مزاحمت ضد انقلاب برای دختران خیابان انقلاب+عکس


مزاحمت ضد انقلاب برای دختران خیابان انقلاب+عکس

دشمنان ایران هر چند وقت یکیار به بهانه های مختلف حجاب را باعث سلب آزادی زنان در ایران میداند و آن را مورد نقد قرار میدهد دقیقا در همان رسانه هایی که زنان بدون حجاب آن بارها نه تنها از نداشت آزادی بلکه به خاطر سوء استفاده جنسی که از آنها می شود گلایه و شکایت می کنند.


تاریخ این رسانه ها را که نگاه کنیم متوجه می شویم به مسئله حجاب زنان بسیار حساس هستند و از هر راهی تلاش می کنند که حجاب زنان ایران برداشته شود و این مسئله را نیز در غالب آزادی ها و حقوق زنان مطرح می کنند.
حجاب مختص اسلام نیست

حجاب از مهمترین نمادهای اسلامی است و یک حق برای زن مسلمان محسوب می‌شود.حجاب مختص دین اسلام هم نیست که گفته شد مشکل ضد انقلاب تنها با اسلام است بلکه باید گفت مشکل ضد انقلاب با زنان و انسانیت زنان است.

در ایران زمان زردشت و قبل و بعد از آن، زنان ایرانی حجابی کامل داشته‌اند. برابر متون تاریخی، در همه آن زمان‏ها پوشاندن موی سر و داشتن لباس بلند، شلوار و چادر رایج بوده است. زنان هر چند با آزادی در محیط بیرون خانه رفت و آمد می‏کردند و هم‌پای مردان به کار می‏پرداختند، ولی این امور با حجاب کامل و پرهیز شدید از اختلاط‌های فسادانگیز همراه بوده است.

همه مورخان از حجاب سخت زنان یهودی سخن گفته ‏اند ، قانون سخت حجاب زنان یهودی، به اعتراف مورخان، غیر قابل انکار است. اصلی‏ترین کتاب فقهی یهودیان که تلمود نام دارد، بر لزوم پوشاندن سر از نامحرمان، لزوم سکوت زن و پرهیز از هرگونه آرایش برای دیگر مردها، پرهیز از نگاه زن به مردان بیگانه، اجتناب از نگاه مرد به زنان نامحرم‏ و لزوم پرهیز از هر امر تحریک‏آمیز، تأکید شده است.گفت‏وگوی علنی میان ذکور و اِناث، از سوی فقهای دین ممنوع شده است. هر چند این مقدار از ممنوعیت ممکن است از فرهنگ زمان یا مکان در فقه یهودیت تأثیر گرفته باشد.
مزاحمت ضد انقلاب برای دختران خیابان انقلاب+عکس

در آیین مسیحیت، پوشش اهمیت زیادی داشته و زنان معتقد به حضرت مسیح(ع) می‌کوشیدند مانند حضرت مریم موی خود را بپوشانند و باحجاب وارد جامعه شوند. نقاشان مسیحی‌ ـ به خصوص نقاشان قدیمی‌تر‌ ـ تصویر حضرت مریم را با پوشش و حجاب کامل می‌کشیدند‌. همچنین از گذشته تا زمان حاضر زنان راهبه و قدیس، یکی از کامل‌ترین حجاب‌ها را انتخاب کرده‌اند‌. این امر نشان می‌دهد که از نظر آنان‌، داشتن حجاب‌، به دین‌داری نزدیک‌تر و در پیشگاه خدا پسندیده‌تر است.
مزاحمت ضد انقلاب برای دختران خیابان انقلاب+عکس
مسیحیت، نه تنها احکام شریعت یهود در مورد حجاب را تغییر نداد، بلکه قوانین شدید آن را استمرار بخشید و در برخی موارد، گام را فراتر نهاد و با سخت‏گیری بیشتری، وجوب حجاب را مطرح ساخت؛ زیرا در شریعت یهود، تشکیل خانواده و ازدواج امری مقدس شمرده می‏شد و طبق نوشته ویل دورانت، در سن بیست سالگی اجباری بود.

حجاب به خاطر حفظ شان زن

با توجه به این نکات می توان متوجه شد که همه ادیان اللهی بر پوشیدگی زنان به دلیل شان و بزرگی زنان تاکید داشتند نه برای محدود کردن زنان.

از طرفی با وجود این که هنوز آنطور که باید و شاید به همه دغدغه های زنان در جامعه پرداخته نشده است اما می توان به صراحت اعلام کرد که وضعیت زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار بهتر شده است و حضور زنان در اجتماع، دانشگاه ، مشاغل مختلف بسیار گسترده تر شده است.

اما ضد انقلاب همواره مسئله حجاب را مورد هدف قرار می دهد با یک نگاه ساده هم می توان متوجه شد که هدف این رسانه ها دلسوزی و آزادی زنان نیست و بزرگترین هدف آنان ای ن است که با مشغول کردن زنان به جسم و استفاده از ابزار جسمی از پیشرفت هایی که می توانند داشته باشند باز بمانند.

بدون شک جایگاه شخصیت فردی و اجتماعی زنان در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی را نمی‌توان یکسان برشمرد. آمارها نشان می‌دهد زنان جامعه اسلامی در ایران بعد از به‌وقوع پیوستن تحول عظیم انقلاب شکوهمند اسلامی حضورشان در جامعه در شاخص‌های مختلف پررنگ‌تر شده است تا جایی که به گفته کارشناسان امور اجتماعی در دوران بعد از پیروزی انقلاب سال 57، زنان توانسته‌اند در پست‌ها و مقام‌های والایی به انجام فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بپردازند و در این زمینه‌ها رشد چشمگیری داشته باشند.
مزاحمت ضد انقلاب برای دختران خیابان انقلاب+عکس
حجاب عامل گرایش زنان غرب به اسلام

اگر چه با توجه با تبیلغات منفی و همه جانبه غرب علیه اسلام و فرهنگ اسلامی، بسیاری از مردان و زنان غربی در ذهن خود، تصویر ترسناک و خطرناکی در ذهن خود ایجاد کرده‌اند، لکن در کنار تمام تبیلغات منفی غرب، روند گرایش و تمایل مردان به خصوص زنان غربی به اسلام و علی الخصوص به مسئله حجاب غیر قابل انکار است به شکلی که بر اساس آمار مختلف، اسلام نسبت به دیگر ادیان در غرب رو به گسترش است و بیش از 150 درصد، افزایش یافته است.
مزاحمت ضد انقلاب برای دختران خیابان انقلاب+عکس

پروفسور "مادلین زیلفی" استاد تاریخ خاورمیانه در دانشگاه مریلند درباره افزایش رروند تمایل قشر تحصیلکرده زنان در دانشگاه‌های آمریکایی می‌گوید: سرعت این روند مرا کنجکاو کرده است، من بارها این موضوع را در دانشکده دیده‌ام که اسلام به دختران هویت بخشیده است، اکنون دختران مسلمان با انگیزه قویتری در دین اسلام تحقیق می‌کنند و نسبت به اعتقاداتشان جدیت بیشتری دارند.
منحرف کردن حقوق زنان به مسئله حجاب و بیان این مسئله که تنها نداشتن حجاب آزادی برای زنان به ارمغان می آورد برنامه طرح ریزی شده ای است که در برهه های مختلف از سوی دشمنان مطرح می شود و متاسفانه برخی زنان و دختران ساده انگارانه باورمی کنند که غرب و رسانه های ضد کشور دلسوز آنها هستند.

باید به این نکته توجه داشت که چرا دشمن از حجاب زنان ترس دارد و به دنبال برهنگی زنان یک جامعه است یکی از راهبردهای مهم غرب در مبارزه با فرهنگ معنوی اسلام که امروزه در سرتاسر دنیا خواهان پیدا کرده است مبارزه با حجاب است، چنانچه حتی حجاب های حداقلی شهروندان مسلمان خود با یک روسری را هم بر نمی تابند .

به گفته مقام رهبری: «آنها با همه چیز کنار می آیند، جز با دو، سه چیز؛ یکی از آنها و شاید مهم ترینش حفظ این حالت حفاظ منضبط میان دو جنس زن و مرد است؛ یعنی خویشتن داری در مقابل چیزی که به آن آزادی جنسی گفته می شود. در مقابل این، به شدت سرسختند؛ هر کار دیگری بکنند، مهم نیست، اما این از لحاظ ارزشی غلط است؛ عکسش درست است. ما از دنیای غرب که آمدند زن بشری را در طول دوره های گذشته تا امروز این قدر مورد تحقیر قرار دادند، طلبکاریم . شما خیال کرده اید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضاً آن مقنعه کذایی و آن لباس های «و لیضربن بخمرهن علی جیوبهن» و همان هایی را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما برمی دارند؟ نه، آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها می خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً اینجا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل می شد.
مزاحمت ضد انقلاب برای دختران خیابان انقلاب+عکس

در جامعه ایران زنان آزادانه می توانند در چهار چوب رعایت حجاب در همه زمینه هایی که لازم است حضور داشته باشند و تا به امروز حجاب مانع حضور هیچ زنی در فعالیت های اجتماعی نشده است بلکه این حجاب فرصت بهتری نیز برای حضور زنان فراهم کرده است تا به جای اینکه به زن نگاه مادی و جسمی وجود داشته باشد زن را به عنوان یک فرد فعال و دارای اندیشه علمی و تخصصی در جامعه بپذیرند مسئله ای که زنان در غرب سالهاست به دنبال آن هستند، به همین خاطر خود حجاب یکی از عوامل گرایش زنان غربی به اسلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود