10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)


نوشته 10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس) اولین بار در تالاب پدیدار شد. 10 نمونه از حقایق و رازهای تاریخ به همراه تصاویر  شاید باورش سخت باشد که خیلی از گفته های تاریخی آنطوری که ما شنیده ایم نباشد مثلاً مثل این راز که می گوید هیلتر زنده بوده است و بعد جنگ جهانی زندگی کرده است . حقایق و راز های باورنکردنی تاریخ را...

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

10 نمونه از حقایق و رازهای تاریخ به همراه تصاویر

شاید باورش سخت باشد که خیلی از گفته های تاریخی آنطوری که ما شنیده ایم نباشد مثلاً مثل این راز که می گوید هیلتر زنده بوده است و بعد جنگ جهانی زندگی کرده است . حقایق و راز های باورنکردنی تاریخ را در این جا بخوانید. سایت تالاب: شاید این کشفیات در ابتدا شما رابه خنده بیندازد و نتوانید انها را بپذیرید اما هر چه بیشتر در رابطه با این نظریه ها تحقیق کنید و بخوانید بیشتر به واقعی بودن آنها پی می‌برید. بعضی از این تئوری ها کاملا منطقی بنظر میرسند.چند نمونه از این نظریات عجیب را در زیر بخوانیم. تصمیم با خودتان است که انها را احمقانه بدانید یا منطقی.

رازهایی عجیب از تاریخ گذشته

هیتلر درسال 1984 بدلیل کهولت از دنیا رفت

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

در تایخ 30 آوریل سال 1945 آدولف هیتلر در پناهگاه زیرزمینی خود خودکشی کرد و پیکر او نیز بعد ها پیدا شد. اما موضوع به این سادگی ها نبود. بعد ها اف بی آی بر اساس مدارک یافت شده کشف کرد که هیتلر بعد از پایان جنگ زندگی خوب و آرامی را گذرانده است. به گزارش تالاب او ابتدا در آرژانتین مخفی شده بودو سپس به برزیل نقل مکان کرد. این واقعیات در کتاب هیتلر در برزیل:زندگی و مرگ او نوشته شده است. هیتلر برای مخفی شدن نام خودش رابه آدولف لایپزیگ تغییر داد و با زن سیاه پوستی به نام کاتینگا زندگی می کرده است. بومیان منطقه وی را آلمانی پیر صدا می زدند.

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

ناپدید شدن تمدن دره ی سِند
قدیمی‌ترین تمدن شناخته شده در هند باستان در منطقه ای از غرب هند تا افغانستان امروزی گسترده شده بود، بیش از پنج میلیون نفر در عصر برنز دراین منطقه زندگی می‌کردند اما همگی انها به طرز نامعلومی از بین رفته اند. حفاری ها درسال 1922 میلادی نشان داد که مردم این منطقه از فرهنگ بالایی در حفظ بهداشت برخوردار بوده اند

سیستمی از کانال های پیچیده فاضلاب ها را گرد آوری و به بیرون از منطقه انتقال می داده که وجود چنین پیشرفتی در آن مقطع زمانی غیر منتظره است. باستان شناسان هیچ نشانی از درگیری های اجتماعی و یا مشکلات رایج دیگر در عهد باستان پیدا نکردند، حتی بنظر میرسد تا آخرین لحظات سیستم بهداشتی انها کاملاً تمیز نگه داشته شده است.

پیتر یکم بطور مرموزی به جانشینی رسید

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

پیتر یکم واقعی نبود!!! این داستان درباره “تزار تقلبی” بعد از بازگشت او از اروپا شایع شد ریش شیو شده و لباسهای سبک اروپایی او مردم را نگران کرده بود که شاید اروپا زده شده است. مردم متوجه تغییراتی در ظاهر او شده بودند. قد او بلندتر شده بودو پیرتر بنظر می‌رسید. برخی مدعی شده بودند که او دیگر به رسم و رسومات روسی علاقه ای نشان نمی‌دهد و نمیتواند به زبان مادری اش نامه بنویسد.

بر طبق این نظریه تزار واقعی دستگیر ودر یک قلعه نظامی محبوس شده و صورت او در ماسک آهنین پوشانده شده است.تعداد زیادی از اسرار بزرگ زندگی باقیمانده اند و رازهایی در سینه ی تاریخ وجوددارد که محققان سال هاست در حل آنها متوقف مانده اند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 10 راز بزرگکه در تاریخ فراموش شده اند.«سایت تالاب»

مسئله این است:ویلیام شکسپیر وجود داشت یا نداشت؟

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

این سوال ذهن خیلی ها رابه خود درگیر کرده است که آیا شکسپیر واقعا وجود داشته است؟ بیایید درنظر بگیریم که او واقعا وجود داشته. آیا او تمام آثارش را بدون هیچ آموزشی خودش به تنهایی نوشته است؟ در فیلمی به نام Anonymous شکسپیر هنرمند متوسطی بود که نوشته های Edward de Vere را ثبت می‌کرد. تعداد زیادی از متخصصان با این نظریه مخالف هستند. «سایت تالاب»

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

مومیایی های تاریم
در طول حفاری در زیر منطقه ی تاریم در غرب چین، باستان شناسان موفق به کشف بیشتر از 100 پیکر مومیایی با قدمت بیش از دو هزار سال شدند اما انچه که باستان شناسان را متعجب کرد مو های بلند و روشن این مومیایی ها بود. درسال 1993 میلادی با گرد آوری و آزمایش نمونه های DNA از این مومیایی ها مشخص شد که آنها از لحاظ ژنتیکی اروپایی بوده اند. با این که در متون چین باستان از هزار سال قبل از میلاد مسیح وقایع تاریخی قفقاز ثبت شده است اما هیچ اشاره ای به وجود این افراد در آن مکان نشده است.«سایت تالاب»

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

نسخ خطی وینیچ
احتمالاً دست نوشته ی وینیچ خوانده نشده ترین کتاب در کل جهان است. این کتاب 500 ساله درسال 1912 دریک کتابخانه در رم کشف شد و شامل 240 صفحه از عکسهای و نوشتار به زبانی ناشناخته است. تا کنون رمز گشایی از این کتاب ناممکن بوده است تا جاییکه عده ای آنرا جعلی از نوشتار دانسته اند اما تجزیه و تحلیل آماری نشان میدهد که این دست نوشته دارای ساختار پایه ای و قوانین یک زبان زنده است.

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

لژیون گم شده ی رم
در افسانه ها آمده است پس از این که پارت ها از ایران باستان ارتش غیرقابل شکست رُم به رهبری ژنرال کراسوس را شکست دادند، گروه کوچکی از اسرای جنگی فرار کرده ودر صحرا سرگردان شده تا نهایتاً توسط ارتش هان دستگیر شدند. مورخ چینی قرن اول بان کی مون گو از نبردی صحبت می‌کند که در آن چینی ها با ارتشی عجیب که حالت نظامی شبیه به ماهی بخود گرفته بود جنگیده است،

این توصیف به آرایش نظامی رمی های باستان شباهت دارد. مورخان انگلیسی در آکسفورد از سوابق باستانی شهری کوچک در نزدیکی صحرای گبی به نام لی کیان خبر می‌دهند؛ ترجمه ی لی کیان به چینی می‌شود رُم. شاید آزمایش DNA از بعضی چشم رنگی های این منطقه بتواند توضیحی برای این مسئله پیدا کند.

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

چه کسی رابین هود بوده است؟
وجود یک راهزن انسان دوست که در جنگل زندگی می کرده یقیناً از سلطان افسانه ای با شمشیر جادویی در سنگ محتمل تر بنظر می‌رسد، تا کنون مشخص نشده که رابین هود واقعاً چه کسی بوده است، تحقیقات در کتاب های باستانی منجر به پیدا شدن لیستی از نام ها شده است شامل فراریی از یورکشایر به نام رابرت هود، هابهود و رابرت هود دیگری از ویکفیلد و چندین نام دیگر، در طول زمان نام رابین هود چنان مترادف با سرکش گری شده است که بنظر می‌آید کاراکترهایی مانند پرنس جان و ریچارد شیر دل بعد ها به این داستان اضافه شده اند.

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

سنگ های کارناک
در ساحل بریتانی در شمال غرب فرانسه بیش از سه هزار سنگ ایستاده بزرگ در خطوط کامل و به طول بیش از 12 کیلومتر گسترده شده اند. افسانه های محلی می‌گویند این سنگ ها سپاهیان روم هستند که توسط مرلین جادوگر به سنگ تبدیل شده اند. جواب منطقی تری توسط محققین مطرح میشود که ممکن است این سنگ ها یک آشکار ساز زمین لرزه بوده باشند که استادانه توسط مردم عصر نوسنگی ساخته شده باشند. هویت مردمی که انها را ساخته اند ناشناخته باقیمانده است.

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

سقوط مینوانس
مورخان باستان بیش از آنکه از علل ناشی به فروپاشی امپراطوری رم سخن بگویند از سقوط امپراطوری با نام مینوانس سخن گفته اند. درحدود سه هزار و پانصد سال پیش زندگی در جزیره ی کرت «محل سکونت پادشاهی افسانه ای و جانور انسان خوارش» بعلت فوران آتشفشانی در جزیره ی همسایه اش یعنی تِرا مختل شد. لوح های باستانی نشان می‌دهد بجای آنکه مینوانس ها توسط خاکسترهای آتشفشانی از بین بروند تا 50 سال بعد نیز در آن مکان زندگی می کرده اند. احتمالا از بین رفتن انها شامل سناریویی از تضعیف شدن توسط گدازه های آتشفشانی ودر نهایت از بین رفتن توسط یونانی ها بوده است.

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

اجساد باتلاقی
صدها پیکر باستانی در اطراف تالاب های شمالی اروپا کشف شده است. محققان با بررسی این اجساد به شواهد مخوفی از شکنجه های قرون وسطایی دست یافته اند. چنین سرنخ نشان از مراسمی مانند قربانی کردن انسانها در آن مکان دارد.«سایت تالاب»

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

شهر گم شده ی هلیکه
مورخ یوانی پوسانیاس داستانی را شرح می‌دهد که طی آن شهر بزرگ و پیشرفته ی هلیکه توسط زمین لرزه ای بزرگ با خاک یکسان می‌شود و پس ازآن سونامی بزرگی هر انچه از عظمت و شکوفایی آن شهر باقیمانده رابه سوی دریا جارو کرده و آن رابه پوسِیدون خدای دریا و زمین لرزه تقدیم می‌کند. هیچ اثری از این جامعه ی افسانه ای در خارج از متون یونان باستان پیدا نمی‌شود اما درسال 1861 یک باستان شناس سکه ای با شمایل سر پوسِیدون پیدا می‌کند.«سایت تالاب»

درسال 2001 باستان شناسان خرابه های هلیکه را زیر گل و لای و آب های ساحلی کشف میکنند. در حال حاضر انها به از زیر خاک در آوردن این باقیمانده ها مشغول هستند. ممکن است هلیکه همان امپراطوری از دست رفته ی آتلانتیس بوده باشد.

10 راز عجیب و غریب و باورنکردنی تاریخ (حقایق تاریخ + عکس)

رونگورونگو
رونگورونگو اسکریپت های هیروگلیف کشف شده در جزیره ی ایستر است، ساکنان اولیه ی این منطقه می توانستند با خطی متکی بر عکسهای بنویسند در حالیکه هیچکدام از همسایگان انها در آن زمان قادر به نوشتن نبوده اند. درسال های دهه ی هفدهم میلادی این زبان فراموش شده و نوشته های هیروگلیف آن جزو اسرار به حساب میامد. پس ازآن با ورود استعمارگران اروپایی و ممنوع کردن این آثار بدلیل ارتباط با ریشه های بت برستی جزیره نشینان، آخرین امیدها برای رمزگشایی این آثار از بین رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی