استقبال رئیس خانه احزاب از ایده گفت‌ و گوی ملی


رکنا: حسین کمالی رییس خانه احزاب روند پیشرفت گفت‌و‌گوی ملی را مثبت ارزیابی می‌کند و تاکید دارد در خانه احزاب به عنوان جایگاه تجمع احزاب همه جریان‌های فکری پای صحبت یکدیگر می‌نشینند.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حسین کمالی رییس خانه احزاب درباره تحقق طرح گفت و گوی ملی و روند عینی انجام آن اظهار داشت: گفت و گوی ملی چند سالی است که بین گروه ها و احزاب شروع شده و برعکس آنچه عنوان می شود به نظر من پیشرفت خوبی هم داشته است.
او با تاکید براین موضوع که در حال حاضر در خانه احزاب سه گروه اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالیون خانه را با همراهی هم تشکیل داده اند و موضوعات مهم کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار می گیرد، افزود: در این مدت در خانه احزاب به نوعی در حال رسیدن به یک تفاهم مشترک هستیم.
رییس خانه احزاب با بیان اینکه در حقیقت این گفت و گو عملا آغاز شده است، عنوان کرد: منتها برای اینکه عاملی پیدا کنیم که این احزاب و گروه ها بتوانند به یکدیگر نزدیک شوند، احساس کردیم که عوامل صنفی بیشتر از عوامل سیاسی و اجتماعی می تواند در شکل گرفتن این روند کمک‌رسان باشد.
کمالی ادامه داد: بنابراین خانه احزاب به عنوان یک مجموعه که فعالیت صنفی دارد و از حقوق صنفی احزاب اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و میانه‌رو حمایت می کند تشکیل شده است. اما در این میان افرادی که در هر کدام از جناح ها دارای مسئولیت هستند با یکدیگر گفت‌وگو نشست و برخاست دارند و در جلسات گفت و گو با یکدیگر شرکت می کنند.
رییس خانه احزاب با اشاره به نشست چند روز پیش کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی (ICAPP) در تهران بیان کرد: در این نشست نمایندگان هر سه جریان فکری حضور یافتند و نظرات خود را مطرح کردند.
رییس خانه احزاب با اشاره به طرح گفت و گوی ملی و تاکید گروه‌های مختلف بر اجرایی شدن آن بیان کرد: این نوع گفت و گو به نوعی آغاز شده اما اینکه بخواهد چیزی سازمان یافته باشد و به نتیجه برسد، هنوز زمان لازم داد.
او ادامه داد: وضعیت به گونه‌ای نیست که بگوییم همین الان گفت و گوهای مستقیم صورت بگیرد و موضوعات کلی‌تر و اساسی‌تری مورد بحث قرار گیرد، برای این اتفاق شاید هنوز کمی زود باشد. اما به هر حال خود به خود احزاب و عقلا تلاش می کنند که به سمت گفت و گوی ملی بروند.
کمالی با تاکید براینکه باید گفت‌و‌گوی بین گروه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی شکل بگیرد، افزود: باید یک نوع گفتمان را در سطح ملی بین مردم یعنی به طور کل بین مردم با مردم، مردم با دولت، دولت با دولت و دولت با سایر دولت ها ترویج کنیم و یاد بگیریم به جای اینکه حرف خودمان را کامل و مطلق بدانیم بپذیریم که دیگران هم می توانند صاحب نظر باشند. همچنین به جز اینها می توانیم نظرهای خود را به یکدیگر نزدیک کنیم و به یک هم‌افزایی دست یابیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان