وزارت خارجه سوریه از نتایج نشست گروههای سوری در سوچی استقبال کرد


وزارت خارجه سوریه از نتایج نشست گروههای سوری در سوچی استقبال کرد

دمشق- ایرنا- وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای با استقبال از نشست سوچی آن را زیربنای هر گفت و گوی دیگری دانست.

به گزارش جمعه شب ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از یک مقام مسئول در وزارت خارجه این کشور افزود: گفت و گوهای گروههای سوری در سوچی روسیه ثابت کرد که روند سیاسی فقط به سرکردگی سوریه و بدون هر دخالت خارجی می تواند آعاز و ادامه یابد.
این مقام وزارت خارجه سوریه ادامه داد: بیانیه پایانی نشست سوچی که از سوی اغلب شرکت کنندگان تائید و تصویب شد سنگ بنای اصلی در مسیر سیاسی و زیربنای محکمی برای هر گفت و گوی دیگری است.
این منبع رسمی وزارت خارجه سوریه گفت: بیانیه پایانی بر اجماع همه سوری ها بر تمسک به ارزش های ملی بویژه حفظ تمامیت ارضی، حق انحصاری ملت در انتخاب نظام سیاسی، اقتصادی، حفظ ارتش و نیروهای مسلح برای انجام ماموریت و دفاع از مرزهای وطنی و ملی دربرابر تهدیدهای خارجی و مبارزه با تروریسم و تقویت نهادهای دولتی برای انجام وظایف خود به بهترین شکل به همه شهروندان تاکید دارد.
این مقام سوری افزود:بیانیه سوچی که از سوی بیشتر شرکت کنندگان تصویب شد، زیربنای محکمی است، زیرا کنفرانس گفت و گوهای ملی سوریه در روسیه نخستین نشست با این تعداد زیاد شرکت کنندگان بود و نمایشی از همه اقشار سیاسی و اجتماعی سوریه است.
وی ادامه داد: براین اساس نتایج این گفت و گو ها زمینه قانونی و تنها زیربنای ثابت برای هر روند و مسیر سیاسی است.
این مقام وزارت خارجه سوریه گفت: جمهوری عربی سوریه از ملت و دولت روسیه و بویژه پوتین رئیس جمهوری این کشور برای میزبانی این نشست تشکر می کند.
نشست گروههای سوری- سوری به تازگی در سوچی روسیه برگزار شد و اغلب شرکت کنندگان در آن بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و حرکت به سمت وفاق ملی تاکید کردند.
شبد**خاورم**8005 **1010
انتشار:حسن معظمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی