20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم


20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم

آیا تا به حال پیش خود اندیشیده‌اید که در میان صدها شخصیت رنگارنگ و بزرگ در سری مشهور هری پاتر، کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد؟ با گیم‌شات همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به 20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم. طی سری هری پاتر ما با شخصیت‌های فراوانی آشنا می‌شویم که به لطف جادوی قلم...

آیا تا به حال پیش خود اندیشیده‌اید که در میان صدها شخصیت رنگارنگ و بزرگ در سری مشهور هری پاتر، کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد؟ با گیم‌شات همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به 20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم.

طی سری هری پاتر ما با شخصیت‌های فراوانی آشنا می‌شویم که به لطف جادوی قلم نویسنده سری یعنی جی. کی رولینگ، می‌توانیم لحظات حضور آن‌ها را، حتی اگر مدت کوتاهی باشد، به خوبی در طی داستان حس کنیم و با آن ها ارتباط برقرار کنیم. لیست‌های فراوانی دست به رتبه‌بندی شخصیت‌های سری زده‌اند ولی با این تفاوت که همه آن‌ها تنها به رتبه‌بندی شخصیت‌های انسان پرداخته و سایر موجودات جادویی این سری به باد فراموشی سپرده شده‌اند. همانطور که می‌دانید امسال دومین قسمت از سری فیلم‌های موجودات جادویی و چگونگی پیدا کردن آن‌ها (بر اساس کتابی به همین نام) منتشر می‌شود و به همین منظور ما دست به تهیه لیستی زدیم که تمامی موجودات جادویی دنیای هری پاتر، اعم از انسان‌ها، هیولاها و… را بر اساس میزان قدرت‌مندی درون خود پوشش بدهد. با توجه به این نکات، ما تنها به دسته‌بندی شخصیت‌هایی می‌پردازیم که در سری کتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر نقش کلیدی ایفا کرده‌اند و سایر موجودات فرعی و آن‌هایی که تنها ازشان نام برده شده و حضور فرعی دارند در لیست جایی ندارند (مانند اژدهایان). با در نظر داشتن این شرایط، خوش آمدید به لیست 20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم.

رتبه دهم: فیلیوس فلیتویک (Filius Flitwick)

20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم

اکثر مردم پروفسور فلیتویک را تنها به عنوان استاد درس طلسم‌ها می‌شناسند؛ با این حال، پیش زمینه داستانی وی است که از او شخصیت قابل توجهی ساخته است. وی اصالتی نیمه جن دارد که هوش بالای وی را به خوبی توضیح می‌دهد (وی رئیس گروه ریونکلا است) و همچنین قدرت‌های جادویی متفاوتی در وی ایجاد کرده است. وی یک دوئلیست خبره در زمان جوانی خود بود و عنوان استاد دوئل را نیز کسب کرده بود و ثابت کرده بود که اندازه همه چیز نیست. به عنوان پروفسور، وی موفق شده تا دست به جادوی بدون چوب بزند که حرکتی نیست که هر شخصیتی از پس آن بر بیاید و جادوهای بسیار پیچییده‌ای را نیز به ثمر رسانده است. وی همچنین یکی از دلایلی است که هاگوارتز بسیار امن بوده است و اگر به خاطر طلسم‌های محافظ وی در طی جنگ دوم جادوگری نبود، آن ها قطعاً شانس مقابله با ارتش تاریکی را نداشتند. بدون شک پروفسور فلیکویک یک شخصیت قدرت‌مند در طی سری است.

رتبه نهم: مودی چشم باباغوری (Mad-Eye Moody)

20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم

آلستر مودی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کاراگاهان دوران خود شناخته می‌شد. قدرت‌ها و توانایی‌های جادویی فراوان وی در بین تمامی جامعه جادوگری زبانزد بود و هری و دوستانش نیز پس از پیوستن وی به محفل ققنوس، این توانایی‌ها را از نزدیک مشاهده کردند. پیش از اینکه وقایع کتاب آغاز شود، وی به عنوان یک کارآگاه مسئول پر کردن اکثر سلول‌های زندان آزکابان بود. وی با بسیاری از جادوگران سیاه دوئل کرده و آن‌ها را شکست داد. حتی از دست دادن یک چشم و یک پا نیز نتوانست وی را از شکار مرگ خواران منصرف کند. در نهایت تنها خود شخص لورد تاریکی بود که توانست وی را از پا در بیاورد. وی تنها در دفاع کردن توانایی نداشت و پیش از مرگش به عنوان جادوگری با توانایی‌های فراوان جادویی شناخته می‌شد و یک شخصیت قدرت‌مند بود. همانند دامبلدور، وی می‌توانست به وسیله طلسم نامرئی کننده خود را از دید مخفی کند که تقریباً از عهده اکثر جادوگران خارج است. با اینکه به دلیل برخی حوادث در کتاب چهارم، نتوانستیم آن طور که باید و شاید با وی آشنا شویم، وی در حضور کوتاهی که در کتاب پنجم و هفتم تجربه کرد، توانست بار قدرت خود را به ما نشان دهد.

رتبه هشتم: فیرنز (Firenze)

20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم

یک موجود غیر انسان دیگر که توانسته در لیستمان راه پیدا کند فیرنز سنتور است. با اینکه سنتورها جزو موجودات جادویی نبوده و بیشتر جانور به حساب می‌آیند، با این حال نتوانستیم از حضور این شخصیت قدرت‌مند در لیستمان چشم پوشی کنیم. از آنجایی که فرینز دارای جسمی نیمه انسان بوده و همچنین می‌تواند به زبان انسان‌ها نیز صحبت کند، وی را درون لیستمان قرار دادیم. فرینز و البته سایر سنتورها دارای قدرتی مثال نزدنی هستند. زمانی که برای اولین بار فرینز را ملاقات کردیم، وی هری را از دست ولدمورت با پریدن سمت وی و فراری دادنش در جنگل ممنوعه نجات داد (در کتاب اول). وی در ادامه تنبدیل به تنها معلم غیر انسان در هاگوارتز شد پس از اینکه تریلانی (معلم سابق درس پیشگویی) در کتاب پنجم اخراج شد. سنتورها دارای قدرت ذاتی پیشگویی و شفا بخشی هستند و با اینکه زیاد از دانش کلی آن‌ها اطلاعات در دسترس نیست، حتما دلیل خوبی برای دامبلدور وجود داشته تا وی را به عنوان معلم پیشگویی برگزیند.

رتبه هفتم: سوروس اسنیپ (Severus Snape)

20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم

برای اینکه بتوانید لورد تاریکی را از راه یافتن به ذهنتان دور نگه دارید، به قدرت جادویی بسیار فراوانی نیاز دارید و همچنین وی را گول بزنید تا باور کند که شما در طرف وی هستید. سوروس اسنیپ، معلم معجون‌ها، شاهزاده دورگه و هر اسمی که می‌خواهید بر روی این شخصیت افسانه‌ای بگذارید، یکی از با استعدادترین و بزرگ‌ترین جادوگران سری هری پاتر است. وی در جادوهای اوکولومنسی و لگلمنسی (خواندن ذهن دیگران و جلوگیری از دیگران برای خواندن ذهن شما) مهارت فوق‌العاده‌ای داشت و از این توانایی‌ها در طی هر دو جنگ جادوگری به عنوان ماموری دو جانبه به خوبی بهره برد. در طی کتاب ششم ما متوجه می‌شویم که وی نه تنها در معجون سازی رقیبی نداشت، بلکه در جوانی نیز به خوبی طلسم‌های جادویی را از بر شده بود. با اینکه وی در نهایت توسط لورد سیاه به قتل رسید ولی جای هیچ‌گونه شکی باقی نمی‌ماند که اسنیپ یکی از فداکارترین و مهم‌ترین شخصیت ها در کل و همچنین یک شخصیت قدرت‌مند در طول سری هری پاتر بود.

رتبه ششم: دابی جن خانگی (Dobby the House Elf)

20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم

نکند بزرگ‌ترین طرفدار هری پاتر را فراموش کرده‌اید؟ چیزی که باید درباره جن‌های خانگی بدانید این است که قدرت جادویی آن‌ها بسیار بیشتر از جادوگران است؛ با این حال آن‌ها آموخته‌اند که از آن بر علیه جادوگران استفاده نکنند. دابی این توانایی را دارد تا مسیر ورودی سکوی نه و سه چهارم را بسته نگه دارد و از ورود افراد به آن جلوگیری کند و این قابلیتی است که با توجه به محافظت شدیدی که از سکو صورت می‌گیرد، قطعاً نیازمند قدرت فراوانی است. در اواخر کتاب دوم، زمانی که لوسیوس مالفوی قصد آزار هری را دارد، دابی وی را با یک حرکت از پله‌ها به پایین پرت می‌کند و تلاشی که وی برای نجات هری و دوستانش در یادگاران مرگ انجام می‌دهد را نیز نباید فراموش کرد. جن‌های خانگی این قابلیت را دارند که در هر مکانی که می‌خواند غیب و ظاهر شوند، بدون توجه به طلسم‌های محافظتی شدیدی که جادوگران بر روی آن مکان‌ها قرار داده‌اند. با استفاده از این قابلیت بود که دابی توانست در قصر مالفوی‌ها ظاهر شده و بدون در نظر گرفتن ترسش از آن مکان، دست به نجات هری و دوستانش بزند. روحت در آرامش دابی.

رتبه پنجم: بلاتریکس لسترنج (Bellatrix Lestrange)

20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم

شما باید خیلی قدرتمند و همچنین شرور باشید تا بتوانید دابی را به قتل برسانید و بلاتریکس لسترنج هر دوی این قابلیت‌ها را در اختیار داشت. چه وی را دوست داشته باشید و چه از او متنفر باشید، شکی وجود ندارد که بلاتریکس از وفادارترین خادمان لورد سیاه و یک شخصیت قدرت‌مند در طول سری بوده است. تنها کافیست که یک چوب جادویی دست این افریته وحشتناک بدهید و از آن پس وی تبدیل به یک ماشین کشتار جمعی غیر قابل کنترل می‌شود. وی حتی پیش از آشنایی با لورد ولدمورت، یک شخصیت قدرت‌مند بود، با این حال پس از اینکه به یک مرگ خوار تبدیل شد، ولدمورت خود به وی هنرهای تاریک را آموخت. وی آنچنان خطرناک بود که پس از فرستادن به زندان آزکابان، درون یک سلول بسیار امنیتی حبس شد. با این وجود که وی بیش از یک دهه را درون آزکابان سر کرد و تماماً در اختیار دیمنتورها بود، این شرایط گویا هیچگونه تاثیری بر روی قدرت جادویی وی نگذاشت و بلاتریکس همچنان یک دوئلیست و جادوگر قدرتمند بود که می‌توانست چندین جادوگر را به راحتی و بدون تلاش زیاد از پای در بیاورد. شاید بزرگ‌ترین اشتباه وی، تلاش برای کشتن دختر مالی ویزلی بود.

رتبه چهارم: مینروا مک گوناگل (Minerva McGonagall)

20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم

یک چیز که در رابطه با شخصیت پروفسور مک گوناگل غیر قابل انکار است، این است که با وی نمی‌شود در افتاد. وی نه تنها به عنوان یک معلم تغییر چهره خارق‌العاده بود، بلکه آنچنان قدرتمند بود که تبدیل به دست راست پروفسور دامبلدور شد. وی با در نظر گرفتن سنش نیز بسیار سالم و سر حال به نظر می‌رسد و از دوئل‌های کشنده جان سالم به در برده است. وی از دوران جوانی استعداد خارق‌العاده‌اش در جادو را به نمایش گذاشته و زمانی هم که ما وی را در بزرگ سالی ملاقات می‌کنیم، در قدرتمندترین شرایط ممکن قرار دارد. وی از معدود شخصیت‌های سری است که توانایی تبدیل شدن به حیوانات را دارد و تونایی تغییر شکل همه چیز را نیز دارد. وی به گفته رولینگ می‌توانست به راحتی اسنیپ را در قسمت هفتم در دوئل شکست بدهد اگر او پا به فرار نمی‌گذاشت. وی به عنوان یک شخصیت قدرتمند فرد بسیار مهربان و دلسوزی برای شاگردان مدرسه بوده و البته همیشه با سه قهرمان داستان در حال سر و کله زدن است.

رتبه سوم: لورد ولدمورت (Lord Voldemort)

20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم

بلاخره دیر یا زود باید انتظار شخص لورد تاریکی را در لیست می‌داشتید. تام ریدل به که وی را بعدها با نام منفور لورد ولدمورت می‌شناسیم، به راحتی تبدیل به یکی از قدرتمندترین جادوگران تاریخ دنیای جادویی شده بود که می‌توانست تمامی بریتانیا را به تصاحب خود در بیاورد. در نهایت شاید تنها چیزی که باعث شکست وی شد، غرور و گستاخی‌اش بود و نباید به هیچ وجه نیروهای جادویی وی را انکار کرد. اگر وی به یکی از مرگ خواران قدرتمندش اجازه می‌داد که هری پاتر را از میان بردارد به جای اینکه اصرار داشته باشد که کار را خود به پایان برساند، این سری قطعاً شکل دیگری به خود می‌گرفت. توانایی‌های جادویی خارق‌العاده لورد ولدمورت، بارها و بارها در طول سری به ما نشان داده می‌شود و بیخود نیست که وی به تنهایی توانسته یک جامعه جادوگری را به وحشت بیاندازد. وی قادر به اجرای جادوهای وحشیانه در زمان کودکی بود و بر روی جادوی خود کنترل بسیار دقیق‌تری نسبت به سایر کودکان جادوگر داشت (برای آشنایی بیشتر با شخصیت تام ریدل به این مقاله مراجعه کنید). وی می‌تواند بدون جارو پرواز کند، به زبان مارها سخن بگوید و طلسم‌های آنچنان قدرتمندی را به وجود بیاورد که حتی دامبلدور نیز در مقابل آن‌ها ناتوان باشد. با این حال وی آنقدر روح خود را به قطعات مختلف تقسیم کرده بود که به شدت ضعیف شده بود، پس همچنان دو جادوگر دیگر در لیست باقی می‌ماند.

رتبه دوم: گلرت گریندلوالد (Gellert Grindelwald)

20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم

گریندلوالد و ولدمورت زمانی که بحث سر قدرت خالص و سیاه شود، همیشه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. وی به سادگی می‌تواند در اینجا ولدمورت را شکست دهد، زیرا مجبور نبود که برای قدرتمند شدن روحش را به چند بخش تقسیم کند. حتی پیش از اینکه وی چوب جادویی برتر را از گریگوروویچ بدزدد، گریندلوالد ثابت کرده بود که وقتی بحث جادو و هنرهای تاریک به میان بیاید، یک شخصیت قدرت‌مند و با استعداد است. او جادوها و طلسم‌های جدید اختراع کرد که برای آزمایش، شاگردانش همیشه در دسترس بودند و همین آزمایش‌های بود که وی را از دورمسترانگ اخراج کرد ولی نتوانست مانع از تبدیل شدن وی به یک جادوگر سیاه بسیار قدرتمند و توانمند شود. پیش از اینکه در سال 1945 شکست بخورد، اکثر قاره اروپا را فتح کرده بود و اگر بخواهیم وی را با یک شخصیت شرور در دنیای واقعی مقایسه کنیم، قطعاً آدولف هیتلر مناسب‌ترین گزینه برای این کار است. حتی زندانی که وی به وجود آورده بود نورمنگارد نام داشته که اشاره ای است به زندان آلمانی نورمبرگ. با این حال سلطنت وی ادامه‌دار نبود و به دست رتبه اول ما در این لیست به پایان رسید.

رتبه اول: آلبوس دامبلدور (Albus Dumbledore)

20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم

آلبوس پرسیوال ولفریک برایان دامبلدور به راحتی رتبه اول لیستمان را برای عنوان قدرتمندترین شخصیت در سری هری پاتر به دست می‌آورد. توانایی‌های جادویی وی قابل قیاس با هیچ یک از شخصیت‌های دیگر این سری نبوده است. زمانی که به عنوان یک دانش آموز در هاگوارتز تحصیل می‌کرد، توانسته بود لقب با استعدادترین و خاص‌ترین دانش آموز تاریخ مدرسه را کسب کند و در سال‌های آینده‌اش نیز دست به اجرای جادوهای پیچیده بدون تلاش فروان زد و همچنین دست به کشف و اختراع جادوهای جدید و راه‌های استفاده از آن‌ها زده بود. زمانی هم که بحث دوئل کردن به میان می‌آمد، وی به طور قطع بی‌رقیب بود. وی نه تنها در بریتانیا زبانزد خاص و عام بود، بلکه توانایی‌های جادویی وی در سراسر جهان شناخته شده بود. وی با بزرگ‌ترین جادوگران سیاه تاریخ دنیای جادویی به مبارزه پرداخته و هر دوی آن‌ها را نیز شکست داده بود: گریندلوالد و ولدمورت. وی زندگی خود را وقف مبارزه با بدی و رشد خوبی‌ها کرد و از دید شخص هری پاتر و اکثر جادوگران دنیا لقت قدرتمندترین فرد در دنیای جادویی را دریافت کرده بود. روحش شاد.

نظر شما چیست؟ کدام شخصیت قدرت‌مند می‌توانست در این لیست حضور پیدا کند و کدام شخصیت قدرت‌مند نیز لایق رتبه بالاتری بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

20 شخصیت قدرت‌مند در سری هری پاتر؛ قسمت دوم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در