از زلاتان تا پیکه/ پسران بد تاریخ بارسلونا در یک قاب (عکس)


از زلاتان تا پیکه/ پسران بد تاریخ بارسلونا در یک قاب (عکس)

تاریخ بارسلونا پر بوده از ستاره هایی که علاوه بر ارزش فنی بسیار بالا، به خاطر حاشیه های تمام نشدنی داخل و بیرون زمین شان، سوژه رسانه ها بوده اند.

به گزارش "ورزش سه"، سال 2014 وقتی سوارز اقدام به گاز گرفتن کیه لینی در جام جهانی کرد، چند هفته از پیش قراردادش با بارسلونا گذشته بود و قرار بر این شده بود که پس از جام جهانی انتقال او از لیورپول به بارسا رسمی شود. پس از آن اتفاق، گمانه زنی ها در مورد اینکه ممکن است باشگاه کاتالانی قید خرید سوارز را بزند فوت گرفتند اما این اتفاق رخ نداد و سوارز با رقم 85 میلیون یورو پیراهن بارسا را به تن کرد.

از زلاتان تا پیکه/ پسران بد تاریخ بارسلونا در یک قاب (عکس)

ستاره اروگوئه ای چندی پیش فاش ساخت که وقتی مطلع شد بارسا از خرید او منصرف نشده، شروع به گریستن کرده است. سوارز اولین نمونه از بازیکنان جنجالی ای نبود که به بارسا پیوسته اند. موندودپورتیوو سال 2014 و زمانی که شایعاتی مبنی بر انصراف بارسا از خرید سوارز منتشر شد، با قاطعیت ادعا کرد که مسئولان باشگاه قید سوارز را نزده اند و برای اثباتش به خرید استویچکوف در اوایل دهه 90 اشاره کرد. ستاره بلغاری نیز در زمان خود بازیکن حاشیه سازی بود ولی کرویف اقدام به خرید او کرد بدون اینکه مسائل اخلاقی را به ارزش های فنی او ترجیح دهد.

خیلی ها معتقدند که این یکی از تفاوت های بارز بین بارسلونا و رئال مادرید است.

در تاریخ بارسا بازیکنان بزرگ جنجالی و حاشیه ساز کم نبوده اند و به چند نمونه در 25 سال اخیر در زیر اشاره می کنیم:

از زلاتان تا پیکه/ پسران بد تاریخ بارسلونا در یک قاب (عکس)

هریستو استویچکوف: ستاره بلغاری پس از 6 سال بازی برای زسکا صوفیه، سال 1990 به بارسلونا پیوست و 7 سال برای این باشگاه به میدان رفت. او زمانی به بارسا پیوست که سابقه خوبی به لحاظ اخلافی نداشت و حاشیه های بیرون و داخل زمین او زیاد بودند اما در بارسلونا سال های درخشانی را سپری کرد و سال 1994 فاتح توپ طلا نیز شد.

او در بارسلونا نیز هر از چند گاهی حاشیه ساز می شد چه در داخل زمین که نمونه بارز آن لگد زدن به بازیکن رئال در ال کلاسیکوی سال 95 و اخراجش بود و چه در مصاحبه با رسانه ها. اودر سال های اخیر نیز در توئیتر بارها به رئال و هوادارانش کنایه زده است.

از زلاتان تا پیکه/ پسران بد تاریخ بارسلونا در یک قاب (عکس)

لوئیس انریکه: او به عنوان یک یاغی، سال 1996 از رئال به بارسلونا پیوست. در چندین ال کلاسیکو به رئال گل زد از جمله در برنابئو و با شادی گل جنجالی خود، جو برنابئو را به هم ریخت. انریکه در زمان مربیگری اش در بارسا نیز بارها در نشست های خبری خود، با خبرنگاران درگیری لفظی پیدا کرد.

از زلاتان تا پیکه/ پسران بد تاریخ بارسلونا در یک قاب (عکس)

اتوئو: دیگر یاغی بارسا که پس از چند سال ناموفق در رئال مادرید، راهی مایورکا شد و سپس به بارسلونا پیوست. او در یکی از جشن های قهرمانی بارسلونا کنایه سنگینی به رئال زد که تا مدت ها سوژه رسانه ها بود. اتوئو هرگز در مصاحبه های خود از دوران حضورش در رئال به نیکی یاد نکرد.

از زلاتان تا پیکه/ پسران بد تاریخ بارسلونا در یک قاب (عکس)

دنی آلوس: ستاره برزیلی 8 سال بسیار خوب را در بارسا پشت سر گذاشت اما بارها چه در بیرون و چه در داخل زمین حاشیه ساز شد. او در نشست های خود ابایی از طعنه زدن به مدیران باشگاه هم نداشت و در نهایت به شکل بدی از بارسا جدا شد.

زلاتان: ستاره سوئدی تنها یک فصل در بارسا حضور داشت و هرگز نتوانست نه با گواردیولا و نه با دیگر بازیکنان بارسا ارتباط خوبی برقرار کند. او پس از جدایی از بارسا بارها از گواردیولا انتقاد کرد. زلاتان نیز علاوه بر ارزش های فنی بسیارش، هر از چند گاهی به خاطر حاشیه هایش در رسانه ها مطرح می شد.

لوئیس سوارز: ستاره اروگوئه ای در زمان حضورش لیورپول، ضمن گلزنی های متعدد، به خاطر گازگرفتن هایش نیز شهره عام و خاص بود. او در بارسا هنوز این کار را تکرار نکرده ولی تمارض های هر از چند گاهش در زمین مسابقه و نیز خطاهای زیرکانه او روی مدافعان که از چشم داور پنهان مانده، باعث شده تا بارها مورد انتقاد کارشناسان، به خصوص مادریدی ها قرار بگیرد.

جرارد پیکه: مدافع ارزشمند ولی جنجالی بارسا حاشیه ساز ترین بازیکن بارسا در تمام سال های اخیر بوده است. از توئیت های تندش علیه رئال و داوران گرفته تا دفاع از استقلال طلبان کاتالونیا که باعث شده او در همه ورزشگاه های اسپانیا به غیر از باسک و کاتالونیا هو شود. اخیرا نیز حاشیه هایش با هواداران اسپانیول.

بسیاری معتقدند او در آینده رئیس بارسلونا نیز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید