فرناندو آلونسو جایگزین آنتونی دیویدسن در تویوتا خواهد شد


موتور اسپورت ایران – تیم WEC تویوتا اعلام کرد که برای فصل جدید سری مسابقات WEC، فرناندو آلونسو را جایگزین راننده ی اتومبیل شماره ی 8 خود یعنی آنتونی دیویدسن خواهد کرد و این راننده به عنوان راننده ی توسعه و رزرو در این تیم فعالیت خواهد کرد. راننده ی سابق فرمول یک، آنتونی دیویدسن از سال 2013 راننده ی تمام وقت تویوتا در سری رقابت های WEC...

موتور اسپورت ایران – تیم WEC تویوتا اعلام کرد که برای فصل جدید سری مسابقات WEC، فرناندو آلونسو را جایگزین راننده ی اتومبیل شماره ی 8 خود یعنی آنتونی دیویدسن خواهد کرد و این راننده به عنوان راننده ی توسعه و رزرو در این تیم فعالیت خواهد کرد.

راننده ی سابق فرمول یک، آنتونی دیویدسن از سال 2013 راننده ی تمام وقت تویوتا در سری رقابت های WEC بوده و حتی در سال 2014 در کنار سباستین بوئمی به قهرمانی این سری از رقابت ها نیز دست یافته است اما برای فصل 2018 این راننده جایگرین خواهد شد و راننده ی کنونی تیم فرمول یک مک لارن، فرناندو آلونسو طبق توافقی که با تیم تویوتا به منظور قهرمانی در مسابقه 24 ساعته لمانز در جهت کسب تاج سه گانه ی موتور اسپورت و همچنین شرکت در برخی از مسابقات WEC انجام داده، جای او را در تیم تویوتا خواهد گرفت. بنابراین آلونسو در اتومبیل شماره ی 8 Toyota TS050 Hybrid در کنار سباستین بوئمی و کازوکی ناکاجیما در رقابت های WEC شرکت خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره ی تیم تویوتا، هیساکه موراتا در رابطه با این جابجایی گفت:

فرناندو در WEC یک تازه کار است اما سرعت و تجربه ای دارد که طی سالیان طولانیِ رقابت در بالاترین سطح موتور اسپورت به دست آورده است.

ما همه از کار کردن با او هیجان زده و خوشحال هستیم اما مسابقات استقامت یک مسابقه تیمی است و ما می دانیم که تمام رانندگان ما در سطح بالایی قرار دارند.

من می خواهم از آنتونی برای رفتار حرفه ای خود در این شرایط دشوار تشکر کنم و او همچنان بخش مهمی از تیم می باشد و برای ما در این فصل رانندگی خواهد کرد.

فرناندو آلونسو جایگزین آنتونی دیویدسن در تویوتا خواهد شدفرناندو آلونسو جایگزین آنتونی دیویدسن در تویوتا خواهد شد فرناندو آلونسو در کنار اتومبیل Toyota TS050 Hybrid

طبق توافقی که میان تویوتا و فرناندو آلونسو صورت گرفته، این راننده در تمام مسابقات WEC که تداخلی با مسابقات فرمول یک نداشته باشند شرکت خواهد کرد. بنابراین در مسابقه WEC فوجی ژاپن، آلونسو این مسابقه را به دلیل شرکت در فرمول یک از دست خواهد داد و آنتونی دیویدسن جایگزین او خواهد شد.

فصل جدید رقابت های WEC که Super season نام دارد در 8 مسابقه ( 5 مسابقه در سال 2018 و 3 مسابقه در 2019) پیگیری خواهد شد که این فصل دارای دو مسابقه 24 ساعته لمانز می باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس