بارزانی: کرکوک از نظر ما همچنان تحت اشغال است


بارزانی: کرکوک از نظر ما همچنان تحت اشغال است

مشاور شورای امنیت منطقه کردستان عراق تاکید کرد که کرکوک از نظر او همچنان تحت اشغال است و تا زمان عادی‌سازی اوضاع در این شهر، طرف‌های مسئول حاضر در آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

خبرگزاری فارس: «مسرور بارزانی» مشاور شورای امنیت منطقه کردستان عراق، دوشنبه (امروز)، اعلام کرد که گزینه‌ها برای ائتلاف با طرف‌های سیاسی عراقی که برای تحقق حقوق مبتنی بر قانون اساسی ملت کرد، اعلام آمادگی کنند، همچنان روی میز است.

وی طی یک کنفرانس خبری با حضور خبرنگاری پایگاه خبری «السومریة نیوز»، اظهار داشت: کلیه گزینه‌ها برای ائتلاف با طرف‌های سیاسی که برای تحقق حقوق قانونی ملت کرد اعلام آمادگی کنند، مطرح است و تاکنون هیچ تصمیمی درباره ائتلاف‌ها اتخاذ نشده است.

بارزانی ضمن اعلام مخالفت با پیشنهاد تقسیم مناصب با گروه‌های سیاسی فعال در کرکوک گفت: ما به این پیشنهاد راضی نمی‌شویم، زیرا کرکوک از نظر ما یک شهر اشغالی محسوب می‌شود. تا زمانی که اوضاع در این استان عادیسازی نشود، ما طرف‌هایی را که در حال مدیریت آن هستند، به رسمیت نمی‌شناسیم.

در پی برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان در ۲۵ سپتامبر گذشته با اصرار «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان، بغداد نیز مجموعه تصمیماتی تنبیهی علیه اربیل اتخاذ کرد که توقف پرواز‌ها در فرودگاه‌های بین‌المللی اربیل و سلیمانیه، تلاش برای بازپس‌گیری کلیه گذرگاه‌های مرزی زمینی از دولت منطقه کردستان و اعزام نیرو به مناطق مورد منازعه از جمله کرکوک و برقراری نظم در این مناطق از جمله آن‌ها بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!