جفت‌یابی شیرها و تشکیل گله | فیلم


شیرها ساختار اجتماعی مشخصی دارند که بر پایهٔ تشکیل گروهی به سرپرستی یک تا سه نر و تعدادی ماده به همراه توله‌هایشان است. آن‌ها به صورت گروهی به شکار می‌روند و شکارکردن بیشتر بر دوش شیرهای ماده است. با آنکه شیرهای نر شکار نمی‌کنند اما وظیفهٔ محافظت از گروه و قلمرو آن را بر دوش دارند؛ ناحیه‌ای که می‌تواند تا 260 کیلومتر مربع را پوشش...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

جفت‌یابی شیرها و تشکیل گله | فیلم

لایگر؛ گربه غول آسا حاصل جفت‌گیری شیر و ببر |...

جفت‌یابی شیرها و تشکیل گله | فیلم

یوز مادر توله‌هایش را از چنگال شیر نر فراری م...

جفت‌یابی شیرها و تشکیل گله | فیلم

عجیب‌ترین‌های حیات وحش؛ موش کور بینی‌ستاره‌ای...

شیرها ساختار اجتماعی مشخصی دارند که بر پایهٔ تشکیل گروهی به سرپرستی یک تا سه نر و تعدادی ماده به همراه توله‌هایشان است. آن‌ها به صورت گروهی به شکار می‌روند و شکارکردن بیشتر بر دوش شیرهای ماده است. با آنکه شیرهای نر شکار نمی‌کنند اما وظیفهٔ محافظت از گروه و قلمرو آن را بر دوش دارند؛ ناحیه‌ای که می‌تواند تا ۲۶۰ کیلومتر مربع را پوشش دهد.

یال شیرهای نر در میان گربه‌سانان منحصر به فرد است و یکی از بارزترین ویژگی‌های ظاهری آن‌ها به شمار می‌رود. وجود این یال کمک می‌کند که شیر خود را بزرگتر از آنچه هست نشان دهد و به او در نبرد با رقیبانی چون کفتار خالدار، ابهت ببخشد. وجود، عدم وجود، رنگ، و اندازه یال با شرایط وراثتی، بلوغ جنسی، آب و هوا، و تولید تستوسترون در ارتباط است و هرچه این یال سیاهتر باشد، شیر تندرست‌تر است.

(۲۴)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : جفت گیری شیر, جفتگیری حیوانات, حیوانات وحشی, شیر, فیلم حیات وحش, فیلم حیوانات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فیلم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس