امکانات اکران فیلم در شهرهای فاقد سینمای اردبیل ایجاد شود


امکانات اکران فیلم در شهرهای فاقد سینمای اردبیل ایجاد شود

اردبیل – مدیرکل امور فرهنگی استانداری اردبیل گفت: ضروری است با هدف ایجاد نشاط اجتماعی امکانات اکران فیلم در شهرهای فاقد سینمای این استان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شفیع شفیعی صبح یکشنبه در حاشیه آخرین روز اکران فیلم‌های جشنواره فجر در اردبیل به خبرنگار مهر گفت: جهت ارتقای سلامت و نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توان از پتانسیل رویدادهای فرهنگی هنری بهره برد.

وی افزود: برای تحقق این مهم باید مشکلات موجود زیرساختی رفع شود که خوشبختانه با تجهیز دو سالن سینما در مرکز استان شاهد بهبود وضعیت مراجعه به سینماها هستیم.

مدیرکل امور فرهنگی استانداری اردبیل متذکر شد: علاوه بر این ضروری است در شهرهای فاقد سینما امکانات لازم برای اکران فیلم‌ها فراهم ساخت.

به گفته شفیعی اهمیت سینما از این بابت که می‌تواند به عنوان مکان و ابزاری برای ارتباط‌جمعی در جهت نشر و گسترش فرهنگ نقشی کلیدی ایفا کند قابل‌تأمل است.

وی با بیان اینکه با بازسازی و تجهیز دو سینمای اردبیل میزبانی استان برای برگزاری هم‌زمان جشنواره فیلم فجر مورد توجه مسئولان قرار گرفته اضافه کرد: این رویداد فرهنگی با پتانسیل قوی سازمان‌های مردم‌نهاد امسال با استقبال خوبی نسبت به سال‌های گذشته مواجه شد.

مدیرکل امور فرهنگی استانداری اردبیل تأکید کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده جوانان و اقشار مختلف و دانش آموزان در طی ۹ روز توانستند به تماشای فیلم‌های جشنواره بنشینند.

شفیعی معتقد است اجرای طرح‌های فرهنگی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد با اقبال عمومی همراه است و علاوه بر اینکه به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند، زمینه‌ساز رشد فرهنگی و توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز خواهد شد.

وی متذکر شد: همچنین ضعف اقبال عمومی مردم از سینما و عدم وجود هنر و بسته‌های فرهنگی و هنری در سبد مصرفی اکثر خانواده‌ها از جمله مشکلاتی است که سینما و هنر با آن مواجه هست که فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی خانواده‌ها و کودکان در مدارس را ضروری ساخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید