مواد لازم برای فیلینگ :

فیلینگ : ( موادی که لابلای کیک گذاشته می شود)

پنیر خامه ای ۳۰۰ گرم شکر ۷۰ گرم نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری خامه ۳ قاشق غذاخوری وانیل ۱ قاشق چایخوری تخم مرغ ۲ عدد

مواد لازم برای کراست: (مواد اصلی)

بیسکویت ۱۸۰ گرم کره ۴۰ گرم

طرز تهیه :

۱) بیسکویت را پودر کنید و با کره ذوب شده مخلوط کنید. سپس کف قالب کاملا پرس کنید و ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.

۲) در این فاصله، پنیر خامه ای را کمی بزنید تا نرم شود.

۳) شکر را اضافه کنید و خوب بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

۴) نشاسته ذرت را نیز در حال همزدن بیفزایید.

۵) تخم مرغ ها را یکی یکی و با فاصله در حین زدن بشکنید و وانیل را نیز اضافه کنید.

۶) قالب را از فریزر خارج کنید.

۷) مایع آماده شده فیلینگ را روی کراست بریزید و صاف کنید.

۸) در طبقه وسط فر ۱۵۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه بپزید.

۹) فر را خاموش کنید و اجازه دهید چیزکیک در فر خنک شود.

۱۰) سپس آن را به یخچال منتقل کنید و بگذارید یک شب بماند.

۱۱) برای تاپینگ چیزکیک میتوانید از انواع سیروپ،خامه فرم گرفته و حتی گاناش استفاده کنید و با میوه های فصل یا کمپوت روی آن را تزیین کنید.

مینی چیز کیک نیویورکی

توضیحات لازم برای تهیه چیزکیک نیویورکی

این شیرینی، جزو چیزکیک های تنوری محسوب میشود که همانطور که از نامش پیداست از شهر نیویورک آمده است. برای تهیه آن از پنیرخامه ای “فیلادلفیا” استفاده میشود که درصورت در دسترس نبودن از پنیرخامه ای های موجود میتوانید کمک بگیرید. آمریکایی‌ها با “گراهام کراکرز” ( کوکی با آرد سفید و جوانه گندم که خیلی هم منحصربه‌فرد است) چیزکیک درست می‌کنند. شما می‌توانید ورقه های تارت گراهام کریکت آماده را از شیرینی فروشی‌ها تهیه کنید.
همچنین اگر این نوع در دسترس نبود از پتی بور یا از گلت بروتون به خاطر مزه کره‌ای اش و حتی اسپوکولوی دارچینی استفاده کنید. حتما کف قالب سلوفون یا کاغذروغنی بکشید. از هر نوع بیسکویتی میتوانید استفاده کنید.من بیسکویت پتی بور شکلاتی استفاده کردم. برای به دست آوردن طعم موکا یک قاشق چایخوری پودر کاکائو و پودر نسکافه الک شده را با کره ذوب شده کاملا قاطی کرده و سپس با پودر بیسکویت مخلوط کردم. در حین پخت مایه پنیری پف میکند که بلافاصله پس از خاموش کردن فر،پف آن میخوابد. یک چیزکیک با کیفیت، رویه ای صاف و بدون ترک دارد. معمولا چیزکیک را با میوه های تازه تزیین میکنند. من برای تاپینگ چیزکیک خودم از مربای توت فرنگی استفاده کردم و روی آن را با توت فرنگی تازه و سیروپ ( مایعی غلیظ و چسبناک که از جوشاندن شکر در آب تهیه می شود ) شکلات تزیین کردم. برای درست کردن مینی چیزکیک کپسول کیک یزدی را در قالب مافین بگذارید و مواد را در آن بریزید. شما میتوانید برای طعم دار کردن چیزکیک، از پودرهل، پودردارچین استفاده کنید. این ادویه های خوش عطر هم به مایه پنیری و هم به پودربیسکویت، اضافه میشوند.

موکا :

به مخلوط کاکائو و قهوه گفته میشود.
معمولا نسبت آنها ۳ به ۱ است : یعنی اندازه پودرکاکائو سه برابر پودرقهوه است. از این مزه خاص و بسیار خوشمزه در انواع کیک، دسر و نوشیدنی ها استفاده میشود.