ترس از زایمان طبیعی، دلیلش چیه؟


ترس از زایمان طبیعی، دلیلش چیه؟

ترس مادران از زایمان طبیعی به دلیل عدم آگاهی آنان از مزایای این نوع زایمان، تبلیغات نادرست بعضی...

یک کارشناس ارشد مامایی گفت: ترس مادران از زایمان طبیعی به دلیل عدم آگاهی آنان از مزایای این نوع زایمان، تبلیغات نادرست بعضی از پزشکان و توصیه‌های اغراق آمیز آنان برای گرفتن پول بیشتر از مراجعه کنندگان است.
غفوره غفاری لاله خاطرنشان کرد: درد زایمان به صورت سزارین بر خلاف زایمان طبیعی بعد از عمل شروع می‌شود و درد آن به مراتب بیشتر از زایمان طبیعی است و زمان زیادی طول می‌کشد تا اثرات مصرف آنتی‌بیوتیک ها و استفاده از داروی بیهوشی از بدن مادر خارج شود و شیر دهی را تحت تاثیر قرار ندهد.
وی افزود:در عمل سزارین علاوه بر هزینه‌های بالا، میزان مرگ و میر مادر سه برابر مادرانی است که به صورت طبیعی زایمان می‌کنند و احتمال عفونتی شدن بدن مادر بسیار بیشتر از زایمان طبیعی است، به طوری که شیر دهی و هم آغوشی مادر و نوزاد دچار مشکل می‌شود.
غفاری خاطرنشان کرد: برای داشتن زایمان بهتر و آسان، مادران باید در کلاس‌های تغذیه سالم، فیزیولوژیک، نحوه خود مراقبتی، ورزش‌های دوران بارداری، آموزش شیر دهی، نحوه مراقبت از نوزاد و چند مورد دیگر شرکت کنند تا اطلاعات کافی درباره نحوه زایمان داشته باشند.
نشناختن، غریب بودن محیط و افراد ، بر درد و ترس مادر می افزاید . به همین دلیل در کشورهای پیشرفته ، اتاقهای زایمان را با بیشترین شباهت به "منزل" طراحی کرده اند تا مادر احساس غریبی نکند . ضمن اینکه یکی از افراد نزدیک مادر (معمولا همسر) او را همراهی میکنند . به شما توصیه میکنم ، در طی بارداری ، 1-2 بار از بیمارستان خود دیدن کنید و با ماماهایی که طی درد همراهی تان میکندد ، آشنا شوید .
مادر بر اساس اطلاعات ناکافی که دارد ، برایش غیر ممکن به نظر می رسد که چطور ممکن است از واژن کوچک ش ، یک نوزاد متولد شود! اما همانطور که اینجا توضیح دادم ، بدن ما در بارداری تغییرات حیرت انگیزی میکند ! قلب ها،کلیه ها، سیستم گردش خون ،سیستم گوارش ، پوست و ...پس آیا دستگاه تناسلی ما با بارداری و زایمان تطابق نمی یابد ؟!! چرا !! در کل 9 ماه بارداری ، هورمونهای مختلف بر روی دهانه رحم و خود واژن تاثیر گذاشته و قابلیت کشسانی آنها را به طور شگفت انگیزی افزایش میدهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان