البرز رتبه اول کشور در رونق تولید


البرز رتبه اول کشور در رونق تولید

کرج –ایرنا – استاندار البرز گفت که در دولت تدبیر و امید، استان البرز توانست به رتبه یک رونق تولید در کشور برسد.

به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز دوشنبه در آیین افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات زر با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در شهرستان ساوجبلاغ افزود: استفاده از طرح های دانش بنیان در بخش اقتصادی از موفقیت های چشمگیر دراین زمینه به شمار می رود.
وی ادامه داد: با رفع موانع تولید گام های اساسی در بهبود چرخه کیفی کشور برداشته شده و رتبه رونق تولید از 27 به یک رسیده است.
نجفی گفت: بالاترین تسهیلات در بخش های رفع موانع تولید داشتیم تا زمینه اشتغالزایی هرچه بیشتر را فراهم کنیم.
استاندار البرز اضافه کرد: تعهد اشتغال 33 هزار نفر داشتیم که امروز طی پنج ماه در سالجاری توانستیم این آمار را محقق کرده و تعهد را به 40 هزار و 500 نفر برسانیم.
وی اضافه کرد: امیدواریم تا سقف 50 هزار نفر نیز برسیم. وجود 10 مرکز تحقیقاتی مهم کشوری دراین استان ظرفیتی بی بدیل برای اشتغالزایی و توسعه علمی به شمارمی رود.
نجفی ادامه داد: ظرفیت های قابل توجهی درالبرز است که باید هرچه بیشتر آنها را مورد توجه قرار داد.
بهره برداری از دو طرح بزرگ صنعتی شامل تصفیه خانه مدرن صنعتی و طرح توسعه فاز دوم تولید فرکتوز در پالایشگاه غلات گروه صنعتی و پژوهشی زر از دیگر پروژه های افتتاحی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز در پنجمین روز از دهه فجر صورت گرفت.
کلنگ زنی احداث نیروگاه برق با سوخت بیوگاز و بیواتانول برای نخستین بار در کشور از دیگر برنامه های سفر یک روزه ستاری، کلانتری و شمخانی به استان البرز بود.
فاز نخست پالایشگاه غلات زر سال گذشته با حضور رییس جمهوری افتتاح شده بود.
پروژه های افتتاحی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با سرمایه گذاری 9 هزار و 500 میلیارد تومانی بخش خصوصی و در مدت 45 ماه اجرا شده و 2 هزار و 500 فرصت شغلی مستقیم نیز ایجاد کرده است.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس