل به اثری موفق هم در باکس‌آفیس و هم در میان منتقدان شود. اما این فیلم انقدر موفق بود که ظاهرا قرار است به زودی شاهد فیلم Don’t Breathe 2 هم باشیم.

این متن شامل اسپویل‌هایی جزئی از شماره اول Don’t Breathe است.

شماره اول Don’t Breathe داستان سارقان جوانی با بازی «جِین لوی» (Jane Levy)، «دیلن مینت» (Dylan Minnette) و «دنیل زواتو» (Daniel Zovatto) را روایت می‌کرد که تصمیم گرفتند از خانه یکی از سربازان آمریکایی جنگ خلیج فارس با بازی «استفن لنگ» (Stephen Lang) که بینایی خود را از دست داده بود، دزدی کنند. اما سارقان پس از وارد شدن به خانه این سرباز نابینا متوجه شدند که دزدی از این پیرمرد به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست و پس از مدتی تلاش این جوانان برای سرقت، تبدیل به تلاشی برای زنده ماندن و فرار کردن از دست پیرمرد خشن و عصبانی داستان شد. این فیلم با داستان نسبتا جدید و فضای خاصی که داشت توانست موفقیت‌های قابل توجهی کسب کند که به عنوان مثال از بین این موفقیت‌ها می‌توان به جلب نظر مثبت 87درصد از منتقدان سایت Rotten Tomatoes و فروش 157میلیون دلاری با وجود بودجه‌ای 10میلیون دلاری اشاره کرد.

اگر چند سالی می‌شود که با سینما زندگی می‌کنید و کم و کیف هالیوود دستتان آمده است، مطمئنا می‌توانید ده‌ها مثال از مجموعه فیلم‌هایی بزنید که صرفا به خاطر موفقیت‌های تجاری شماره اولشان، تبدیل به «مجموعه فیلم» شدند. حتی تعداد بسیار زیادی از این مجموعه فیلم‌ها، عملا از نظر داستانی قرار نبوده هیچوقت ادامه پیدا کنند ولی برای پر کردن جیب استودیو سازنده و دیگر دست‌اندر کاران فیلم، ادامه پیدا کردند. با توجه به این موضوع، ساخته شدن فیلم Don’t Breathe 2 عملا اجتناب ناپذیر بود. چون همان‌طور که گفته شد، نه تنها این فیلم از نظر مالی، سوددهی بسیار عالی‌ای داشت، بلکه از نظر فنی و کیفی هم توانست نظر مثبت بسیاری از بینندگان خودش و همین‌طور منتقدان را جلب کند. علاوه‌بر همه این‌ها، شماره اول Don’t Breathe از نظر داستانی هم نوید «مجموعه» شدن Don’t Breathe را می‌داد تا درواقع بزرگترین سوالی که در رابطه با ساخته شدن فیلم Don’t Breathe 2 مطرح باشد، این باشد که «چرا انقدر دیر؟»!

استفن لنگ اعلام کرد فیلم Don’t Breathe 2 ساخته خواهد شد

اما سایت خبری Screen Rant در مصاحبه‌ای که اخیرا با استفن لنگ داشت، از این بازیگر در رابطه با احتمال ساخته شدن فیلم Don’t Breathe 2 پرسید و لنگ هم خیلی خونسرد به آن‌ها جواب داد «اوه آره داریم فیلم Don’t Breathe 2 را می‌سازیم!».

همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید، هنوز تاریخ دقیق اکران فیلم Don’t Breathe 2 مشخص نشده است ولی کارگردان این فیلم «فد آلوارز» (Fede Álvarez) و تهیه کننده آن یعنی «سم ریمی» (Sam Raimi، یکی از مشهورترین کارگردانان ژانر وحشت و البته کارگردان سه‌گانه اول و دوست‌داشتنی Spider-Man) از ایده‌هایی که در رابطه با فیلم Don’t Breathe 2 مطرح شده‌اند، بسیار استقبال کرده‌اند. سم ریمی پیش از این اعلام کرده بود که ایده‌ای که فیلمنامه‌نویسان در رابطه با فیلم Don’t Breathe 2 دارند، بهترین ایده‌ای است که تا به حال در رابطه با یک دنباله شنیده است. بعد از گفتن این جمله هم ریمی ادامه داد: «باور کنید شوخی نمی‌کنم!».

روی کاغذ، به نظر می‌رسد فیلم Don’t Breathe 2 می‌تواند اثری قابل انتظار در ژانر وحشت باشد ولی خب اگر تجربه یک چیز را به ما ثابت کرده، این است که در هالیوود به هیچ عنوان نمی‌توان با اطمینان به یک اثر امید بست و تا سرحد امکان بهتر است انتظاراتمان را مخصوصا از دنباله‌ها پایین بیاوریم تا پس از اکران شدن آن‌ها با ناامیدی و یا حتی در بعضی موارد، با افسردگی دست و پنجه نرم نکنیم!

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
استفن لنگ اعلام کرد فیلم Don’t Breathe 2 ساخته خواهد شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد