کلاه قلاب بافی – محصلی


کلاه محصلی بافت این کلاه آسان است. وسایل لازم: کاموای ( ترجیها باریک یا متوسط)،- قلاب بافت های بکار رفته: زنجیره، پایه کوتاه، ، شلال یا بخیه ،بافت پفی (کاموا را با قلاب می گیریم و قلاب را در دانه ی مورد نظر وارد می کنیم .سپس دوباره با قلاب کاموا را می گیریم .تا […]

کلاه قلاب بافی – محصلیکلاه قلاب بافی – محصلی

کلاه محصلی

بافت این کلاه آسان است.

وسایل لازم: کاموای ( ترجیها باریک یا متوسط)،- قلاب

بافت های بکار رفته: زنجیره، پایه کوتاه، ، شلال یا بخیه ،بافت پفی (کاموا را با قلاب می گیریم و قلاب را در دانه ی مورد نظر وارد می کنیم .سپس دوباره با قلاب کاموا را می گیریم .تا اینجا 3 حلقه برروی قلاب داریم. کاموا را با قلاب می گیریم و دوباره قلاب را در همان دانه فرو می بریم و تا جایی ادامه می دهیم که 9 حلقه بر روی قلاب داشته باشیم .در اینجا کاموا را با قلاب می گیریم و آن را از داخل 8 حلقه ی روی قلاب عبور می دهیم .سپس دوباره با قلاب کاموا را می گیریم و از داخل 2 حلقه ی روی قلاب عبور می دهیم. یک پف درست شد.)

دستورالعمل بافت

نوار جلوی کلاه

ردیف 1: 10 زنجیر ببافید.در دومین زنجیره بعد از قلاب یک پایه کوتاه ببافید.در زنجیره های بعدی هم پایه کوتاه ببافید تا آخر . ( تا اینجا 9 پایه کوتاه دارید.)

ردیف 2: یک زنجیره ببافید. در حلقه های جلویی پایه های کوتاه ردیف قبل هرکدام یک پایه کوتاه ببافید. این کار را تا آخر ردیف انجام دهید. ( تا اینجا 9 پایه کوتاه دارید.)برگردید.

ردیفهای بعدی: ردیف 2 را تکرار کنید. و چنانچه سایز شما ( S یا M) است تا 53 سانتی متر ادامه دهید و اگر سایز شما (Lیا XL)می باشد تا 56 سانتی متر ادامه دهید. قبل از کور کردن نیم متر کاموا برای بافتن درز باقی بگذارید.

بدنه ی کلاه

دور 1: کاموا را به یک طرف نوار بافته شده توسط شلال متصل نمایید و پایه کوتاه ببافید. سپس توسط شلال دو طرف نوار را به هم متصل نموده یک دایره تشکیل دهید. ( احتمالا 72 تا 76 پایه کوتاه می شود.)

توجه: به طرف دیگر نوار کاری نداشته باشید.

دور 2: سه زنجیره ببافید. اولین پایه کوتاه را نبافید . در پایه کوتاه بعدی یک بافت پفی ببافید. * پایه کوتاه بعدی را نبافید. در بعدی یک بافت پفی ببافید. یک زنجیره ببافید.* قسمت بین ستاره را تا آخر دور تکرار کنید.وقتی به سه زنجیره که در ابتدای دور زدید، رسیدید توسط شلال به بالای آن متصل شوید. ( تا اینجا احتمالا 36 تا 38 پف و 36 تا 38 فضای یک زنجیره ی بین پف ها را خواهید داشت.)

دور 3: سه زنجیره ببافید. در فضای یک زنجیره یک پف ببافید. یک زنجیره ببافید.* پف بعدی را رد کنید و در فضای یک زنجیره یک پف ببافید و سپس یک زنجیره ببافید.* قسمت بین ستاره را تا آخر دور تکرار کنید. وقتی به سه زنجیره که در ابتدای دور زدید، رسیدید توسط شلال به بالای آن متصل شوید.

دور های بعدی: دور 3 را برای دورهای بعدی تکرار کنید تا درازای کلاه از ابتدا به حدود 30 سانتی متر برسد. کور نکنید.

پایان کار

هم اکنون شما یک استوانه دارید. قسمتی که هنور قلاب در آن است را روی قسمت مقابل آن می گذاریم و یک پایه کوتاه می بافیم تا دو قسمت در یک نقطه به هم متصل شوند .مانند شکل زیر:

کلاه قلاب بافی – محصلی

همین کار را برای گوشه های دیگر ادامه می دهیم در نهایت یک شکل ستاره ای خواهیم داشت . ستاره ی شما ممکن است پر های بیشتری داشته باشد. (کاموای من ضخیم بود و باله های بیشتری نمی شد درست کرد. .شما کاموای نازکتر استفاده کنید. در مجموع این کار را می کنیم که بالای کلاه تقریبا مسدود شود ).

کلاه قلاب بافی – محصلیاین قسمت پشت کلاه است.

درز قسمت نواری جلوی کلاه را بدوزید و کلاه را برعکس نمایید.

کلاه آماده است.

پیشنهاد: میتوانید یک پام پام (منگوله) درست کنید و به مرکز پشت کلاه متصل نمایید.

روش درست کردن منگوله: کاموا را 50 بار یا بیشتر دور دو انگشت خود یا یک شی بپیچید. سپس در قسمت وسط آن را محکم با یک کاموا ببندید و کاموا را گره بزنید. سپس حلقه های بوجود آمده را بچینید.

شکل زیر می تواند کمک کند.

کلاه قلاب بافی – محصلی

عکس کار خودم:

کلاه قلاب بافی – محصلیموفق باشید. اگر سوالی بود در خدمتم.

زحمت این کار رو دوست عزیزم نوشین جان کشیدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قلاب بافی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج