افشای فعالیت های سایپا در هندوستان به دست جاسوسان +تصویر


یک وب‌سایت هندی با انتشار تصاویری جالب، خبر از آزمایش خودروی جدید شرکت سایپا در کشور هند با کمک گروه رنو-نیسان داده‌ است. روزنامه هفت صبح پیش‌تر از طرح سایپا برای تولید یک خودروی مدرن و اقتصادی مطابق آخرین استانداردهای روز اروپا پرده برداشت و...

یک وب‌سایت هندی با انتشار تصاویری جالب، خبر از آزمایش خودروی جدید شرکت سایپا در کشور هند با کمک گروه رنو-نیسان داده‌ است. روزنامه هفت صبح پیش‌تر از طرح سایپا برای تولید یک خودروی مدرن و اقتصادی مطابق آخرین استانداردهای روز اروپا پرده برداشت و خبر داد که قرار است نتیجه نهایی پروژه اس‌پی با کمک قطعه‌سازان ایرانی و بین‌المللی در بازه قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تولید و به فروش رسد.

افشای فعالیت های سایپا در هندوستان به دست جاسوسان +تصویر

حال افشای تصاویر یک خودروی مزین به نشان سایپا در اطراف شهر چنای هند خبر از همکاری توامان گروه برجسته صنعتی رنو-نیسان با سایپا برای توسعه سبد جدیدی از محصولات اقتصادی و ارزان در قالب یک سرمایه‌گذاری (جوینت ونچر) می‌دهد. برمبنای تصاویری که تعدادی از وبسایت‌های خودرویی هندی منتشر کرده‌اند، گویا سایپا با همکاری گروه رنو –نیسان در حال توسعه و تکمیل نخستین محصول از پلتفورم اس‌‍پی ۰ است. این شرکت که مدت‌هاست از طرح خود برای تولید سدانی اقتصادی و ارزان اما مدرن و ایمن پرده برداشته، تلاش دارد تا در میانه سال ۹۷ این خودرو را رونمایی و به بازار عرضه کند.

ابعاد خودروی مذکور به رنو سیمبل نزدیک است با این حال فرم چراغ ها، خطوط بدنه، جلوپنجره و سپرها متفاوت و خاص است که به منزله اختصاص یک طراحی متفاوت برای تولیدات جدید سایپا است. گروه رنو-نیسان که در زمینه همکاری با سایپا سابقه گسترده‌ای دارد، گویا به کمک مرکز تجاری تکنولوژی خود در هندوستان که اختصارا به آن RNTBCI (Renault-Nissan Technology and Business Center India) می‌گویند، روی پروژه اس‌پی تمرکز کرده و تلاش دارد به توسعه زیرشاخه اقتصادی و ارزان‌قیمت سایپا کمک کند.

از همین رو هم اخیرا جاسوسان صنعتی چند تصویر شفاف از خودرویی پوشیده در کاور مخصوص ثبت کرده‌اند که ابعادی مشابه خودروی مفهومی پروژه اس‌پی داشته و به لوگوی سایپا مزین است.در عین حال، با توجه به اینکه مرکز تجاری تکنولوژی رنو-نیسان هند نقش مهمی در توسعه مدل ارزان‌قیمت کویید داشته بعید نیست سایپا از این مرکز برای کمک به توسعه محصولاتش کمک و مشاوره فنی خواسته باشد. با توجه به اینکه طرح کلی سایپا برای سدان کد اس‌پی دیده شده و تا حد بسیار زیادی مقبول نظر کارشناسان افتاده، به نظر می‌رسد تولید این خودرو تا انتهای سال ۹۷ و با استفاده از کمک گروه رنو-نیسان محقق گردد.

برمبنای اطلاعاتی که روزنامه انگلیسی زبان و ایرانی فایننشال تریبون از پروژه اس‌پی ۱۰۰ منتشر نموده، خودروی اس‌پی ۱ قادر است استانداردهای تصادف اتحادیه اروپا یا یورو انکپ را در سطحی عالی کسب کرده و علاوه بر موتورهای جدید، از سیستم رهیاب جهانی، گیربکس اتوماتیک و سامانه‌های ارتباط سرگرمی مدرن سود می‌برد. این روزنامه ادعا کرده طرح کلی اس‌پی از روی سیتروئن سی۴ ال اخذ شده گرچه به نظر می‌رسد پروتوتایپ یا نمونه اولیه خودروی اس‌پی ۱ اختصاصی و مختص به خود سایپا باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید