استایلیست کیست و چه کاری انجام میدهد؟


استایلینگ در فشن یعنى توانایى هماهنگ کردن یک لباس با اکسسوریز مختلف منظور از اکسسوریز کیف کفش زیور الات کلاه و حتى مدل وآرایش مو وعطر مورد استفاده می‌باشد و کسى که اینکارو انجام می‌دهد استایلیست است. .  استایلینگ در زبان فارسى به معناى سبک می‌باشد یکى دیگر از اصطلاحات مهم فشن...

استایلینگ در فشن یعنى توانایى هماهنگ کردن یک لباس با اکسسوریز مختلف منظور از اکسسوریز کیف کفش زیور الات کلاه و حتى مدل وآرایش مو وعطر مورد استفاده می‌باشد و کسى که اینکارو انجام می‌دهد استایلیست است.

.

استایلینگ در زبان فارسى به معناى سبک می‌باشد

یکى دیگر از اصطلاحات مهم فشن که خیلى زیاد با اون رو به رو می‌شویم و معمولا در کنار استایلینگ و استایلیس همیشه استفاده می‌شود کلمه لوک است؛

لوک “look ” یعنى دید کلى؛ در اینجا یعنى نمونه کامل شده یک استایل در فرد ، که شامل لباسی که به تن دارد، هماهنگى کیف و کفش، آرایش صورت، مدل مو، زیور الات مورد استفاده حتى مدل رفتار اون شخص است که همه اینها کلا یک لوک از اون شخص را براى ما میدهد و از روى آن می‌شود حداقل ٤٠-٥٠٪ از شخصیت موقعیت اجتماعى، فرهنگ پوشش، فرهنگ اجتماعى، موقعیت مالى و دید گاه اون شخص را فهمید اما همیشه نه ولى در بیشتر مواقع میتوان فهمید.

استایلینگ علاوه بر هماهنگ کردن لباس به موارد دیگر مثل: جایئ که اون لباس باید استفاده بشود، سن افراد، موقعیت اجتماعى و از همه مهمتر مدل و ایرادهاى اندامی در افراد هم میپردازد وکسى که اینکارو انجام میدهد یعنى استایلیست باید به تمام این موارد مسلط باشد.

در مورد استایلینگ باید بگویم هنر واقعى لباس پوشیدن در استایلینگ است، گابریل کو کو شانل یه توصیه خیلى مهم براى خانوم ها دارد و آن little black dress یعنى پیراهن کوتاه مشکى در کمد هر زن می‌باشد ایا میدانید دلیلش چیست؟ در دنیاى مد بعضى لباس‌ها معروف به لباس ژوکر هستند که پیراهن کوتاه مشکى یکى از مهمترین و مشهور ترین آنها است. دلیلش این می‌باشد که شما با یک استایلینگ درست می‌توانید بارها از آن لباس استفاده کرده حتى کسى متوجه تکرارى بودن آن لباس نشود و این هنر استایلینگ است. شما این کار را می‌توانید با تمام لباس‌هایتان انجام دهید ولذت استفاده از آن لباسها را ببرید.

استایلیست کیست و چه کاری انجام میدهد؟

یکی دیگه از کارهایى که با استایلینگ میشود کرد این است که با استایلینگ درست و استفاده درست از لباس و اکسسوریز می‌شود ایرادهاى اندامى بر طرف کرد و همه چیز را بهتر جلوه داد.

استایلیست شخصی هست که بایدقادر به: شناسایی سبک های مختلف- تجارت مد- ایده پردازی در صنعت مد- خلق سبک نو در صنعت مد- تحلیل و تجزیه برندهای مختلف تجاری- اینده نگری در مورد ایجاد سبک هایی که در آینده به وجود خواهد آمد- مشاوره به برندهای تجاری و اشخاص علاقه مند به صنعت مد می‌باشد.

استایلیست در وافع کسی هست که مسئول به وجود اوردن یک استایل براى یک مدل یا اون شخصى هست که داره براى اون کار میکنه هست اکثر هنر مندان و افراد مشهور دنیا و صاحبان برند و مارکهای مشور یک یا چند استایلیست دارند واز آن‌ها مشاوره میگیرند.
وقتى یک کت‌واک شو دارد انجام میگیرد تمام کارها در این شو به عهده استایلیست و کوروگراف “choreograph ” (کسی که مسئول مدل راه رفتن مدلها با لباسهایى که در کت واک به تن دارند میباشد کررئو گراف یه جور طراح رقص یا سبک راه رفتن مدل، نشستن، برخاستن مدل ها میباشد)است. استایلیست بر اساس کانسپت یا موضوعى که اون شو بر اون اساس می‌باشد مدلها را آرایش و پیرایش و آماده راه رفتن در سکوى مد می کند.

زمینه فعالیت استایلیست :

۱- ادیتور استایلینگ: که براى مجلات مد عکاسى هاى فشن فعالیت میکنه که این فرد مثلاً اگر ٥ دست لباس براى عکاسى در اختیار دارد باید حداقل ١٠ مدل لوک براى او به وجود بیاورد. وهمچنین بر اساس کانسپت تبلیغاتى بودن آن عکس یا معرفى برند هر گونه اطلاعات به همراه استایلى که به وجود می‌آورد به بیننده القا کند.
۲- مشاور برند: بایداجراى فشن‌شو ها و همچنین چیدمان لباسها در کنتر یک طراح باشد.
۳-استایلیست افراد مهم و مشهور: تمامى افراد مشهور ملزم به داشتن یک مشاور مد یا استایلیست براى خود هستند تا بر اون اساس براى رد کارپتها و اجراى برنامه هاى تلویزیونى ویا کنسرتهاى خود اماده بشوند .

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !