موارد استفاده از قرص ویتاگنوس، نازایی می آورد؟


موارد استفاده از قرص ویتاگنوس، نازایی می آورد؟

موارد استفاده ویتاگنوس برای درمان بی نظمی قاعدگی، قطع قاعدگی، ناباروری کیست های تخمدان، مشکلات قبل از قاعدگی آکنه (جوش صورت)،چاقی هورمونی و مخصوصاً از بین بردن عوارض ناشی از یائسگی است.

سوال
باسلام وتشکرازسایت خوبتون من 31 سالم هست 10 ساله که ازدواج کردم دوسقط داشتم و6سال ازسقط دومم میگذره 3تا آی یو آی و سه تا آی وی اف ومیکرو و زیفت داشتم ولی نشد دوبار لاپاراسکپی انجام داده بودم که سالم بودم یک ساله که درمان راکنار گذاشتم همیشه پریودم مرتب و 28 تا 31 روزه بود شوهرم واریکوسیل داشتند عمل کردند فقط کمی حرکت اسپرم ضعیف داشتند و که با دارو حل شدنی بود ... الان دوماه است که قبل و بعداد پری لک بینی دارم ماه قببل 15 روز پری طول کشید . سنو داخلی دادم گفتند یک کیست 34 میلی درتخمدان سمت چپ وتعدادی کیست ریز ویک پولیپ در رحم دیده شده اکنون ماه دوم هست والان هم 4 روزه که لک بینی ادامه دارد 25 روزه که قرص ویتاگنوس می خورم نمی دانم تاثیر داره یانه ؟؟؟؟ آیا باعث نازایی میشه؟؟؟؟ ویا در صورت بارداری به سقط منحر میشه ؟؟؟؟ آیااگه سرکه سفیدوآب ولرم درلگن ریخته وروزی 20 دقیقه درآن بشینم بهبود پیدامی کنم؟؟؟؟ دکتربهم گفتند حتما" باید عمل هیستروسکپی انحام بدم ولی شوهرم دیگه مخالف عمل ودارو شیمیایی شده تو اینترنت خونده که سرطان زا هستند تورابه خداراهنماییم کنید چکارکنم ؟؟؟؟؟؟ لطفا" حواب رابه ایمیلم بفرستید . سپاسگذارم .

جواب
باسلام
موارد استفاده «ویتاگنوس» برای درمان بی نظمی قاعدگی، قطع قاعدگی، ناباروری کیست های تخمدان، مشکلات قبل از قاعدگی آکنه (جوش صورت)،چاقی هورمونی و مخصوصاً از بین بردن عوارض ناشی از یائسگی است. موفقیت این دارو در ناباروری طبق مقالات ارائه شده در جهان، حدود 25-20 درصد با طول مدت مصرف 6 ماه تا یک سال و در سایر موارد بیش از 90 درصد گزارش شده است . مصرف این دارو اصولاً با داروها و غذاها تداخل نداشته و از سن بلوغ دختران به بعد قابل مصرف است. این دارو بهتر است هم زمان با هورمون های شیمیایی مصرف نشود. ویتاگنوس را می توان از هر زمان شروع و یا قطع کرد و احتیاج به زمان مشخصی ندارد، هم چنین برعکس هورمون های شیمیایی، در زمان قاعدگی باید از آن مصرف نمود. از نکات قابل توجه در مورد«ویتاگنوس» دیر اثر بودن آن است و در ماه اول مصرف نباید انتظار اثر چندانی را داشت. اثر دارو اصولاً سه تا چهار هفته پس از مصرف آن، شروع می شود و بعداز دو تا سه ماه به حداکثر می رسد.از آن جا که دارو دارای مزه مطلوبی نیست و از طرفی چون می توان آن را با آب، آب میوه، شیر و یا هر ماده ی دیگری مخلوط کرده و مصرف نمود. مقدار مصرف عادی، روزانه یک بار و به صورت 40 قطره در نصف استکان آب یا محلول دیگر بوده و در صورت لزوم می توان روزی دو نوبت و هر نوبت 40 قطره (جمعاً 80 قطره در دو نوبت مجزا) مصرف کرد. برای بدست آوردن نتایج مطلوب، بهتر است یک دوره ی 4 تا 6 ماهه از «ویتاگنوس» استفاده شود و در صورت لزوم می توان تا مدت ها آن را ادامه داد. این دارو به علت بی ضرری، در تمام جهان بدون نسخه در داروخانه ها ارائه می شود و جزو فهرست داروهای OTC است. البته بهتر است مصرف کننده با پزشک خود مصرف کند. مصرف دارو با معده ی خالی، در بعضی افراد ایجاد دل آشوب میکند که در این صورت بهتر است همراه با غذا استفاده شود. با بررسی انجام چندین تحقیق کلینیکی در مراکز دانشگاهی، مشخص شده است که استفاده از «ویتاگنوس» در دو سال گذشته در ایران، نتایج بسیار خوبی به بار آورده و به غیر از دو عوارض یاد شده، هیچ گونه عوارض جانبی دیگری از آن گزارش نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن