مامه بابا تیام : استقلال برای من یک چالش جدید است ؛ اصلاً فکرش را نمی‌کردم به ایران بیایم


مامه بابا تیام اگرچه 9 ماه و نیم از آخرین گلش می‌گذرد و 5 ماهی می‌شود تیم ندارد اما تا دل‌تان بخواهد کارنامه‌اش پربار است و همین کارنامه به خصوص گلی که با پیراهن امپولی به میلان زد، استقلالی‌ها را امیدوار می‌کند به حل مشکلات‌شان در خط حمله… دیروز تیام را در هتل محل اقامتش دیدیم کنار سیروس رجا که گویا مدیر برنامه‌اش است. اگرچه توفیقی به...

تیام :

مامه بابا تیام : استقلال برای من یک چالش جدید است ؛ اصلاً فکرش را نمی‌کردم به ایران بیایم

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۲
مامه بابا تیام : استقلال برای من یک چالش جدید است ؛ اصلاً فکرش را نمی‌کردم به ایران بیایم

مامه باباتیام، با این اسم عجیب و غریب که همه را یاد مامان و بابای تیام می‌اندازد و به شدت می‌تواند محل شوخی و سوژه باشد، به دو ماه ناکامی استقلال در جذب مهاجم خارجی پایان داد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مامه بابا تیام اگرچه ۹ ماه و نیم از آخرین گلش می‌گذرد و ۵ ماهی می‌شود تیم ندارد اما تا دل‌تان بخواهد کارنامه‌اش پربار است و همین کارنامه به خصوص گلی که با پیراهن امپولی به میلان زد، استقلالی‌ها را امیدوار می‌کند به حل مشکلات‌شان در خط حمله…

دیروز تیام را در هتل محل اقامتش دیدیم کنار سیروس رجا که گویا مدیر برنامه‌اش است. اگرچه توفیقی به این مهاجم جدید استقلال گفته بود مصاحبه نکن و تا من نیامدم با کسی حرف نزن (!) اما بعد از آن که از تیام خواستیم عدد ۴ را نشان بدهد و سر ذوق آمد، با او چند دقیقه‌ای گپ زدیم.

* قبل از این که به ایران بیایی، شناختی از فوتبال ایران داشتی؟

راستش نه، اصلاً فکرش را نمی‌کردم یک روز برای بازی به ایران بیایم. من بیشتر در اروپا و به خصوص ایتالیا بودم و هیچ مطالعه‌ای درباره فوتبال ایران نداشتم… حالا که در ایران هستم، اوضاع فرق می‌کند. باید درباره کشور شما و فوتبال ایران بیشتر بدانم و با فوتبالیست‌های ایرانی هم به مرور آشنا شوم.

* با شفر چطور؟ با شفر که آشنا بودی.

نه، آشنایی نداشتم ولی شفر را می‌شناختم. نمی‌شود شفر را نشناسی. او در آفریقا مربیگری کرده، در آلمان بوده، جام جهانی بوده و مربی بزرگی است.

* یعنی حضور شفر باعث شد پیشنهاد استقلال را قبول کنی؟

این مسئله هم نقش داشت… استقلال برای من یک چالش جدید است. با فضای فوتبال ایران و آسیا آشنایی قبلی ندارم و شاید بشود این شکلی به انتخاب استقلال نگاه کرد که اسم شفر و همکاری شفر با این باشگاه باعث شد به خودم بگویم؛ چه گزینه خوبی، وقتی شفر هم آنجاست حتماً به امتحانش می‌ارزد ولی تنها دلیل انتخاب استقلال، این نبود.

* دلایل دیگر چه بود؟

فکر نمی‌کنم اجازه داشته باشم جزئیات مذاکرات را به شما بگویم.

* خب، در این چند روز درباره استقلال چه اطلاعاتی به دست آوردی؟

یک تیم پرطرفدار، تیمی که قهرمان آسیا بوده، تیم خوب و قدرتمندی که مردم دوستش دارند.

* فکر می‌کنی بتوانی در استقلال موفق باشی؟

اگر غیر از این فکر می‌کردم هرگز به ایران نمی‌آمدم.

* انگار خیلی هم علاقه داشتی شماره ۷ استقلال را بپوشی؟

هفت شماره مورد علاقه من است اما فعلاً به خاطر قوانین که نمی‌گذارد یک شماره را ۲ نفر در طول فصل بپوشند در ایران ۲۵ می‌پوشم، فصل بعد حتماً با شماره ۷ بازی می‌کنم.

* شماره ۷ شماره‌ای است که هواداران استقلال خیلی به آن علاقه دارند…

چه جالب، من هم به این شماره خیلی علاقه دارم.

* از روزی که خبر رسید با استقلال مذاکره کرده‌ای بیشتر از همه درباره گلی که به میلان زدی، حرف شد. بعد از آن گل چه حسی داشتی؟

خوشحال بودم، خیلی هم خوشحال بودم چون می‌خواستم تیمم برنده شود. اینکه به میلان گل زدم مهم نیست، اینکه برای تیم خودم گل زدم مهم است. در استقلال هم تلاش می‌کنم تیمم برنده باشد. اسم حریف هم اهمیت ندارد!

خبر ورزشی

دسته بندی ها : اخبار داغ , استقلال , لیگ برتر
برچسب ها : استقلال, تیام, مامه بابا تیام, مهاجم استقلال, مهاجم جدید استقلال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید