دوئل سوبارو XV و سوزوکی SX4


دوئل سوبارو XV و سوزوکی SX4

در دومین دوئل از دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز نوبت به گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت رسیده است. در دوئل قبلی این گروه لادا ایکس‌ری و کیا سول در برابر یکدیگر قرار گرفتند که طی این رقابت مجموعاً تعداد 1024 رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل، سول توانست با دریافت 636... نوشته دوئل سوبارو XV و سوزوکی SX4...

در دومین دوئل از دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز نوبت به گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت رسیده است. در دوئل قبلی این گروه لادا ایکس‌ری و کیا سول در برابر یکدیگر قرار گرفتند که طی این رقابت مجموعاً تعداد 1024 رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل، سول توانست با دریافت 636 رأی و کسب 62 درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که ایکس‌ری موفق به کسب 388 رأی شده است. حال امروز در دهمین دوئل گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت، دو کراس‌اوور ژاپنی یعنی سوبارو XV و سوزوکی SX4 به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

دوئل سوبارو XV و سوزوکی SX4

سانگ‌یانگ تیوولی سوزوکی ویتارا مزدا CX-3 میتسوبیشی ASX
سوزوکی ویتارا مزدا CX-3
نیسان ترانو رنو داستر سوبارو XV هوندا BR-V
نیسان ترانو ؟
جیپ رنگید فیات 500X نیسان جوک فورد اکواسپرت
جیپ رنگید ؟
پژو 2008 سیتروئن C4 کاکتوس هوندا HR-V تویوتا C-HR
سیتروئن C4 کاکتوس تویوتا C-HR
شورلت ترکس اوپل موکا اشکودا یتی فیات 500L
شورلت ترکس ؟
کیا سول لادا ایکس‌ری رنو کپچر اوپل کراسلند
کیا سول ؟
سئات آرونا فولکس‌واگن T-Roc هیوندای کُنا کیا استونیک
؟ ؟
نیسان کیکس هیوندای کرتا سیتروئن C3 ایرکراس ام‌جی ZS
نیسان کیکس ؟

سوبارو XV

دوئل سوبارو XV و سوزوکی SX4

سوبارو XV را نمی‌توان خودروی مستقلی دانست چراکه این ماشین در اصل نسخهٔ کراس هاچ‌بک ایمپرزا محسوب می‌شود. درهرحال برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای 2011 سوبارو کانسپتی بنام XV را رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از نسخهٔ تولیدی آن بود. سپس چندی بعد نسخهٔ تولیدی XV در نمایشگاه فرانکفورت 2011 رونمایی شد. این خودرو هرچند نسل اول XV محسوب می‌شد اما درواقع بر اساس نسل چهارم ایمپرزا ساخته شده بود. سپس بعدازاینکه نسل پنجم ایمپرزا برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2016 رونمایی شد، در نمایشگاه ژنو همان سال، نسل دوم XV هم رونمایی گردید که بر اساس نسل پنجم ایمپرزا ساخته شده بود. همان‌طور که اشاره شد، XV بر اساس هاچ‌بک ایمپرزا ساخته شده و به همین دلیل در ظاهر تا حد زیادی با برادر هاچ‌بکش یکسان است اما بااین‌حال XV به پوشش‌های پلاستیکی بدنه، ریل‌های روی سقف و محافظ‌های سپرها مجهز شده درحالی‌که ارتفاع آن‌هم بیشتر از هاچ‌بک ایمپرزا است. این موارد موجب شده که XV استایلی مشابه کراس‌اوورها پیدا کند. این کراس هاچ‌بک ژاپنی در ایالات‌متحده با نام کراس‌تِرِک عرضه می‌گردد. سوبارو برای XV هم مانند ایمپرزا دو پیشرانهٔ مختلف را ارائه کرده که هردو از نوع بنزینی چهار سیلندر تخت هستند. موتور پایه یک واحد 1.6 لیتری تخت تنفس طبیعی با 114 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور است که برای این دوئل هم همین موتور انتخاب شده است. نیروی این پیشرانه توسط یک گیربکس CVT به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. سوبارو XV در سال 2017 در اروپا بیش از 10 هزار دستگاه فروش داشته است.

سوزوکی SX4

دوئل سوبارو XV و سوزوکی SX4

سوزوکی برای اولین بار در دسامبر سال 2005 در ژاپن خودرویی بنام SX4 را رونمایی کرد و چندی بعد آن‌را در نمایشگاه ژنو 2006 به نمایش عمومی درآورد. این یک خودروی کامپکت بود که در سه نسخهٔ سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوور به تولید می‌رسید. SX4 توسط همکاری مشترک میان سوزوکی و فیات ساخته شده بود و به همین دلیل نسخهٔ کراس‌اوور آن با نام فیات سدیسی هم عرضه می‌شد. سپس در نمایشگاه پاریس 2012 سوزوکی کانسپتی بنام S-Cross را رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از نسل دوم SX4 بود. سپس یک سال بعد در نمایشگاه ژنو 2013 نسخهٔ تولیدی این خودرو با نام SX4 S-Cross رونمایی شد. در این نسل اما SX4 صرفاً در یک نسخهٔ کراس‌اوور تولید می‌شود و نسخه‌های هاچ‌بک و سدان آن حذف شده است. البته سوزوکی سدان جدید سیاز را به‌عنوان جایگزین SX4 ارائه کرده است. همچنین در نسل دوم SX4 را سوزوکی و فیات از هم جدا شده و فیات مدل 500X را به‌عنوان جایگزین سدیسی راهی بازار کرد. نسل دوم سوزوکی SX4 اما برای سال 2017 فیس‌لیفتی را تجربه کرده که تغییراتی کلی را در نمای جلویی آن ایجاد کرده است. این کراس‌اوور ژاپنی در بازارهای مختلف با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها شامل سه موتور بنزینی و دو موتور دیزلی عرضه می‌گردد که ما برای این دوئل موتور بنزینی پایهٔ آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این یک واحد 1 لیتری سه سیلندر توربو است که 111 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما در موتورهای قوی‌تر امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. سوزوکی SX4 سال گذشته در اروپا نزدیک به 32 هزار دستگاه فروش داشته است.

مشخصات فنی

سوبارو XV سوزوکی SX4
پیشرانه 1.6 لیتری H4 1 لیتری 3 سیلندر
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت 114 اسب بخار 111 اسب بخار
گشتاور 150 نیوتن متر 160 نیوتن متر
گیربکس CVT 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد 13.9 ثانیه 12.4 ثانیه
حداکثر سرعت 175 کیلومتر/ساعت 170 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.4 لیتر (ترکیبی) 5.2 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 145 گرم/کیلومتر 119 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 63 لیتر 47 لیتر
وزن 1408 کیلوگرم 1160 کیلوگرم
طول 4.46 متر 4.30 متر
فاصلهٔ محوری 2.66 متر 2.60 متر
حجم صندوق بار 385 لیتر 430 لیتر
قیمت پایه 25,000 پوند 17,500 پوند
این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Take Our Poll

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک