ثبت 105 شرکت دانش بنیان در البرز/فروش 200 میلیاردی محصولات


ثبت 105 شرکت دانش بنیان در البرز/فروش 200 میلیاردی محصولات

کرج - رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به ثبت 105 شرکت دانش بنیان در البرز، گفت: سه درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به البرز اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطاالله ربانی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که عصر دوشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تشریح سیمای فناوری استان از تحصیل حدود ۱۲۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی و پژوهشی خبر داد و اظهار کرد: ۵۵ مرکز آموزش عالی در استان مستقر و دو هزار و ۵۰۰ نفر عضو هیئت‌علمی در این استان حضور دارد.

وی با اشاره به استقرار ۲۵ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی ملی، استقرار یک پارک علم و فناوری، یک پارک تخصصی و پنج ساختار فناوری مستقل در استان البرز، گفت: ۹ ساختار فناوری نیز در حال راه‌اندازی است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با اعلام اینکه استان البرز در حوزه صنایع غذایی، دارویی، قطعات خودرو و صنایع خلاق قطب کشور محسوب می‌شود، افزود: البرز با ثبت ۱۰۵ شرکت دانش‌بنیان سه درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را به خود اختصاص داده است که از این حیث در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد.

ربانی بیان کرد: ۴۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان استان البرز نوپا، ۱۸ درصد دانش‌بنیان صنعتی و ۳۷ درصد دانش‌بنیان تولیدی هستند همچنین باید به این مهم نیز اشاره کرد که میزان فروش شرکت‌های عضو پارک طی ۹ ماهه سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز در پایان استفاده از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و زیرساختی موجود در بخش خصوصی را الزامی دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت