به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک های سال 2018، برندگان سال 2017 به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا بهروزرسانی زیادی را تجربه کردهاند با یکدیگر مقایسه شدهاند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از 80 هزار دلار داشته و از 31 ژانویه سال 2018 برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفهای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شدهاند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدیای چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریتهای خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.
فورد F-150 به همان اندازه سال پیش خوب بوده و این دومین سال پیاپی است که در کلاس پیکاپ های فول سایز به عنوان گزینه برتر انتخاب میشود. همچنین بهروزرسانیهای صورت گرفته برای مدل سال 2018 باعث شدهاند این پیکاپ فوقالعاده محبوب فاصله خود با رقبای اصلی یعنی شورولت سیلورادو/جی ام سی سیرا و رم 1500 را افزایش دهد. این بهروزرسانیها روی رضایت مهندسی و افزایش رفاه سرنشینان در جاده تمرکز داشتهاند.
پیکاپ ها از یک فرمول کاملاً پایه استفاده کرده و ساختار بدنه روی فریم و سیستمهای تعلیق عقب با اکسل لایو دارند که به روزگار نخست حملونقل تعلق داشته اما به نظر میرسد فورد به خلق پیکاپ های سازگار با قرن 21 متعهدتر است. پرفروشترین خودروی بازار آمریکا همواره از نظر فنی و تکنولوژی رو به پیشرفت بوده است. F-150 نه تنها از بدنهای آلومینیومی استفاده میکند بلکه دارای یک پیشرانه 8 سیلندر فوقالعاده است که حرف اول را در این بخش میزند.
برای سال 2018، پیشرانه پایه 6 سیلندر فورد هماکنون حجم 3.3 لیتری داشته اما این کاهش حجم با نسبت تراکم بالاتر و افزودن تکنولوژیهای تزریق مستقیم به منظور بهبود قدرت جبران شده است. با استفاده از این تکنولوژیها فرایند احتراق بهبود یافته و فورد از همین تکنولوژی تزریق سوخت در پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری و 6 سیلندر 2.7 لیتری توربو نیز استفاده کرده است. این تکنولوژی یک سال پیش و در پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربوی فورد بکار رفت. همین پیشرانه برای سال 2018 تغییری نداشته و در نسخه استاندارد قدرت 375 اسبی و در نسخه رپتور خروجی 450 اسبی دارد. برای سال 2018 یک پیشرانه دیزلی 6 سیلندر 3 لیتری توربو نیز در نظر گرفته شده اما هنوز آن را تست نکردهایم.
فورد همچنین گیربکس 10 سرعته اتوماتیک را که قبلاً با پیشرانه 3.5 لیتری اکوبوست هماهنگ میشد برای نسخههای 2.7 لیتری اکوبوست و 8 سیلندر 5 لیتری نیز ارائه میکند. گیربکس 6 سرعته قدیمیتر هماکنون تنها با پیشرانه 3.3 لیتری تنفس طبیعی عرضه میشود. شایان ذکر است مصرف سوخت تمامی پیشرانهها نسبت به قبل بهبود یافته است.
این پیکاپ در جاده عملکردی نرم و نسبتاً ساکت داشته و مانور پذیری آسانی دارد. همچنین تواناییهای یدک کشی و حمل بار آن مطابق انتظارات خریداران یک پیکاپ فول سایز است. کیفیت سواری این خودرو به نرمی رم 1500 نیست اما سواری فورد به اندازه پیکاپ های یک نسل قدیمیتر ناهنجار نیست.
اما نسخه سال 2018 این پیکاپ تغییرات ملایمی هم در طراحی ظاهری داشته که از جمله آنها میتوان به ظاهر افقیتر جلوپنجره و برخی تریم های فلزی در نسخههای گرانتر اشاره کرد. همچنین کروز کنترل کاملاً تطبیقی به همراه سیستم هشدار برخورد از جلو با تشخیص عابران پیاده نیز بهصورت سفارشی در دسترس است. ترکیب پیشرانههای مدرن با تجهیزات خوب، تواناییهای بالا و هندلینگ راضی کننده باعث شده فورد F-150 اولین انتخاب در این کلاس خاص باشد…