صبح شعر «بهمن و بهار» در ملاثانی برگزار شد


صبح شعر «بهمن و بهار» در ملاثانی برگزار شد

هم‌زمان با دهه مبارک فجر صبح شعر «بهمن و بهار» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و فرمانداری شهرستان باوی در ملاثانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در ویژه‌برنامه صبح شعر «بهمن و بهار» که صبح امروز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملاثانی برگزار شد فرماندار شهرستان باوی با ابراز خرسندی از برگزاری این برنامه ادبی گفت: در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 50 عنوان برنامه توسط سازمان‌ها و مردم در شهرستان باوی تدارک دیده شده است که برگزاری این شب شعر نیز یکی از همین عنوان است.

صبح شعر «بهمن و بهار» در ملاثانی برگزار شد

حیدر کاظمی با تأکید بر این‌که شهرستان باوی پتانسیل بسیار خوبی در حوزه ادبیات دارد افزود: همچون گذشته از فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی با جدیت حمایت می‌کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به این‌که فعالیت‌های ادبی در کانون جنبه‌ی سرگرمی ندارد گفت: ما در کانون از فعالیت‌های ادبی همچون شعر در راستای انتقال آموزه‌های اخلاقی، تربیتی و اجتماعی به کودکان و نوجوانان بهره می‌بریم.

صبح شعر «بهمن و بهار» در ملاثانی برگزار شد

غلامرضا شنبدی در ادامه افزود: مربیان و کارشناسان ادبی کانون در مراسم‌های و کلاس‌های ادبی با کشف استعدادهای ادبی به پرورش این کودکان و نوجوانان می‌پردازند و به گونه‌ای آینده ادبیات کشور را پی‌ریزی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با انتشار فراخوان برگزاری صبح شعر «بهمن و بهار» تعداد 95 اثر از شهرهای مختلف استان به دبیرخانه این برنامه ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملاثانی ارسال شد که پس از داوری 30 اثر به بخش پایانی این ویژه‌برنامه ادبی راه یافتند و امروز شاهد خوانش آثار آن‌ها توسط شاعرانشان خواهیم بود.

صبح شعر «بهمن و بهار» در ملاثانی برگزار شد

در ادامه این مراسم رئیس آموزش و پرورش شهرستان باوی با اشاره به این‌که هر قوم و ملتی را بر اساس میراث آن می‌شناسند گفت: هنر، شعر و ادبیات، دین و مذهب، اساطیر و مناسک و آداب و رسوم و همه‌ی این‌ها میراث فرهنگی است که هر ملت به‌وسیله‌ی آن شناخته می‌شود.

مجید موحدیان افزود: ظهور اسلام باعث پیوند بین اقوام فارس و عرب شده است به‌طوری‌که در حوزه‌ی ادبیات این پیوند به‌وضوح قابل مشاهده است.

وی برگزاری برنامه‌های ادبی همچون صبح شعر «بهمن و بهار» را در راستای توسعه ادبیات در استان و کشور دانست ابراز امیدواری کرد: برگزاری این‌گونه فعالیت ها آغازگر برگزاری برنامه‌های ادبی وسیع‌تر و به شکل کشوری در شهرستان ملاثانی شود.

بر اساس این گزارش در صبح شعر «بهمن و بهار» 30 شاعر کودک، نوجوان و بزرگ‌سال به خوانش آثار خود پرداختند و در انتهای مراسم با حضور مسئولین استانی و شهری لوح‌های تقدیر و جوایز خود را دریافت کردند.

گفتنی است: صبح شعر «بهمن و بهار» که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، فرمانداری و پژوهش سرای امام صادق (علیه‌السلام) آموزش و پرورش شهرستان باوی، شهرداری‌های دو شهر ملاثانی و شیبان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملاثانی برگزار شد بعدازظهر امروز به کار خود پایان داد.

صبح شعر «بهمن و بهار» در ملاثانی برگزار شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج