فرسودگی 40 درصد شبکه برق پایتخت


فرسودگی 40 درصد شبکه برق پایتخت

حسین صبوری گفت: سامانه 1521 یکی از این طرح هاست که با راه اندازی این سامانه همه خدمات شرکت توزیع برق تهران بزرگ به 4 میلیون و 500 هزار مشترک از ابتدای سال 97­ به صورت غیرحضوری ارایه خواهد شد. سامانه مانیتورینگ قرائت از راه دور و انتقال به هنگام پارامتر‌های الکتریکی، کنترل‌های منصوب بروی فیدر‌های 20 کیلوولت، ­ پست‌های فوق توزیع و راه اندازی مرکز...

خبرگزاری صدا و سیما: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ۸ طرح شاخص این شرکت، ​­ به مناسبت دهه ­فجر با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.

حسین صبوری گفت: سامانه ۱۵۲۱ یکی از این طرح هاست که با راه اندازی این سامانه همه خدمات شرکت توزیع برق تهران بزرگ به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک از ابتدای سال ۹۷­ به صورت غیرحضوری ارایه خواهد شد. سامانه مانیتورینگ قرائت از راه دور و انتقال به هنگام پارامتر‌های الکتریکی، کنترل‌های منصوب بروی فیدر‌های ۲۰ کیلوولت، ­ پست‌های فوق توزیع و راه اندازی مرکز کنترل دوم شبکه ۲۰ کیلوولت امور دیسپاچینگ شمال شرق (مرکز پایش) ​ از جمله طرح‌هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

صبوری افزود: از دیگر طرح‌های شاخص این شرکت توسعه و بهینه سازی پست فشار متوسط و شبکه توزیع راه اندازی و بهره برداری از ۲۲۰ دستگاه پست اتوماسیون­­، توسعه و نوسازی تجهیزات عیب یابی، کابل شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف، توسعه و نوسازی خودرو‌های مانور ۲۰ کیلوولت، احداث و بهینه سازی ۴۴ کیلومتر خط شبکه فشار متوسط، ۵۲۸ کیلومتر خط شبکه فشار ضعیف و ۱۶۵ دستگاه پست فشار متوسط خرید، نصب، راه اندازی ۵ دستگاه عیب یابی کابل شبکه‌های فشار ضعیف و دو دستگاه فشار متوسط، خرید و تجهیز ۲۴ دستگاه خوردروهای­ مانور ۲۰ کیلوولت است.

در این مراسم­ ­­قائم مقام وزیر نیرو، استاندار و فرماندار تهران، مدیران و معاونان حوزه ستادی و مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران حضور دارند.

۲۵ درصد برق تهران را دستگاه‌های دولتی مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: دستگاه‌های دولتی مستقر در تهران بزرگ، ​ ۲۵ درصد برق­ این شهر را مصرف می‌کنند.

حسین صبوری در مراسم افتتاحیه بهره برداری از ۸ طرح شاخص برق در محدوده شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، افزود: در زمان پیک مصرف تابستان، ­ ۵ درصد رشد مصرف نسبت به سال گذشته داشتیم و میزان مصرف به ۴ هزارو ۷۰۰ مگاوات رسید که پیش بینی می‌کنیم در پیک مصرف سال­ آینده به ۵ هزار مگاوات برسد.

وی­ از استاندار تهران که در این مراسم حضور داشت خواست:­ تهران به عنوان نماد حاکمیت برای صرفه جویی در مصرف برق پیشقدم شود و ۲۰ درصد مصارف دستگاه‌های دولتی که­ ­قانون آن را مشخص کرده­ است، ­از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود. ­به این ترتیب ۱۰ درصد از مصارف برق کاهش می‌یابد.

صبوری با اشاره به اینکه در چندسال اخیر اوج مصرف برق از شب به روز منتقل شده است، گفت: ۵۰ درصد مصرف برق دستگاه‌های دولتی مربوط به وسایل سرمایشی است و در شهر تهران ۵۰ مرکز حیاتی وجود دارد و سالانه هزار همایش در این شهر برگزار می‌شود که زیرساخت برگزاری همه آن‌ها برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران اظهار داشت: علاوه بر محدودیت‌های منابع مالی در شهر تهران، ​ فضای کار (زمین) لازم برای اجرای­ طر‌های برقی­ نداریم، ­ که از استاندار برای مدیریت شهری و اجرای طرح‌های برقی تقاضای کمک می‌کنیم.

وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های توزیع برق در خاورمیانه و همچنین بزرگترین شرکت توزیع برق کشور است که ۱۰ درصد فروش برق کشور در این شرکت انجام­ و­ ۱۵ درصد برق کشور، در تهران مصرف می‌شود.

صبوری­ با اشاره به اینکه ۴.۵ میلیون مشترک برق در محدوده شرکت توزیع برق تهران بزرگ وجود دارد، افزود: سالیانه ۱۵۰ هزار مشترک به این تعداد اضافه می‌شود، که تلاش می‌کنیم تدابیر لازم برای تامین برق مطمئن را بیاندیشیم.

وی با تاکید بر اینکه­­ ۴۰ درصد شبکه برق تهران دارای قدمت زیادی هستند، گفت: ­­این شرکت ­رتبه­ نخست­­ کاهش تلفات برق را کسب کرده است و تا پایان امسال میزان تلفات برق به ۶.۷ درصد می‌رسد.

۵ هزارو ۳۰۰ طرح وزارت نیرو کلنگ زنی و بهره برداری شد

قائم مقام وزیر نیرو گفت: در دهه مبارک فجر ۵ هزار و ۳۰۰ طرح وزارت نیرو در حوزه آب و برق به بهره برداری رسید که ارزش این طرح ۵ هزارمیلیارد تومان است.

ستار محمودی­ در این مراسم اظهار داشت: متخصصان وزارت نیرو مثال خوبی برای همه افراد متخصص هستند، چون کار در حوزه آب و برق به گونه‌ای است که آدم‌هایی که عاشق حرفه خود هستند، باید کار را با حیثیت خود گره بزنند. در استان تهران نیازمند توسعه انرژی‌های نو هستیم، که موجب پایداری خدمات و رعایت پدافند غیرعامل می‌شود. مدیریت مصرف نیز باید از دستگاه‌های تولید کننده شروع شود و در بخش دوم مشترکان مدیریت مصرف را رعایت کنند که با دریافت اطلاعات و خدمات رسانی در این عرصه می‌شود مدیریت مصرف را اجرا کرد.

استاندار تهران نیز در این مراسم گفت:­ به ۸ میلیون نفر جمعیت تهران برق رسانی می‌شود و انرژی لازم برای چرخیدن چرخ صنعت هم تامین می‌شود­ و این شرکت، ­ بزرگترین تامین برق کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !