بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

هیوندای النترا (Hyundai Elantra) نمونه‌ایست در کلاس بدنه خودروهای کوچک شهری (City Compact) که در دو گونه سدان و هاچ بک تولید می‌گردد. در این نوشته به بررسی مدل سال ۲۰۱۸ این اتومبیل نسبتا موفق خواهیم پرداخت.

هیوندای النترا اولین بار در سال ۱۹۹۰ میلادی راهی بازارهای جهانی شد و در ابتدا از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپه ساخت شرکت میتسوبیشی (Mitsubishi) ژاپن نیرو می‌گرفت. این خودرو تاکنون ۵ نسل را پشت سر گذاشته و از سال ۲۰۱۵ نسل ششم آن در خط تولید هیوندای قرار دارد. این خودروی کوچک شهری در هر نسل شاهد پیشرفت جدیدی در طراحی و امکانات مورد استفاده بوده و در مکانی مابین هیوندای اکسنت (Accent) و هیوندای سوناتا (Sonata) قرار می‌گیرد.

هیوندای النترا ۲۰۱۸

هیوندای النترا ۲۰۱۸ متعلق به نسل ششم این خودروی کوچک بوده که از سال ۲۰۱۵ میلادی در بازارهای جهانی حضور دارد. ظاهر زیبا و جذاب، فهرست بلند بالایی از امکانات سفارشی،‌ پیشرانه‌های مختلف با مصرف سوخت پایین و قیمت مناسب، این خودرو را به یکی از مدعیان خودروهای ارزان‌ قیمت شهری تبدیل نموده‌ است.

#gallery-15 { margin: auto; } #gallery-15 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-15 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-15 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

این خودرو برای سال ۲۰۱۸ در دو گونه سدان (Sedan) و هاچ بک (Hatchback) تولید شده که نمونه هاچ بک آن به عنوان بزرگترین خودروی این کلاس هیوندای شناخته می‌شود. مدل‌های موجود برای این خودرو شامل دو مدل سدان استاندارد و هاچ بک GT بوده که هر کدام در دو رده استاندارد و Sport طبقه بندی و به فروش می‌رسند.

تغییرات جدید برای سال ۲۰۱۸

هیوندای النترا ۲۰۱۸ برای سال جدید با تغییراتی اندک و جزئی در تیپ‌ها و امکانات استاندارد و پایه راهی بازار شده اما گونه هاچ بک آن با نام النترا GT برای اولین بار به جمع تولیدات هیوندای پیوسته است. با وجود نکات منفی متعدد، توانایی‌ها و امکانات موجود در این خودرو در حدی بوده که بتواند به رقیبی جدی برای نمونه‌های کوچک و ارزان‌قیمت استاندارد موجود در بازار تبدیل گردد.

نقاط قوت

طراحی زیبای بدنه قابلیت سفارش با موتور کوچک ولی قدرتمند ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو مصرف سوخت مناسب در تمامی پیشرانه‌های موجود امکانات متعدد و مدرن سفارشی قیمت پایین

نقاط ضعف

هندلیگ پایین‌تر از حد متوسط استفاده از مواد اولیه با کیفیت نامناسب در داخل کابین صندلی‌های عقبی کوچک و فضای محدود عدم وجود امکانات مدرن کمکی رانندگی در تیپ‌های پایه ضریب نفوذ بالای صدا به داخل کابین نسبت به رقبا

طراحی خارجی و بدنه

هیوندای النترا در مدل سدان طولی در حدود ۴.۵۶۹ میلی‌متر، پهنایی در حدود ۱.۸۰۰ میلی‌متر، ارتفاعی در حدود ۱.۴۳۵ میلی‌متر و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود ۲.۷۰۰ میلی‌متر دارد. گونه هاچ بک اندکی جمع و جورتر بوده و طولی برابر با ۴.۴۳۰ میلی‌متر، پهنایی در حدود ۱.۷۹۶ میلی‌متر، ارتفاعی در حدود ۱.۴۶۶ میلی‌متر و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود ۲.۶۴۹ میلی‌متر دارد.

برای درک بهتر می‌توان هیوندای النترا سدان را با نمونه‌هایی مانند هوندا سیویک (Honda Civic) با طولی در حدود ۴.۶۳۰ میلی‌متر، تویوتا پریوس (Toyota Prius) با طولی در حدود ۴.۵۴۰ میلی‌متر و یا مزدا ۳ با طولی در حدود ۴.۴۷۰ میلی‌متر، رنو مگان با طولی در حدود ۴.۶۳۲ میلی‌متر و یا تویوتا کرولا با طولی در حدود ۴.۶۵۱ میلی‌متر مقایسه نمود.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

#gallery-16 { margin: auto; } #gallery-16 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-16 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-16 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

هرچند ابعاد این خودرو نسبت به رقبای اصلی اندکی کوچک‌تر بوده؛ ولی این مساله موجب بالا رفتن قابلیت مانور در مسیرهای تنگ شده و شعاع چرخش را کاهش می‌دهد. تیپ‌های پایه با توجه به رینگ‌های کوچک‌تر، ظاهری ساده‌تر داشته ولی مدل‌ها مجهزتر و گران‌قیمت‌تر با توجه به استفاده از تزئینات و تایرهای بزرگ‌تر، از ظاهری مجلل‌تر و اسپرت‌تر سود می‌برد.

در مجموع طراحی این خودرو زیبا و جذاب بوده و هیوندای با استفاده از خطوط منحنی در بخش‌های مختلف مانند سپرها و گلگیرهای جلویی و عقبی سعی در هرچه بیشتر اسپرت نشان دادن نمای آن داشته است.

بیشتر بخوانید
بررسی و مشخصات فنی رنو مگان ۲۰۱۸ ، سدانی کوچک با قیمت ۱۷۰ میلیون تومانی در بازار ایران

#gallery-17 { margin: auto; } #gallery-17 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-17 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-17 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

طراحی داخلی و کابین

هرچند طراحی داخلی هیوندای النترا با استفاده از داشبورد تخت، فرمان سه شاخه اسپرت، جاگذاری مناسب و تنوع رنگی نمایی زیبا به خود گرفته، اما استفاده از مواد اولیه با کیفیت پایین‌تر از سطح متوسط و پلاستیک سخت، موجب بروز صدا‌های اضافی در داخل اتاق پس از مدتی رانندگی شده که البته با توجه به قیمت پایین در بازارهای حهانی، این مساله امری طبیعی و اجتناب ناپذیر به حساب می‌آید.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

فضای موجود برای سر سرنشینان در بخش جلویی کافی بوده و و مکان قرار گیری پاها نیز وضعیتی مشابه دارد. اما این وضعیت در صندلی‌های ردیف دوم بسیار محدود تر بوده که از این لحاظ هیوندای النترا ۲۰۱۸ در زمره خودروهای تنگ موجود در بازار قرار می‌گیرد. فضای موجود برای صندوق عقب و محفظه بار نیز در حدود ۴۰۸ لیتر در گونه سدان است. در مدل هاچ بک هیوندای النترا GT نیز این فضای بیشتر و در حدود ۷۰۵ لیتر بوده که در صورت خواباندن صندلی‌های عقبی تا رقمی در حدود ۱.۵۶۰ افزایش پیدا خواهد کرد.

#gallery-18 { margin: auto; } #gallery-18 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-18 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-18 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */ صدای ورودی به کابین و دید به محیط اطراف

با توجه به عایق بندی نسبتا نامناسب، صدای ورودی به داخل کابین هیوندای النترا ۲۰۱۸ بالا بوده که این خودرو در در پایین‌ترین جایگاه‌ها نسبت به رقبا قرار می دهد. ارتفاع صندلی ها نیز پایین تر از سایر حریفان بوده ولی نسبت به رقبا، دیدی مشابه برای مسیر پیش رو در اختیار راننده قرار می دهد. اما با زاویه دیدی در حدود ۱۲۵ درجه در بخش عقبی، راننده تسلط کاملی بر مسیر پشتی خود خواهد داشت.

در مجموع امکانات و طراحی موجود در کابین در سطح قابل قبولی بوده و هیوندای النترا ۲۰۱۸ با کسب امتیازاتی مناسب، مکانی در میانه های جدول خودروهای سدان سایز کوچک را به خود اختصاص می دهد.

موتور و پیشرانه

برای هیوندای النترا ۲۰۱۸ چهار پیشرانه متفاوت در نظر گرفته شده است. این موتورها عبارتند از:

موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری پایه موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو اکو موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو اسپرت موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری (هاچ بک) موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری پایه

این پیشرانه، نمونه استاندارد و پایه هیوندای النترا ۲۰۱۸ گونه سدان است که شامل یک موتور ۴ سیلندر خطی DOHC با ۱۶ سوپاپ می‌گردد. این پیشرانه با حجم دقیق ۱.۹۹۹ سی سی و پاشش چند نقطه ای سوخت (MPI) توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۴۷ اسب بخار در دور موتور ۶.۲۰۰ دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز برابر با ۱۳۲ پاوند بر فوت (معادل ۱۷۹ نیوتون متر) در بازه دور موتور ۴.۷۰۰ RPM است. نیروی تولیدی نیز توسط ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک با قابلیت انتخاب مدل رانندگی به چرخ های جلویی (FWD) منتقل می گردد.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

با استفاده از این پیشرانه که تنها در گونه های سدان قابل استفاده است، هیوندل النترا مدل سال ۲۰۱۸ به زمانی در حدود ۸.۵ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر نیاز داشته و توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی در حدود ۱۲۲ مایل در ساعت (معادل ۱۹۶ کیلومتر در ساعت) را دارد. البته در صورت استفاده از گیربکس ۶ سرعته دستی عملکرد این خودرو اندکی بهبود خواهد یافت ولی در مجموع کندترین عملکرد ممکن را در بین پیشرانه‌های موجود برای این خودرو را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

مصرف سوخت

مصرف سوخت هیوندای النترا ۲۰۱۸ با استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری قابل قبول بوده و این سدان کوچک توانایی پیمودن مسافتی در حدود ۲۶ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۶ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۲۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین را با استفاده از جعبه دنده دستی دارد.

در صورت استفاده از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک عملکرد هیوندای النترا ۲۰۱۸ بهتر بوده و توانایی پیمودن مسافتی در حدود حدود ۲۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۸ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۳۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین را خواهد داشت.

موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری اکو

این پیشرانه کوچک و نسبتا قدرتمند به نسبت حجم با استفاده از یک موتور ۱.۴ لیتری خطی DOHC با ۱۶ سوپاپ، پاشش مستقیم سوخت (GDI) و حجم دقیق ۱.۳۵۳ سی سی و با استفاده از سیستم توربو شارژر توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۲۸ اسب بخار در دور موتور ۵.۵۰۰ دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی که در دور موتور ۱.۴۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد، برابر با ۱۵۶ پاوند بر فوت (معادل ۲۱۲ نیوتون متر) خواهد بود. نیروی تولیدی نیر توسط یک جعبه دنده مدرن اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه با قابلیت تعویض به صورت دستی به چرخ‌های جلویی انتقال می‌یابد.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

هیوندای النترا ۲۰۱۸ اکو با استفاده از این موتور عملکردی بسیار مناسب‌تر از نمونه پایه داشته و با زمانی در حدود ۷.۸ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، یک اتومبیل کوچک با شتاب قابل قبول به حساب می آید. حداکثر سرعت قابل دسترسی برای این خودرو نیز پایین‌تر از نمونه استاندارد و موتور چهار سیلندر دو لیتری بوده و در حدود ۱۲۰ مایل در ساعت (معادل ۱۹۳ کیلومتر در ساعت) است.

مصرف سوخت

با توانایی پیمودن مسیری در حدود حدود ۳۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۴۰ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۳۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین، هیوندای النترا ۲۰۱۸ تیپ اکو یکی از نمونه‌های کم مصرف موجود در بازار به حساب می آید.

بیشتر بخوانید
بررسی و مشخصات فنی تویوتا کرولا ۲۰۱۸ ، آخرین مدل پرفروشترین خودروی تاریخ

#gallery-19 { margin: auto; } #gallery-19 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-19 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-19 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */ موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو اسپرت

این پیشرانه در دو گونه سدان و هاچ بک قابل استفاده بوده و از یک موتور ۴ سیلندر خطی DOHC با ۱۶ سوپاپ و سیستم پاشش مستقیم سوخت بهره می‌برد. این نمونه با حجم دقیق ۱.۵۹۱ سی سی قدرتمندترین موتور موجود برای هیوندای النترا ۲۰۱۸ بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با ۲۰۱ اسب بخار در دور موتور ۶.۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۹۵ پاوند بر فوت (معادل ۲۶۵ نیوتون متر) در دور موتور ۱.۵۰۰ دور در دقیقه را با استفاده از سیستم توربو شارژر دارد. این نیرو نیز توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی به صورت استاندارد یا ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می گردد.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

عملکرد هیوندای النترا اسپرت ۲۰۱۸ با استفاده از این موتور قدرتمند، سریع و جذاب بوده و با زمانی در حدود ۶.۴ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعتی در حدود ۱۳۰ مایل در ساعت (معادل ۲۰۹ کیلومتر در ساعت) یک نمونه اسپرت و جالب توجه ارزان قیمت به حساب می آید. البته حداکثر سرعت در گونه سدان اندکی پایین تر بوده و برابر با ۱۲۵ مایل در ساعت (معادل ۲۰۱ کیلومتر در ساعت) است.

مصرف سوخت

هرچند مصرف سوخت این موتور هیوندای النترا ۲۰۱۸ نسبت به سایر گونه ها بیشتر بوده، اما با توجه به قدرت و عملکرد بالاتر، ارقام حدود ۲۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۰ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۲۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین با استفاده از جعبه دنده ۶ سرعته دستی، نتایجی قابل قبول خواهند بود.

با استفاده از جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک هرچند توانایی های حرکتی و دینامیکی خودرو اندکی کاهش یافته، اما مصرف سوخت نیز کاهش یافته و به حدود ۲۶ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۲۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین می رسد.

بیشتر بخوانید
بررسی و مشخصات فنی مزدا ۳ ۲۰۱۸ ؛ سدانی کوچک، مجهز، قدرتمند و ارزان‌قیمت
بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری مدل GT

این موتور تنها در گونه هاچ بک و تیپ پایه این کلاس بدنه (هیوندای النترا GT) قابل سفارش است. این نمونه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری ساختاری مشابه با نمونه پایه موجود در کلاس سدان داشته و تنها با بهینه سازی های انجام گرفته، توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۶۱ اسب بخار در دور موتور ۶.۲۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۵۰ نیوتون متر (معادل ۲۰۰ نیوتون متر) را در دور موتور ۴.۷۰۰ دور در دقیقه دارد. نیروی تولیدی نیز توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می گردد.

با استفاده از موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری هیوندای النترا جی تی ۲۰۱۸ به زمانی در حدود ۸.۰ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و قابلیت تجربه حداکثر سرعتی در حدود ۱۳۰ مایل در ساعت (معادل ۲۰۹ کیلومتر در ساعت) را دارد.

مصرف سوخت

با توجه به حجم بالای موتور ۲.۰ لیتری، مصرف سوخت این پیشرانه بالاتر از سایر مدل‌های ۲.۰ لیتری بوده و هیوندای النترا ۲۰۱۸ با استفاده از این موتور توانایی پیمودن مسافتی در حدود حدود ۲۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۱ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۲۶ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین را با استفاده از گیربکس شش سرعته دستی دارد.

در صورت سفارش جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک، مصرف سوخت مناسب تر از پیش شده و این خودرو قابلیت طی مسافتی در حدود حدود ۲۴ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۲۷ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین را خواهد داشت.

تیپ‌های مختلف هیوندای النترا ۲۰۱۸

این خودروی کوچک شهری در دو گونه سدان و هاچ بک به فروش می رسد. گونه سدان این خودرو در ۶ تیپ مختلف با تجهیزات و پیشرانه های متفاوت در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این تیپ‌ها عبارتند از:

تیپ SE تیپ SEL تیپ Value Edition تیپ ECO تیپ Sport تیپ Limited تیپ SE

این تیپ مدل پایه هیوندای النترا مدل ۲۰۱۸ بوده که با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۷.۰۰۰ دلار (معادل ۷۸ میلیون تومان با احتساب دلار ۴.۶۰۰ تومانی در زمان نگارش مطلب) در مدل مجهز به گیربکس دستی و ۱۸.۰۰۰ دلار (معادل ۸۳ میلیون تومان) در مدل اتوماتیک به فروش می رسد.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

از تجهیزات استاندارد موجود در هیوندای النترا SE می‌توان از موارد زیر یاد نمود:

موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری رینگ‌های ۱۵ اینچی فلزی تایرهای سایز ۱۹۵/۶۵/۱۵ آیینه راننده با قابلیت هشدار نقاط کور چراغ های جلویی مجهز به لامپ‌های LED چراغ‌های روشنایی در روز (DRL) سیستم تهویه مطبوع نسل قدیم (Air Conditioning) پوشش پارچه‌ای صندلی‌ها با کیفیت قابل قبول سیستم کنترل سرعت (Cruise Control) اتصال به تلفن های همراه از طریق فناوری بدون سیم بلوتوث غربیلک فرمان مجهز به کنترلرهای سیستم صوتی، تلفن و کنترل سرعت سیستم صوتی با قابلیت پخش رادیوهای AM و FM و فایل‌های MP3 مجهز به ۶ بلندگوی جداگانه ترمز ضد قفل (ABS) ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب تیپ SEL

بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

این تیپ با قیمتی در حدود ۱۹.۰۰۰ دلار (معادل ۸۸ میلیون تومان) به فروش رسیده و علاوه بر امکانات موجود در تیپ پایه، از امکانات فهرست زیر نیز سود خواهد برد:

گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک آیینه‌های جانبی مجهز به گرم کن چراغ های جلویی اتوماتیک سیستم صوتی با قابلیت پخش رادیوهای ماهواره‌ای صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto برای اتصال به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند صفحه پشت آمپر ۳.۵ اینچی تک رنگ عایق حرارتی زیر در موتور (کاپوت یا Hood) دوربین کمکی دنده عقب سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System) سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS) رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی تایرهای سایز ۲۰۵/۵۵/۱۶ مدل های مختلف رانندگی (Eco – Normal – Sport) ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ

بیشتر بخوانید
معرفی و بررسی بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ از نگاه مجله Car and Driver

#gallery-20 { margin: auto; } #gallery-20 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-20 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-20 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */ تیپ Value Edition

قیمت پایه این تیپ از هیوندای النترا ۲۰۱۸ در حدود ۲۰.۰۰۰ دلار (معادل ۹۲ میلیون تومان) بوده و از امکانات اضافی زیر نیز نسبت به تیپ SEL بهره می‌گیرد:

قابلیت باز کردن در صندوق عقب بدون نیاز به دست چراغ‌های روشنایی در روز مجهز به لامپ‌های LED چراغ‌های مخصوص روشنایی دستگیره‌های در سانروف الکتریکی صندلی‌های جلویی مجهز به گرم کن پوشش چرمی اهرم دسته دنده و غربیلک فرمان ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless) آیینه عقب با قابلیت تنظیم شدت نور به صورت اتوماتیک سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه (Dual Zone Climate Control) تیپ Eco

هیوندای النترا اکو ۲۰۱۸ با قیمت پایه ای در حدود ۲۰.۵۰۰ دلار (معادل ۹۴ میلیون تومان) به فروش می‌رسد. این تیپ از موتور ۴ سیلندر کم مصرف ۱.۴ لیتری استفاده می‌کند. تجهیزات اضافی نسبت به تیپ‌های پایین‌تر موجود عبارتند از:

موتور ۱.۴ لیتری توربو گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه رینگ‌های ۱۵ اینچی آلیاژی تایرهای سایز ۱۹۵/۶۵/۱۵ تیپ Sport

هیوندای النترا اسپرت ۲۰۱۸ قدرتمندترین نمونه موجود این خودرو بوده و با قیمت پایه ای در حدود ۲۳.۰۰۰ دلار (معادل ۱۰۶ میلیون تومان) در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه و ۲۲.۰۰۰ دلار (معادل ۱۰۱ میلیون تومان) در مدل‌های مجهز به گیربکس دستی به فروش می‌رسد.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

تجهیزات و امکانات موجود در این تیپ از هیوندای النترا ۲۰۱۸ عبارتند از:

موتور قدرتمند ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو سیستم تعلیق مستقل در بخش عقبی کمک فنرها و سیستم فرمان و تعلیق اسپرت رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژی اسپرت تایرهای سایز ۲۲۵/۴۰/۱۸ آیینه‌های جانبی مجهز به چراغ راهنما زه های با پوشش به رنگ کروم چراغ های عقبی مجهز به لامپ‌های LED چراغ های جلویی مجهز به لامپ‌های زنون پوشش چرمی صندلی‌ها صندلی‌های جلویی اسپرت با خط دوخت‌های قرمز رنگ غربیلک فرمان اسپرت با بخش پایینی مسطح (به شکل حرف D لاتین) دو پورت USB با قابلیت شارژ کردن پشت آمپر با طراحی متفاوت و اسپرت تیپ Limited

هیوندای النترا ۲۰۱۸ تیپ لیمیتد گران‌ترین نمونه موجود برای گونه مجهز به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک سدان این خودرو بوده که با قیمت پایه ای در حدود ۲۲.۵۰۰ (معادل ۱۰۴ میلیون تومان) در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. از تجهیزات اضافی این تیپ نسبت به سایر تیپ‌های می‌توان از نمونه‌های زیر نام برد:

موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی تایرهای سایز ۲۲۵/۴۵/۱۷ جلو پنجره براق با پوشش کروم چراغ‌های جلویی زنون

تجهیزات و امکانات سفارشی

برای هر کدام از تیپ‌های Sport و Limited یک بسته سفارشی (آپشن) در نظر گرفته شده که امکاناتی متنوع را به هیوندای النترا ۲۰۱۸ اضافه می کنند. از تجهیزات سفارشی تیپ Sport که رقمی در حدود ۲.۳۰۰ دلار (معادل ۱۰.۵ میلیون تومان) را به قیمت آن اضافه می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم ناوبری ماهواره‌ای با صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی رنگی سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت Infinity با ۸ بلندگوی مجزا و ساب ووفر #gallery-21 { margin: auto; } #gallery-21 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-21 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-21 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */ بسته سفارشی تیپ Limited

این بسته که با قیمت ۴.۵۰۰ دلار (معادل ۲۱ میلیون تومان) بر روی هیوندای النترا ۲۰۱۸ تیپ لیمیتد نصب می‌شود، مجموعه‌ای مدرن از امکانات و تجهیزات کمکی رانندگی فعال مانند نمونه‌های زیر را به این خودرو اضافه می‌کند:

سیستم ناوبری ماهواره‌ای با صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی رنگی سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت Infinity با ۸ بلندگوی مجزا و ساب ووفر صفحه پشت آمپر ۴.۲ اینچی رنگی صندلی‌های عقبی مجهز به گرم کن ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابران پیاده سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control) سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده (Lane Keep Assist) ذخیره تنظیمات صندلی و آیینه جانبی راننده چراغ‌های نوربالای اتوماتیک

بیشتر بخوانید
بهترین خودروسازان سال ۲۰۱۸ از نگاه مجله Autotrader

#gallery-22 { margin: auto; } #gallery-22 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-22 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-22 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

هیوندای النترا هاچ بک یا النترا جی تی

تیپ هاچ بک که در خارج از بازار ایالات متحده و آمریکای شمالی با نام هیوندای i30 نیز به فروش می رسد، در دو تیپ GT و GT Sport به فروش می‌رسد. این مدل هم ظاهر جذاب‌تر و اسپرت‌تری به خود گرفته و هم هر دو پیشرانه موجود برای آن، قدرتی نسبتا بالا و قابل قبول را تولید می‌نمایند.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

تیپ GT

هیوندای النترا ۲۰۱۸ هاچ بک با قیمتی پایه ای در حدود ۱۹.۵۰۰ دلار (معادل ۹۰ میلیون تومان) در مدل مجهز به گیربکس دستی ۶ سرعته و ۲۰.۵۰۰ دلار (معادل ۹۵ میلیون تومان) در گونه اتوماتیک ۶ سرعته به فروش می‌رسد. تجهیزات موجود در این تیپ عبارتند از:

موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری ۱۶۱ اسب بخاری ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی تایرهای سایز ۲۲۵/۴۵/۱۷ ترمزهای ضد قفل سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP) سیستم کنترل کشش (TCS) سیستم کمکی شروع حرکت در سراشیبی (HAC) تزئینات براق به رنگ کروم بر روی اجزای مختلف بدنه شیشه‌های مجهز به کنترل اشعه‌های مضر پوشش پارچه‌ای صندلی‌ها سیستم صوتی مجهز به صفحه نمایش ۸ اینچی

بیشتر بخوانید
اصطلاح رودستر (Roadster) به کدامیک از انوع خودروها اطلاق می‌گردد؟
بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

تیپ GT Sport

این تیپ قیمت پایه‌ای در حدود ۲۳.۵۰۰ دلار (معادل ۱۰۸ میلیون تومان) در گونه مجهز به گیربکس دستی و ۲۴.۵۰۰ دلار (معادل ۱۱۳ میلیون تومان) دارد.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

این مدل از موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو ۲۰۱ اسب بخاری استفاده کرده و امکانات موجود در آن مشابه با تیپ اسپرت گونه سدان و شامل مواردی مانند نمونه‌های زیر خواهند بود:

سیستم تعلیق مستقل در عقب دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر نسبت به نمونه استاندارد در دو بخش عقبی و جلویی رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی تایرهای سایز ۲۲۵/۴۰/۱۸ سیستم نمایش نقاط کور خودرو سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی (Rear Cross Traffic Alert)

امکانات سفارشی موجود برای گونه سدان نیز برای این دو تیپ از هیوندای النترا هاچ بک ۲۰۱۸ وجود دارد.

تجربه رانندگی

هیوندای النترا ۲۰۱۸ با توجه به ابعاد کوچک، فضای نسبتا کمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار داده که این مساله در بخش عقبی و ردیف دوم صندلی‌ها مشهودتر است. کیفیت ساخت کابین پایین‌تر از حد متوسط بوده و با توجه به ابعاد کم و ضریب نفوذ بالای صدای باد و چرخش چرخ‌ها به داخل کابین، سواری بسیار نرم و آرامی را تجربه نخواهید کرد. فضای محفظه بار در مدل‌های سدان نسبتا محدود بوده که این مساله در مدل‌های هاچ بک با توجه به ظرفیت بیشتر و قابلیت جمع شدن صندلی‌های ردیف دوم، نمود کمتری دارد.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

موتورهای پایه عملکردی متوسط داشته و سرنشینان سواری نسبتا کندی را نسبت به خودروهای امروزی تجربه خواهند کرد. موتور ۱.۴ لیتری کوچک موجود، در کنار مصرف پایین، عملکرد نسبتا اسپرتی را از خود به نمایش گذاشته و موتور قدرتمند ۱.۶ لیتری توربو با شتاب و سرعت مناسب، هیوندای النترا ۲۰۱۸ و نمونه‌ هاچ بک آن را نزدیک به خودروهای هات هچ پایین رده می‌نماید.

بیشتر بخوانید
اصطلاح هات هچ (Hot Hatch) به کدامیک از انوع خودرو اطلاق می‌گردد؟

قیمت هیوندای النترا ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی

هیوندای النترا ۲۰۱۸ با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۷.۰۰۰ دلار (معادل ۷۸ میلیون تومان) در مدل سدان به فروش رسیده که در صورت انتخاب قدرتمندترین موتور و بهره‌گیری از تمامی امکانات موجود، این رقم تا ۲۶.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۰ میلیون تومان) افزایش پیدا خواهد کرد. مدل هاچ بک نیز با قیمتی مابین ۱۹.۵۰۰ دلار (معادل ۹۰ میلیون تومان) تا ۲۹.۰۰۰ دلار (معادل ۱۳۳ میلیون تومان) نسخه پایه هیوندای i30N به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید
بررسی و مشخصات هیوندای i30N مدل ۲۰۱۸ ؛ اولین هات هچ شرکت هیوندای

#gallery-23 { margin: auto; } #gallery-23 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-23 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-23 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

رقبا در بازارهای جهانی

از رقبای اصلی هیوندای النترا ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی در دو قسمت سدان و هاچ بک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هوندا سیویک با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۰.۰۰۰ دلار (معادل ۹۰ میلیون تومان) مزدا ۳ با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۹.۰۰۰ دلار (معادل ۸۶ میلیون تومان) شورولت کروز (Chevrolet Cruze) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۸.۰۰۰ دلار (معادل ۸۱ میلیون تومان) تویوتا کرولا با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۸.۵۰۰ دلار (معادل ۸۳ میلیون تومان) فولکس واگن جتا (Volkswagen Jetta) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۹.۵۰۰ دلار (معادل ۸۸ میلیون تومان) سوبارو ایمپرزا (Subaru Impreza) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۹.۵۰۰ دلار (معادل ۸۸ میلیون تومان) کیا سراتو یا فورته (Forte) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۷.۵۰۰ دلار (معادل ۷۹ میلیون تومان) فورد فوکاس (Ford Focus) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۹.۰۰۰ دلار (معادل ۸۶ میلیون تومان) نیسان سنترا (Nissan Sentra) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۸.۰۰۰ دلار (معادل ۸۱ میلیون تومان) میتسوبیشی لنسر (Mitsubishi Lancer) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۸.۵۰۰ دلار (معادل ۸۳ میلیون تومان) #gallery-24 { margin: auto; } #gallery-24 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 20%; } #gallery-24 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-24 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

هیوندای النترا ۲۰۱۸ در ایران

قیمت این خودروی کوچک که در ایران با نام هیوندای النترا مدل ۱۳۹۷ به فروش خواهد رسد و مجهز به موتور نسبتا کم توان ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی بوده و پرمصرف‌ترین و کم‌توان‌ترین و کندترین نمونه این خودرو به حساب می‌آید، با توجه به اعداد و ارقام غیر عقلانی و تعرفه‌های بسیار بالای خودرو برای سال جاری به بهانه حمایت از تولید داخلی (پروار کردن بیش از پیش خودروسازان حکومتی و غیر استاندارد ایران خودرو و سایپا) رقمی در حدود ۱۹۰ میلیون تومان (در حدود ۴۱.۵۰۰ دلار) بوده که مبلغی بسیار فراتر از سطح امکانات و توانایی‌های این خودرو کوچک است.

#gallery-25 { margin: auto; } #gallery-25 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 25%; } #gallery-25 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-25 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

رقبای فعلی این خودرو در بازار ایران شامل نمونه‌هایی آشنا مانند تویوتا کرولا با قیمتی در حدود ۲۲۰ میلیون تومان، تویوتا پریوس با قیمتی در حدود ۲۱۰ میلیون تومان، کیا سراتو با قیمتی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان و میتسوبیشی لنسر با قیمتی در حدود ۱۸۰ میلیون تومان خواهند بود. اما با توجه به اقبال مشتریان، این خودرو در مکانی پایین‌تر از رقبایی مانند کیا سراتو با ظاهر جذاب‌تر و تویوتا کرولا با پیشینه‌ای مناسب‌تر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید
معرفی و مشخصات فنی محصولات تولیدی هیوندای در سال ۲۰۱۸

#gallery-26 { margin: auto; } #gallery-26 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-26 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-26 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

سخن آخر

هیوندای النترا ۲۰۱۸ با تکیه بر ظاهر جذاب و کابین زیبا در کنار قیمت پایین، یکی از نمونه‌های مناسب اقتصادی موجود در بازار به حساب می‌آید. اما توانایی‌های موتورهای ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری در هر دو کلاس سدان و هعاچ بک پایین‌تر از استاندارد خودروهای مدرن امروزی است.

#gallery-27 { margin: auto; } #gallery-27 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-27 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-27 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

انتخاب تیپ‌های مجهز به پیشرانه ۱.۴ لیتری کم مصرف برای افرادی که علاقه زیادی به هیجان در رانندگی نداشته مناسب‌تر بوده و جوانان و افراد علاقه مند به سرعت نیز می‌توانند با خرید نمونه‌های مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو، سواری هیجان انگیزی را تجربه کنند. تیپ لیمیتد هیوندای النترا و انتخاب گزینه‌های سفارشی موجود نیز این مدل را به نمونه‌ای مناسب برای خانواده‌های کوچک تبدیل کرده که امکاناتی مدرن را با قیمتی مناسب در اختیار آنان قرار می‌دهد.

النترا ۱۳۹۷ در ایران

بیشتر بخوانید
انتشار جدیدترین قیمت های خودروهای وارداتی پرفروش
بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری داخلی و وارداتی

نمونه‌های درنظر گرفته شده هیوندای النترا ۹۷ برای بازار ایران، همانطور که اشاره شد تیپ‌های مجهز به موتور پرمصرف‌تر و کند ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری بوده که پایین رده ترین نمونه های این خودرو به حساب می آیند. با توجه به درک نادرست مسئولین و عدم آگاهی، قطعا نمونه های مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری با مصرف کم و شتاب بالا جایی در بازار خودروهای داخلی ایران نداشته و سیاست گذاران با واردات پایین‌ترین سطح موجود برای النترا ۹۷ و نمونه‌های مشابه کیا سراتو و رنو مگان و نمونه‌هایی از این دست، سعی در پر کردن خلا موجود بین خودروهای بازه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی از رده خارج خود مانند کیا سراتو و مزدا ۳ متعلق به دهه گذشته، با افزایش قیمت این نمونه ها خواهند داشت.

با توجه به سطح آگاهی تصمیم گیرندگان که توانایی درک نحوه عملکرد خودروهای هیبریدی را نداشته و به گفته رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو، نگاه حکومت به خودروی هیبریدی نموه نمونه ای است که در سرعت های بالاتر از ۷۰ کیلومتر از موتور الکتریکی استفاده می کند، انتظار عدم اتخاذ چنین تصمیماتی خواسته ای بسیار بیهوده و عبث خواهد بود.

بیشتر بخوانید
بررسی و مشخصات فنی کوییک (Quick) ، محصول جدید کوچک شرکت سایپابررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب

مشخصات فنی هیوندای النترا ۲۰۱۸ در یک نگاه

النترا SE النترا Sport النترا Eco النترا GT النترا Sport
کلاس بدنه سدان سدان سدان هاچ بک سدان
حجم موتور (لیتر) ۲.۰ ۱.۶ ۱.۴ ۲.۰ ۱.۶
تعداد سیلندر ۴ ۴ ۴ ۴ ۴
قدرت موتور (اسب بخار) ۱۴۷ ۲۰۱ ۱۲۸ ۱۶۱ ۲۰۱
گشتاور (نیوتون متر) ۱۷۹ ۲۶۵ ۲۱۲ ۲۰۰ ۲۶۵
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی
سیستم انتقال قدرت چرخ‌های جلو چرخ‌های جلو چرخ‌های جلو چرخ‌های جلو چرخ‌های جلو
مصرف سوخت (شهر) ۹ ۱۰.۷ ۷.۳ ۹.۸ ۱۰.۷
مصرف سوخت (بزرگراه) ۶.۵ ۷.۸ ۵.۹ ۷.۴ ۷.۸
مصرف سوخت (ترکیبی) ۸.۱ ۹.۴ ۶.۷ ۸.۷ ۹.۴
تولید CO2 در هرکیلومتر (گرم)
ظرفیت باک (لیتر.) ۵۳ ۵۳ ۵۳ ۵۳ ۵۳
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۳ ۶.۴ ۷.۸ ۸.۰ ۶.۳
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۹۶ ۲۰۱ ۱۹۳ ۲۰۹ ۲۰۳
طول ﴿میلیمتر﴾ ۴.۵۶۹ ۴.۵۶۹ ۴.۵۶۹ ۴.۴۳۰ ۴.۴۳۰
پهنا ﴿میلیمتر﴾ ۱.۸۰۰ ۱.۸۰۰ ۱.۸۰۰ ۱.۷۹۶ ۱.۷۹۶
ارتفاع ﴿میلیمتر﴾ ۱.۴۳۵ ۱.۴۳۵ ۱.۴۳۵ ۱.۴۶۶ ۱.۴۶۶
فاصله دو محور ﴿میلیمتر﴾ ۲.۷۰۰ ۲.۷۰۰ ۲.۷۰۰ ۲.۶۴۹ ۲.۶۴۹
ارتفاع از زمین ﴿میلیمتر﴾ ۱۳۵ ۱۳۵ ۱۳۵ ۱۴۹ ۱۴۹
وزن ﴿کیلوگرم﴾ ۱.۲۷۰ ۱.۴۰۰ ۱.۳۰۰ ۱.۳۳۰ ۱.۳۸۰
ابعاد تایر (جلو) ۱۹۵/۶۵/۱۵ ۲۲۵/۴۰/۱۸ ۱۹۵/۶۵/۱۵ ۲۲۵/۴۵/۱۷ ۲۲۵/۴۰/۱۸
ابعاد تایر (عقب) ۱۹۵/۶۵/۱۵ ۲۲۵/۴۰/۱۸ ۱۹۵/۶۵/۱۵ ۲۲۵/۴۵/۱۷ ۲۲۵/۴۰/۱۸
حجم محفظه بار (لیتر.) ۴۰۸ ۴۰۸ ۴۰۸ ۷۰۵ ۷۰۵
ظرفیت سرنشین (نفر.) ۵ ۵ ۵ ۵ ۵
قیمت پایه (میلیون تومان) ۷۸ ۱۰۶ ۹۴ ۹۵ ۱۰۸
بیشتر بخوانید: مقایسه هیوندای النترا با کیا سراتو مقایسه مزدا ۳ با کیا سراتو مقایسه رنو سیمل با رنو ساندرو مقایسه رنو ساندرو با پژو ۲۰۷ بررسی و مشخصات فنی رنو سیمبل ۲۰۱۷ ، سدانی فوق کوچک و ارزان‌قیمت

گالری تصاویر هیوندای النترا مدل ۱۳۹۷

#gallery-28 { margin: auto; } #gallery-28 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 25%; } #gallery-28 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-28 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

منبع : Hyundai

بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب
برچسب ها بررسی خودروهای سال 2018بررسی خودروهای هاچ بکخودروهای سدانهیوندای