پنج خرید ناامیدکننده ریٔال مادرید در زمستان؛ از کاسانو تا فائوبرت!


ریٔال مادرید فصل نقل و انتقات زمستان را بدون خرید بازیکن پیگیری کرد. مادریدی ها در زمستان سابقه خریدهای موفق مثل مارسلو و هیگواین را دارند اما خریدهای ناموفقی نیز در کار بوده است.


پنج خرید ناامیدکننده ریٔال مادرید در زمستان؛ از کاسانو تا فائوبرت!

پنج خرید ناامیدکننده ریٔال مادرید در زمستان؛ از کاسانو تا فائوبرت!

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - ریٔال مادرید فصل نقل و انتقات زمستان را بدون خرید بازیکن پیگیری کرد. مادریدی ها در زمستان سابقه خریدهای موفق مثل مارسلو و هیگواین را دارند اما خریدهای ناموفقی نیز در کار بوده است.

1- استیو گراوسن: یک افتضاح در خط میانی

در زمستان 2005، ریٔال مادرید در رده دوم جدول قرار داشت و 7 امتیاز از بارسای رایکارد عقب بود. در آن فصل کاماچو، گارسیا رمون و لوکزمبورگو مربیان ریٔال مادرید بودند و تیم در فاز دفاعی انسجام لازم را نداشت. برخی تقصیر را گردن بکام، فیگو، زیدان و رایٔول در میانه زمین می انداختند. بدین ترتیب ریٔال مادرید برای آن که بهتر دفاع کند به سراغ گراوسن رفت و برای خرید بازیکن دانمارکی 3.4 میلیون یورو پرداخت. این بازیکن منحصربفرد که بیش از حد خشن بود، القابی مثل "غول، "شرک" و ... را از آن خود کرده بود. یکی از عجیب ترین اتفاقات برای او درگیری با روبینیو در تمرینات بود. او یک سال و نیم در ریٔال مادرید حضور داشت که 49 بازی انجام داد و یک گل زد و هرگز جامی نبرد.

2- آنتونیو کاسانو: شبگردی هایش بیشتر از گل هایش بود!

در زمستان 2006 ریٔال مادرید بحران زده می خواست با خرید های زمستانی خودش را نجات بدهد. تیم در لالیگا چهارم بود و 13 امتیاز از بارسلونا عقب بود. رونالدو با 15 گل آقای گل تیم بود و فقط روبینیو با 12 گل در اولین فصلش انتظارات را برآورده کرده بود. پرز به دنبال مهاجم بود و با پرداخت 5.5 میلیون یورو به رم، کاسانو را خرید. این بازیکن در ایتالیا به خاطر تکنیکی بودنش به عنوان مهاجمی آینده دار شناخته می شد اما در مادرید موفق نبود و در یک سال و نیم طی 29 بازی تنها چهار گل به ثمر رساند. چند سال بعد او در کتاب بیوگرافی خود فاش کرد که کل زندگیش در مادرید به شبگردی، رابطه های عاشقانه و خوردن غذاهای خوشمزه سپری شده است؛ البته کاسانو با ریٔال مادرید قهرمان لالیگا شد.

3- فرناندو گاگو: نتوانست ردوندوی جدید باشد

در زمستان بعدی ریٔال مادرید با نگاهی به آینده بازیکن خرید. تیم در لالیگا سوم بود اما تیم کاپلو نگران کننده بازی می کرد و زوج دیارا – امرسون در هافبک درخشان نبودند. سه بازیکن در زمستان خریده شدند: مارسلو، هیگواین و گاگو. گرانترین آنها گاگو بود که برای خریدنش از بوکاجونیورز 20 میلیون یورو هزینه شد. این بازیکن در پست هافبک دفاعی بازی می کرد و با توجه به ملیت آرژانتنی برچسب ردوندوی جدید را داشت اما نتوانست که فوتبالی شبیه "شاهزاده" را ارایٔه بدهد. چهار سال و نیم در ریٔال مادرید بود که دو لالیگا، یک کوپا و یک سوپرجام اسپانیا برد و در 121 بازی برای این تیم یک گل زد.

4 -کلاس یان هونتلار: به کار نیامد و مفت فروخته شد

در زمستان 2009 ریٔال مادرید کار سختی مقابل بارسای گواردیو داشت. آنها 12 امتیاز از بارسا عقب بودند. رامون کالدرون سه بازیکن در زمستان خرید: لاسانا دیارا، فایٔوبرت و هونتلار. مهاجم هلندی از آژاکس به مادرید آمد. او که برای خریدش 27 میلیون یورو هزینه شده بود در 10 بازی و 1122 دقیقه 8 گل زد و میانگین خوب هر 140 دقیقه یک گل را داشت. اشتباه محاسباتی باعث شد که از لیست چمپیونزلیگ خط بخورد. با قوانین آن زمان و با توجه به اینکه هم او و هم لاس در لیگ اروپا بازی کرده بودند، فقط یکی می توانست در چمپیونزلیگ بازی کند. این اشتباه باعث شد که که خوانده راموس ترجیح دهد از لاس استفاده کند و او را خط بزند. پرز این مهاجم را با 15 میلیون یورو فروخت که رقم کمی بود. این بازیکن بعد ها بهترین روز های خود را در شالکه تجربه کرد و 126 گل زد.

5 -فایٔوبرت: چُرت روی نیمکت!

اما فایٔوبرت را می توان فاجعه ترین خرید زمستانی ریٔال مادرید تلقی کرد. رئال مادرید برای خرید قرضی این بازیکن از وستهام 1.5 میلیون یورو هزینه کرد. گزینه مورد علاقه ریٔال مادرید آنتونیو والنسیا بود اما این باشگاه 30 میلیون یورو درخواست کرد که ریٔال مادرید هم به جای او فایٔوبرت را خرید. بازکین فرانسوی در دو مسابقه 54 دقیقه به میدان رفت. ماندگارترین تصویر او چرت زدن روی نیمکت در جریان یکی از بازی ها بود.

1081

خارجی رئال مادرید اختصاصی لالیگا نقل و انتقالات خارجی کلاس یان‌هونتلار آنتونیو کاسانو مثبت 700 استیو گراوسن فرناندو گاگو فائوبرت
اختصاصی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم دکوراسیون مجلل خانه لیلا بلوکات بازیگر یوسف پیامبر ! + بیوگرافی و خصوصی ها