پرونده ارتش میانمار سنگین‌تر شد


پرونده ارتش میانمار سنگین‌تر شد

براساس یکی از گزارش‌های بشردوستانه سازمان ملل، درگیری‌ها میان ارتش میانمار و شبه‌نظامیان ارتش استقلال کاچین در شمال این کشور از جمله شهرهای سومپرابوم، وینگماو و تانای از 19 ژانویه سال جاری میلادی شدت یافته است.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، در این گزارش آمده است: سازمان ملل و شرکای بشردوستش نسبت به امنیت غیرنظامیان در این مناطق نگران هستند. منطقه تانای از ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد درگیری‌های شدید بوده است. گزارش‌هایی نیز از چندین مورد کشتار و مجروح شدن غیرنظامیان به دست آمده است.

ارتش استقلال کاچین یکی از قدرتمندترین شبه‌نظامیان میانمار است و از سال ۲۰۱۱ میلادی هنگامی که یک آتش‌بس ۱۷ ساله متوقف شد، مرتبا با ارتش میانمار درگیر شده است.

سازمان ملل در این گزارش گفت: آژانس‌های امدادرسان درباره ۱۸۰۰ تن که عمدتا کارگر هستند، گزارش‌هایی داده‌اند مبنی بر اینکه آنها در نتیجه تازه‌ترین درگیری‌ها منطقه تانای را تخلیه کرده‌اند اما دیگر غیرنظامیان همچنان در مناطق درگیر هستند و قادر به ترک این مناطق نیستند.

در ادامه این گزارش آمده است: کارمندان سازمان ملل اجازه دسترسی به این مناطق را ندارند و نمی‌توانند به طور مستقل این اطلاعات را تایید کنند.

در شهر سومپرابوم بیش از ۷۰۰ تن پس از آنکه در تاریخ ۲۲ ژانویه بی‌خانمان شدند در جنگل پناه گرفتند. آنها شامل روستاییان و حدود ۵۰۰ تن از ساکنین یکی از کمپ‌های آوارگان داخلی هستند که پس از آنکه بمب‌هایی در نزدیکی این کمپ فرود آمدند، پا به فرار گذاشته‌اند.

تانای و سومپرابوم در شمال مرکز استان کاچین قرار دارند که شمالی‌ترین بخش میانمار بین چین و هند محسوب می‌شوند.

از اواسط دسامبر سال گذشته تا ۲۷ ژانویه سال جاری میلادی در جریان سه رویداد بمب‌هایی در نزدیکی یکی از کمپ‌های آوارگان در شهر وینگماو فرود آمد.

میانمار در حال حاضر تحت فشار بین‌المللی به خاطر نحوه رسیدگی‌اش به بحران مسلمانان روهینجا در مرز بنگلادش است.

یانگهی لی، بازرس حقوق بشر سازمان ملل در میانمار در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی از بازدید از مناطق روهینجانشین و همچنین استان‌های کاچین و "شان" منع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق