فرماندار: شاخص برخورداری روستاهای آستارا از گاز به 92 درصد ارتقاء یافت


آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: با افتتاح گاز روستای صیادلر آستارا به مناسبت دهه مبارک فجر، شاخص برخورداری روستاهای این شهرستان از گاز به 92 درصد ارتقاء یافت.

انرژی | ایرنا | 18 دقیقه پیش | 101 بازدید

فرماندار: شاخص برخورداری روستاهای آستارا از گاز به 92 درصد ارتقاء یافت
به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر سه شنبه در آئین بهره برداری از گاز روستای صیادلر بخش مرکزی آستارا افزود: دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها توجهی ویژه دارد و طرح گازرسانی به روستای صیادلر به صورت جهادی در 10 روز تکمیل شد.
وی افزود: هفت روستای آستارا از نعمت گاز محروم است و برای بهره مندی آنها از گاز، برنامه ریزی می شود.
محمدرضا صدق کار رئیس اداره گاز آستارا نیز در این آئین گفت: برای گازرسانی به صیادلر و بهره مندی 82 خانوار آن از این نعمت، هفت متر شبکه گذاری، 52 عدد علمک نصب و هفت میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: در چهار سال گذشته برای گازرسانی به روستاهای تلخان، حیران، حاجی امیر، بی بی یانلو، کشفی و صیادلر بالغ بر 60 میلیارد ریال هزینه شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و برای گازرسانی به 34 هزار مشترک آن 401 هزار و 260 متر لوله گذاری و 15 هزار و 538 عدد علمک نصب شده است.

** صادرات افزون بر 152 هزار تن محصولات کشاورزی از مرز آستارا
مدیر جهاد کشاورزی آستارا از صادرات 152 هزار و 253تن محصولات کشاورزی به ارزش 136میلیون و 712 هزار و 400 دلار از گمرک این شهرستان به کشورهای خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
ایرج شیارکار در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در سال جاری 34 نوع محصول کشاورزی شامل کیوی، سیب زمینی، پیاز، خربزه، خرما، فلفل، هویج، کشمش، کلم، سیب، خیار، سبزی، انگور، هندوانه، گیلاس، لیمو ترش، کاهو، چای و پسته از گمرک آستارا به کشورهای روسیه، گرجستان، آذربایجان، اوکراین و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه صادرات این محصولات از لحاظ ارزش اقتصادی و از نظر وزن با مدت مشابه سال قبل برابر است، افزود: در این مدت 22 نوع محصول کشاورزی نظیر موز، ارزن، مغز دانه آفتابگردان، دسته بیل، تخته سوزنی برگ، تفاله چغندر قند، باریکه چوب، روکش چوب، پنبه، توتون فرآوری شده، جو، سبوس گندم، کنجاله تخم آفتابگردان، کنجاله چغندر قند، گندم، لوبیا قرمز، ریشه شیرین بیان، دانه گلرنگ، چای، تخته چندلا، تخته راش و نخود به وزن 172هزار و 535 تن از روسیه و گرجستان از گمرک بندر آستارا وارد کشور شده است.
شیارکار بیان کرد: در سال جاری بر حمل و نقل 11 نوع محصول به وزن 50 هزار و 661 تن شامل پیاز، کشمش، نخود، آرد گندم، تخته سوزنی برگ، راش، میوه سیب درختی، گوجه فرنگی، فلفل، سیب زمینی، و مغز دانه آفتابگردان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، نظارت و کنترل شده است.
شیارکار افزود: در مدت یاد شده میزان واردات محصولات کشاورزی 30 درصد و میزان حمل و نقل آن 51 درصد رشد داشته است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
خبرنگار:یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
2007/ 7105 / 7124
برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان