عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان


عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

ما آدم‌ها موجوداتی هستیم که همواره دوست داریم در مورد همه چیز بحث و جدل کنیم (فقط کافی است به قسمت‌های دیدگاه یا اظهارنظر در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نگاهی بیندازید)، و واقعا شگفت‌انگیز است که در نهایت، سعی می‌کنیم در مورد همه‌ چیز موافقت‌مان را اعلام کنیم. با وجود این، در تمام طول تاریخ شاهد بوده‌ایم، در صورت اتفاق نظر و تلاش‌ مشترک میان...

ما آدم‌ها موجوداتی هستیم که همواره دوست داریم در مورد همه چیز بحث و جدل کنیم (فقط کافی است به قسمت‌های دیدگاه یا اظهارنظر در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نگاهی بیندازید)، و واقعا شگفت‌انگیز است که در نهایت، سعی می‌کنیم در مورد همه‌ چیز موافقت‌مان را اعلام کنیم. با وجود این، در تمام طول تاریخ شاهد بوده‌ایم، در صورت اتفاق نظر و تلاش‌ مشترک میان آدم‌ها، چه عجایب باورنکردنی می‌تواند صورت پذیرد. از زمین پر از گرد و خاک کولوسئوم گرفته تا محوطه‌ی هرم بزرگ مصر که باد تمام آلودگی‌ها را از اطراف‌اش جارو می‌کند، ما را به سفری شگفت‌انگیز از دیدنی‌ترین عجایب جهان می‌برند، و وادارمان می‌کنند دستاوردهای هم‌نوعان زمینی‌مان را بار دیگر تحسین کنیم.

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

۲۵. برج سی ان – کانادا

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

برج سی ان یا برج ملی کانادا برجی مخابراتی و گردشگری است که در مرکز تجاری شهر تورنتو، استان انتاریو کانادا قرار دارد. این برج که ۵۳۳.۳۳ متر ارتفاع دارد، پنجمین ساختمان مستقلِ بلند دنیا است. این برج که هم‌چنان به عنوان بلندترین ساختمان مستقل نیم‌کره‌ی غربی از آن یاد می‌شود، نماد برجسته‌ای در آسمان تورنتو، و به نوعی، سمبل کانادا است که سالانه بیش از دو میلیون گردشگر بین‌المللی را به سمت خود جذب می‌کند.

عجایب جهان ۲۴: ساختمان امپایر استیت ایالات متحده

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

یکی دیگر از ساختما‌ن‌های بلند جهان؛ ساختمان امپایر استیت، آسمان‌خراشی ۱۰۲ طبقه‌ و نماد فرهنگی آمریکا است که در شهر نیویورک ایالات متحده قرار دارد. این برج بین‌ سال‌های ۱۹۳۱ تا ۱۹۷۲، یعنی تا هنگام تکمیل برج شمالی مرکز تجارت جهانی به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شد.

مطلب مرتبط: ۲۵ حقیقت درباره فضا که شما را واقعا شگفت زده می‌کند

۲۳. تونل مانش – بریتانیا و فرانسه

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

تونل مانش که به آن، تونل اروپا نیز گفته می‌شود، خط راه‌آهن مواصلاتی میان شهرستان چریتون در حومه‌ی شمالی فوکستون، کنت، و بخش کوکوله در پا دو کاله‌ی فرانسه است؛ انگلیسی‌ها به این تونل، تونل انگلیس می‌گویند. تونل مانش ۵۰ کیلومتر طول دارد که ۳۹ کیلومتر از آن زیر دریا است؛ و از دو تونل با خط راه‌آهن و یک تونل خدماتی تشکیل شده‌ است. این تونل یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های مهندسی شهری در قرن بیستم است و روزانه ۶۰۰ قطار از هر سمت آن تردد می‌کنند.

عجایب جهان ۲۲: کانال پاناما – پاناما

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

کانال پاناما مسیر اصلی تردد کشتی‌هایی است که از میان باریکه‌ی خاکی پاناما در آمریکای مرکزی می‌گذرند؛ به این ترتیب، کانال پاناما اقیانوس اطلس را به اقیانوس آرام متصل می‌کند. ساخت و ساز این کانال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و دشوارترین پروژه‌های مهندسی شناخته می‌شود که تاکنون در جهان انجام شده‌اند. این آبراه بین‌المللی ۸۰ کیلومتری که به کانال پاناما شهرت دارد، به کشتی‌ها اجازه می‌دهد بین اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام تردد کنند و با این کار، دیگر نیاز نیست کشتی‌ها ۱۲،۸۷۵ کیلومتر آمریکای جنوبی را دور بزنند.

۲۱. برج ایفل – فرانسه

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

برج ایفل، یا “La Dame de Fer” (بانوی آهنی) برجی است که از شبکه‌های آهنی ساخته شده، و در میدان شان دو مارس پاریس قرار دارد. این برج بلندترین ساختمان در پاریس، و پر گردشگر و درآمدزاترین اثر تاریخی در جهان است. برج ایفل ۳۲۴ متر ارتفاع دارد، و به عنوان قوس ورودی به نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹ ساخته شد.

مطلب مرتبط: ۱۰ عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

عجایب جهان ۲۰: بندر ریو دو ژانیرو برزیل

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

بندر ریو دو ژانیرو در ساحل جنوب غربی خلیج گوانابارا واقع است که سراسر در امتداد خط ساحلی شهر ریو دو ژانیرو محصور است؛ این شهر در میان اقیانوس اطلس و کوه‌های شوگر لوف (کله قندی)، کورکووادو، و تپه‌های تیجوکا واقع است. جغرافیای این مکان حیرت‌انگیز آن‌چنان زیبا و مورد تحسین گردشگران است که می‌گویند: “‌خدا جهان را در شش روز آفرید، و روز هفتم را، بر ساخت ریو دو ژانیرو تمرکز کرد.‌”‌

۱۹. برج کج پیزا – ایتالیا

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

برج کج پیزا یا همان برج پیزا، برج ناقوس مستقلی است که در کلیسای جامع شهر پیزای ایتالیا ساخته شده است. با گذشتن از حدود ۲۹۴ پله که به شکل مارپیچ در سمت داخلی دیواره‌های برج ساخته شده‌اند، می‌توان به نوک آن رسید. یکی از کارهایی که معمولا گردشگران علاقه دارند در کنار این برج انجام دهند، روش خاصی از عکاسی است که در آن، وانمود می‌کنند در حال بالا نگه داشتن و جلوگیری از سقوط برج هستند.

عجایب جهان ۱۸: قله‌ی اورست – نپال

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

قله‌ی اورست که به زبان تبتی به آن چومولانگما می‌گویند، با ارتفاع ۸،۸۴۸ متر بالاتر از سطح دریا، بلندترین قله‌ی جهان شناخته می‌شود. این قله بسیاری از کوهنوردان با تجربه و هم‌چنین افراد مبتدی را – با استخدام راهنماهای حرفه‌ای – به خود جذب می‌کند.

۱۷. گرند کنیون – ایالات متحده

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

گرند کنیون (Grand Canyon) دره‌ای رنگارنگ، با چشم‌اندازی هیجان‌انگیز، و با دو دیواره‌ی شیبدار است که رودخانه‌ی کلرادو از میان آن جریان می‌یابد. این منطقه در شمال آریزونا در ایالات متحده واقع است. این دره ۴۴۶ طول، و بیش از ۲۹ کیلومتر عرض دارد.

علاوه بر گشت و گذار تفریحی در دیواره‌ی جنوبی آن (با ارتفاع ۲،۱۰۰ از سطح دریا)، قایقرانی، پیاده‌روی، دویدن و تورهای هلی‌کوپتری نیز در این منطقه بسیار محبوبیت دارد.

عجایب جهان ۱۶: مجسمه‌ی آزادی ایالات متحده

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

مجسمه‌ی آزادی یکی از شناخته شده‌ترین نمادهایی از آزادی آمریکایی است. این مجسمه در جزیره‌ی آزادی در میان رود هادسون در بندر نیویورک واقع است. این مجسمه که هدیه‌ی مردم فرانسه به ایالات متحده است، پیکر زنی پوشیده با جامه‌ای بلند و نمایانگر لیبرتاس، الهه‌ی آزادی روم است که یک مشعل و یک لوح (یادآور کتاب قانون) در دست دارد که بر روی آن تاریخ اعلام استقلال ایالات متحده‌ی آمریکا، چهارم جولای ۱۷۷۶، حک شده است. این مجسمه نمادی از آزادی و نشان شناخته‌ شده‌ای از ایالات متحده در جهان است.

۱۵. موآی – شیلی

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

اگر مطلب ۳۰ مکان شگفت انگیز دنیا که باید قبل از مرگ دید را خوانده باشید حتما چیزهایی از موآی می‌دانید. این پیکره‌ها بین سال‌های ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ توسط مردم راپا نویی ساخته شدند؛ آن‌ها پیکره‌های سنگی متحدالشکلی در جزیره‌ی ایستر، یکی از دوردست‌ترین نقاط روی زمین، هستند. با این‌که موآی پیکره‌هایی تمام قد هستند، معمولا آن‌ها را “‌سرهای جزیره‌ی ایستر‌”‌ می‌نامند. این مجسمه‌ها جزء میراث جهانی محسوب می‌شوند.

عجایب جهان ۱۴: ایا صوفیه ترکیه

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

ایا صوفیه نشانگر زیبایی معماری است که هم برای امپراتوری روم شرقی (بیزانس) و هم امپراتوری عثمانی بنایی مهم به شمار می‌رفت. ایا صوفیه که روزگاری کلیسا بود، و سپس مسجد؛ و امروزه موزه‌ای است در جمهوری ترکیه، همواره به عنوان نماد زمان خود به شمار می‌رود. شهر استانبول، امروزه، خصوصیات هر دوی این فرهنگ‌های متفاوت را همراه خود دارد، و ایا صوفیه یقینا ترکیب کاملی است که می‌توان عثمانی و بیزانس را زیر یک سقف با یکدیگر مشاهده کرد.

۱۳. آکروپولیس آتن – یونان

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

آکروپولیس یکی از مکان‌های تاریخی دنیا است که نباید دیدن‌اش را از دست بدهید. با این‌که آکروپولیس‌های بسیاری در یونان وجود دارد، ولی اهمیت آکروپولیس آتن آن چنان زیاد است که عموما بدون پرسش اضافه، همگان فقط آن را به عنوان آکروپولیس می‌شناسند. ساختمانی که بر فراز آکروپولیس واقع است، پارتنون نام دارد. این ساختمان که در ۴۳۸ پیش از میلاد ساخته شده است، معبد آتنا، الهه‌ی نگهبان شهر آتن بود.

عجایب جهان ۱۲: کولوسئوم روم ایتالیا

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

کولوسئوم روم که به آن آمفی تئاتر فلاویان هم گفته می‌شود، یکی از مشهورترین ساختمان‌ها و آثار به جای مانده از فرهنگ روم باستان است. از کولوسئوم به مدت نزدیک به ۴ قرن، به عنوان صحنه‌ی نمایش مبارزات گلادیاتورها در امپراتوری روم استفاده می‌شد. این ساختمان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر رم است و هنوز ارتباط نزدیکی با کلیسای کاتولیک رم دارد؛ به طوری هر آدینه‌ی نیک، پاپ، مشعل به دست، در پیشاپیش صفوف مردم، مراسم “‌مسیر صلیب‌‌”‌ را از اطراف کولوسئوم آغاز می‌کند.

۱۱. تاج محل – هند

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

تاج محل به طور گسترده‌ای از آن به عنوان “‌جواهر هنر اسلامی در هند‌”‌ یاد می‌شود، و یکی از تحسین برانگیزترین شاهکارهای میراث جهانی است. این بنا توسط امپراتور مغول، شاه جهان، به یادبود همسر سوم‌اش، ممتاز محل، ساخته شد. تاج محل زیباترین نمونه‌ی معماری مغولی است؛ معماری مغول دارای سبکی مرکب از عناصر پارسی، ترکی، و هندی است.

عجایب جهان ۱۰:باغ‌های معلق بابل عراق

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

باغ‌های معلق بابل به عنوان یکی از عجایب هفتگانه‌ی جهان باستان، و تنها مورد از این عجایب است که حقیقتا افسانه‌ای است. این باغ‌ها ظاهرا در دولت شهر باستانی بابل (Babylon)، در نزدیکی شهر حله در عراق امروزی ساخت شدند. برخی داستان‌ها حکایت می‌کنند که باغ‌های معلق صدها متر بالاتر از سطح زمین قرار داشتند، ولی نتایج تفحصات باستان‌شناسان به ارتفاع منطقی‌تر، ولی هم‌چنان حیرت‌آور، اشاره می‌کنند.

۹. چیچن ایتزا – مکزیک

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

در عمق جنگل‌های مکزیک، معابد و اهرام اسرارآمیزی وجود دارند که متعلق به تمدن مایا، و به نام “‌چیچن ایتزا‌” به معنی “‌در دهانه‌ی چاه ایتزا‌”‌ هستند. چیچن ایتزا از لحاظ محبوبیت برای گردشگران، در میان مکان‌های باستانی کشور مکزیک، دارای رتبه‌ی دوم است. این مکان‌ باستانی گردشگران بسیاری را از منطقه‌ی تفریحی و مشهور کانکون به خود جذب می‌کند؛ فاصله‌ی میان این نقطه با اتوبوس حدود یک روز است.

عجایب جهان ۸: استون‌هنج – انگلستان

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

استون‌هنج در شهرستان ویلتشر انگلیس، در بریتانیا واقع است. استون‌هنج یقینا بزرگ‌ترین نماد ملی انگلستان است که نشانه‌ای از رمز و راز، قدرت و استقامت در این کشور است. هدف اصلی از ایجاد آن هنوز روشن نیست، ولی عده‌ای گمان می‌کنند،‌ استون‌هنج معبدی برای عبادت خدایان باستانی زمین بوده باشد. استون‌هنج از سنگ‌های ایستاده‌ای تشکیل شده است که به صورت دایره‌ای درون خاک قرار گرفته‌اند.

۷. شهر ممنوعه – چین

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

شهر ممنوعه که در مرکز شهر پکن قرار دارد، در طول دوره‌ی حکمرانی سلسله‌های مینگ و چینگ، کاخ سلطنتی بیست و چهار امپراتور بود. شهر ممنوعه که به زبان چینی به آن گو گنگ گفته می‌شود، به این دلیل این چنین نامگذاری شده است که هیچ فردی بدون اجازه‌ی مخصوص امپراتور نمی‌توانست به آن‌جا وارد شود. امروزه، درهای شهر ممنوعه به روی گردشگران داخلی و خارجی کشور چین باز است.

عجایب جهان ۶: فانوس اسکندریه مصر

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

فانوس اسکندریه که یکی دیگر از عجایب دنیای باستان است در جزیره‌ی فاروس کمی دورتر از ساحل شهر اسکندریه‌ی مصر قرار داشت. فانوس اسکندریه برای ۱۵ قرن فعال بود و آخرین مورد از شش مورد عجایب دنیای باستان است که ناپدید شده‌اند. فانوس اسکندریه با ارتفاع تخمینی ۱۲۰ الی ۱۴۰ متر، قرن‌ها به عنوان یکی از بلندترین سازه‌های ساخت بشر روی زمین شناخته می‌شد.

۵. ماچو پیچو – مکزیک

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

ماچو پیچو، که غالبا از آن با نام “‌شهر گمشده‌ی اینکاها‌”‌ یاد می‌کنند، شاید شناخته شده‌ترین نشانه‌ی دنیای اینکاها باشد. ماچو پیچو در لبه‌ی کوه و بر فراز دره‌ی مقدس در کشور پرو واقع است. ماچو پیچو به شیوه‌ی سنتی اینکاها و با دیوارهای سنگی جلا داده شده ساخته شده است. تورهای گردشگری که به مکان شناخته‌ شده‌ی باستانی ماچو پیچو سفر می‌کنند، مسافران را با رازهای باورنکردنی زندگی و آیین‌های تمدن باستانی اینکاها آشنا می‌کنند.

عجایب جهان ۴: تندیس مسیح منجی برزیل

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

مسیح منجی مجسمه‌ای است منتسب به عیسی مسیح که در شهر ریو دو ژانیروی برزیل واقع است. این تندیس که نشانه‌ای از مهمان نوازی مردم برزیل به شمار می‌رود، به نمادی برجسته برای ریو دو ژانیرو و کشور برزیل تبدیل شده است. این مجسمه به عنوان بزرگ‌ترین تندیس آرت دکو، و پنجمین مجسمه‌ی بزرگ مسیح در جهان شناخته می‌شود. این مجسمه ۳۹.۶ متر ارتفاع و ۳۰ متر عرض دارد.

۳. پترا – اردن

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

پترا یکی از عجایب هفتگانه، و بدون شک، ارزشمندترین گنجینه‌ی کشور اردن است که گردشگران بسیاری را به این کشور جذب می‌کند. پترا شهری وسیع و منحصر به فرد است که توسط نبطی‌ها، قوم عرب صنعتگری که بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در این منطقه زندگی می‌کردند، در دل سنگ پدید آمده است. ورودی شهر از طریق گذرگاه تنگ و باریکی به نام سیق و به طول بیش از ۱ کیلومتر به سایر نقاط آن متصل می‌شود. پترا در فیلم‌های مشهوری از جمله “‌ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی‌“‌ در ۱۹۸۹ و “ترنسفورمرز: انتقام شکست‌خوردگان‌”‌ در ۲۰۰۹ حضور داشته است.

عجایب جهان ۲: دیوار بزرگ چین – چین

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

چنان‌چه مطلب ۱۴ برترین مکان جذب گردشگران در جهان را خوانده باشید، حتما می‌دانید که باور عوام در مورد این‌که دیوار چین تنها سازه‌ی ساخت بشر است که از کره‌ی ماه دیده می‌شود، بیش‌تر به یک افسانه شباهت دارد. البته دلیل این افسانه هم روشن است؛ این دیوار بزرگ از دل بیابان‌ها، مراتع، کوه‌ها، و فلات‌ها می‌گذرد؛ دیوار بزرگ چین حدود ۸،۸۵۱.۸ کیلومتر طول دارد. دیوار بزرگ چین جایگاه قابل توجهی در فرهنگ این کشور دارد. این اثر تاریخی جزء افسانه‌ها و نمادهای تمدن کهن چین به شمار می‌رود، و یکی از جذاب‌ترین مقصدها برای گردشگران است.

۱. هرم بزرگ جیزه

عجایب جهان: 25 عجایب دیدنی و جذاب جهان

هرم بزرگ جیزه، متعلق به ۴،۵۰۰ سال پیش است، حدود ۱۳۷ متر ارتفاع دارد و از ۲،۳۰۰،۰۰۰ قطعه‌ی سنگ تشکیل شده است؛ هرم بزرگ جیزه تنها مورد از عجایب هفتگانه‌ی دنیای باستان است که تاکنون باقی مانده. نام دیگر این هرم، “‌هرم بزرگ خوفو (نام یکی از فراعنه‌ی مصر)‌”‌ است که در شهر جیزه‌ی مصر قرار دارد. این هرم بزرگ شاید مشهورترین و کهن‌ترین جاذبه‌ی گردشگری روی کره‌ی زمین باشد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی

منبع: list25

عجایب جهان: ۲۵ عجایب دیدنی و جذاب جهان

مطالب مرتبط
۳ حرکت کششی برای درمان تنگی کانال عصب مچ دست (تونل کارپال)
۶ حرکت مناسب برای ورزش پشت میز محل کار
۸ راه ساده برای گشودن چاکرای قلب
۱۳۰ حقیقت از پیدایش تا آخرین جنایات داعش
درمان چروک صورت: ۴۰ درمان خانگی موثر برای رفع چروک صورت
لمس بدن: ۱۱ دانستنی علمی درباره قدرت لمس کردن بدن
۱۵ نشانه کمبود آهن بدن تان که حتما باید بدانید
۲۵ عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند
۲۵ جنون آمیزترین و عجیب ترین فستیوال‌ دنیا
چربی های اشباع شده: فواید و ضررهای چربی های اشباع برای سلامتی
کوآنزیم: ۱۰ فایده شگفت‌انگیز کوانزیم Q۱۰ که باید بدانید
۵۰ درمان خانگی شایع ترین بیماری ها و مشکلات سلامتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟