پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا


پیترو بوسلی؛ جذاب ترین معلم ریاضی دنیا: من مدلسازی جریان بخار مرطوب را انجام می دهم. معنای عبارت “مدل ریاضی” در هیچ موردی دوپهلوتر و جالب تر از “پیترو بوسلی” نیست؛ مدل ایتالیایی و استاد مهندسی که تخصص دانشگاهی او مدلسازی ریاضی است. اوایل امسال پس از اینکه یکی از دانشجویان بوسلی 27 ساله در دانشگاه لندن از او در...

پیترو بوسلی؛ جذاب ترین معلم ریاضی دنیا: من مدلسازی جریان بخار مرطوب را انجام می دهم. معنای عبارت “مدل ریاضی” در هیچ موردی دوپهلوتر و جالب تر از “پیترو بوسلی” نیست؛ مدل ایتالیایی و استاد مهندسی که تخصص دانشگاهی او مدلسازی ریاضی است.
اوایل امسال پس از اینکه یکی از دانشجویان بوسلی ۲۷ ساله در دانشگاه لندن از او در شبکه اجتماعی اش پستی گذاشت و او را یک مدل موفق معرفی کرد، روزنامه ها و مجلات سراسر جهان لقب جذاب ترین معلم ریاضی دنیا را به او دادند.

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیاجذاب ترین معلم ریاضی دنیا

پس از آن پیترو بوسلی – ph.D مهندسی مکانیک و استاد این درس در دانشگاه- بسیار محبوب شد. او در حین رهبری گروهی از طراحان ریاضیات،ژست مدلینگ خود را نیز حفظ می کند. پیترو بوسلی بیش از دو و نیم میلیون فالوور در اینستاگرام دارد.

و اکنون او تصمیم گرفته است تا بالاخره کمی در مورد خودش صحبت کند.

چه چیزی باعث علاقه ی شما به علم ریاضی شد؟

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیاجذاب ترین معلم ریاضی دنیا

این حقیقت که من علاقه ای درونی به ریاضیات داشتم هنگامی آشکار شد که ۱۵ ساله بودم. من از دوران مدرسه واقعا از آن لذت میبردم و حل مسائل ریاضی در خانه برایم سرگرم کننده بود. یکی از اتفاقات کاملا شفاف و قابل تشخیص در خاطرم که می توانم به عنوان “جرقه”ی علاقه ام به علم بیان کنم؛ کتابی به نام انقلاب فیزیک بود که در ۱۶ سالگی خواندم و نویسنده آن آلبرت انیشتین و لئوپولد اینفلد بودند. من به یاد می آورم که آخرین صفحه را خواندم و درحالیکه کتاب در دستم بود سر جای خود نشستم. آنگاه بود که احساسی مانند یک تجلی خاص مرا فرا گرفت و فهمیدم که آینده ام در راه علم خواهد بود.

من همیشه ریاضی را به خاطر خلوصش و فیزیک را بدلیل زیباییش دوست داشتم.

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیاجذاب ترین معلم ریاضی دنیا

پیترو بوسلی عزیز؛ مبحث مورد علاقه شما در ریاضیات چیست و چرا؟

معادلات ناویر استوکس؛ زیرا با حفظ ماده و انرژی معادلات حاکم بر مکانیک سیالات هستند. آن ها نهایت توانایی مدل سازی یک سیستم طبیعی با استفاده از ریاضیات را نشان می دهند و تا به حال راه حل تحلیلی بسته ی شناخته شده نداشته اند.

چه زمانی و به چه دلیل از ریاضیات، مهندسی را انتخاب کردی؟

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیاجذاب ترین معلم ریاضی دنیا

من همیشه ریاضی را به خاطر خلوصش و فیزیک را بدلیل زیباییش دوست داشتم و در همان ابتدا فهمیدم که در این مسیر نوآوری ها به سمت متافیزیک پیش می روند و این موضوعی خواهد شد که در آینده در کتاب های فلسفه راجع به آن بحث خواهند کرد و همه مجاب خواهند شد.من در رابطه با این مسئله بسیار خلاق و مصر هستم.

به نظرم مهندسی انتخابی عالی برای من است چرا که به من این امکان را می دهد تا از ریاضی و فیزیکی که عاشق آن ها هستم استفاده کنم تا چیزهایی پدید آورم که در زندگی واقعی کاربردی باشند.

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیاپیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

من عاشق مهندسی هستم. هر چیز ساخته ی دست بشر که در اطراف ماست نیاز به تفکر و دانش زیادی دارد و مطالعه ی مهندسی من را به این واداشت که اطرافم را با نگاه دقیق تری مشاهده کنم. همچنین بر روش من در حل مشکلات روزانه و یافتن راه حل تاثیر گذاشته است.

پیراهن های ساده را با بلوزهای جلب توجه کننده جایگزین کنیم ست لباس‌های بسیار شیک مناسب روز ولنتاین استایلهای پاییزی برای مردان خوش سلیقه چگونگی انجام انسداد رنگ برای بهار ۲۰۱۷ ۱۵ ست لباس برای جمعه های خودمانی

موضوع ph.D شما چه بود؟

من در محاسبات دینامیک سیالات و بیشتر از آن در طراحی توربو ماشین ها تخصص دارم. تحقیق ph.D من شامل مدلسازی جریان هوای مرطوب در توربین های بزرگ و اختراع الگوریتم های جدید برای تغییر اتوماتیک تیغه های توربین در طی شبیه سازی جریان مایع بود.

شما چگونه دانشجویان را به ریاضی و علم علاقمند می کنید؟

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیاپیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

اکثر دانشجویان امروزه به علم علاقه دارند و با توجه به این که من رشته های مهندسی را تدریس می کنم به نظر این علاقه در آن ها به وجود می آید. البته با این حال “مدل بودن” هم تاثیر زیادی در این مسئله داشته است.

هنگامی که بچه بودید به کدام کتاب علمی/ریاضی علاقه داشتید؟

کتاب علمی مورد علاقه ی من در زمان کودکی عموما در مورد دیرینه شناسی بود. وقتی کوچک بودم اشتیاق شدیدی به فسیل ها و دایناسورها داشتم و کتاب های زیادی در مورد آن ها خواندم. به طور کل تاریخ طبیعی موضوعی بود که در کودکی به آن علاقمند بودم.

با این حال ادبیات کلاسیک نیز زیاد مطالعه می کردم. درواقع از زمانی که خواندن یاد گرفتم روزانه ساعات زیادی را به مطالعه اختصاص دادم.

قهرمان علمی یا ریاضی شما کیست؟

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیاپیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

افراد زیادی هستند! مثلا لئوناردو، نیوتن، اولر، گاوس و …

از حل مسائل ریاضی لذت می برید؟

بله قطعا. من این لذت را هنگامی که ۱۶ سال داشتم کشف کردم و مطمئنم هر کسی مثل من عاشق ریاضی باشد فقط دوست دارد با یک کاغذ و قلم روی صندلی بنشیند و روی مسائل مختلف کار کند تا زمانی که حل شوند.

به نظر خودتان انسانی غیراجتماعی و منزوی هستید؟

خب… به نظر باید در این مورد کمی توضیح دهم! این حقیقت که من معمولا مدت زمان زیادی را بدون توجه به محیط اطرافم به یادگیری تکنیک های حل یک مسئله اختصاص می دهم (و با در نظر گرفتن اینکه احتمالا پروسه ی یادگیری بیش از حل مسئله زمان میبرد) احتمالا در وهله ی اول ناخوشایند و دفع کننده باشد! اما در طولانی مدت این مسئله برای همه عادی خواهد شد و نگرانی در این باره وجود ندارد!

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیاپیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

و البته این درست است که تا زمانی که به اطلاعاتم اطمینان نداشته باشم دوست ندارم راجع به آن ها صحبت کنم.

در این مسیری که پیموده اید،آیا تا به حال از شخص رابطی استفاده کرده اید؟! به قول خودمانی پارتی داشتید؟

نه هیچگاه از کسی در این زمینه استفاده نکردم.البته قضاوت نمی کنم که اینکار خوب یا بد است.

ریاضی چیزی فراتر از ضرب و جمع است.

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیاپیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

ضرب ۴۳ × ۶۷ را می توانید ذهنی انجام دهید؟

بله اما نه به سرعتی که معمولا مردم انتظار دارند. گاهی مردمی که از ریاضیات اطلاعات زیادی ندارند تصور می کنند ریاضیدان ها تمام محاسبات روزانه خود را ذهنی انجام می دهند! متاسفم که ناامیدتان کردم اما ریاضی چیزی فراتر از ضرب و جمع است!

آیا تا به حال با همکاران مدلتان راجع به ریاضی صحبت کرده اید؟ اگر بله، لطفا بگویید چطور پیش رفت و واکنش آن ها چه بود؟

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیاپیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

یکبار هنگامی که در پشت صحنه ی فشن شو بودیم، توجه یک مدل به کتاب PDE (معادلات دیفرانسیل مجزا) که همراهم بود جلب شد. به نظر او موضوع کتاب ریاضی نبود چرا که به گفته ی خودش صفحات آن پر از حروف و نه اعداد بودند.ب هرحال به نظرم او شوخی کرد و برای من نیز جالب بود!

می توانید مکعب روبیک را حل کنید؟

هیچگاه امتحان نکردم. البته زمانی چیزی شبیه آن را داشتم که توسط یک معمار طراحی شده بود.

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیاپیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

عدد مورد علاقه تان چیست و دلیلش را هم به ما بگویید.

هشت. دلیل خاصی ندارم فقط از آن خوشم می آید! بعضی چیزها غیرمنطقی هستند. (البته اگر عدد پی را در نظر نگیریم)

برای حفظ ارتباط با این وبلاگ، من در توئیتر، فیسبوک و گوگل+ هستم.اگر معرفی مقدماتی راجع به مدل سازی معادلات سیستم های طبیعی خواستید،می توانید با سرچ Pietro به آن دست یابید که البته من این بحث را در آخرین کتابم (Alex Through the Looking Glass) آورده ام.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان