سلام خدمت هنرمندان عزیزم

تا حالا شده وقتی برای شکل دادن و تمیز کردن ابروهایتان به آرایشگر مراجعه می کنید از خودتان بپرسید که آرایشگر بر چه مبنایی فرم مناسب برای ابروهایتان را انتخاب می کند و یا به شما پیشنهاد می دهد؟

در همه هنرها، یک سری اصول و قواعد روانشناسی حکم فرماست و آرایشگری که با چهره افراد سروکار دارد قطعا از این قواعد مستثنی نیست. اگر بخواهید یک آرایشگر خوب و حرفه ای باشید و یا برای خودتان بهترین آرایش را انجام دهید، باید شما هم از این اصول آگاه باشید.

حتما دیده اید یا برایتان پیش آمده که از فرم ابروی دوستتان خوشتان آمده باشد و به همین دلیل از آرایشگر خواسته باشید که همان فرم ابرو را برای شما نیز اجرا کند، ولی بعد از اتمام کار، اصلا حسی که نسبت به ابروی دوستتان داشتید را نسبت به ابروی خودتان پیدا نکردید!!! واقعا مشکل کجا بوده؟ آرایشگر نتوانسته همان فرم را پیاده کند یا موضوع چیز دیگری است؟؟

اگر آرایشگر کاربلد بوده و توانسته باشد همان شکل ابرو را برای شما هم اجرا کند، پس اشکال به وجود آمده قطعا در تفاوت نوع استخوان بندی صورت شما با صورت دوستتان است.

بله، در آرایشگری فرم صورت افراد در نتیجه کار بسیار بسیار موثر است. این موضوع را حتما در مورد میکاپ زیاد شنیده بودید ولی شاید فکر نمیکردید فرم مناسب ابرو هم برای هر فرد با توجه به شکل صورت او تعیین می شود. زمانی که می خواهید ابروهایتان را شکل دهید، باید همیشه نوع صورتتان را در نظر بگیرید. فرم ابروهایتان باید ویژگی های صورتتان را تعریف کند.

امروز قصد دارم در ادامه سری آموزش های آرایشگری هنربازار، انواع مختلف صورت و فرم ابروی مناسب هر نوع را برایتان شرح دهم. پس نوع صورتتان را باتوجه به موارد زیر انتخاب کنید و سپس فرم ایده آل برای ابرویتان را بیابید.

۱) صورت بیضی :

صورت بیضی معمولا به عنوان ایده آل ترین فرم صورت درنظر گرفته می شود. معمولا یک ابروی کمانی با انحنای کم، مانند تصویر شماره ۱، ظاهر شما را بهتر از قبل می کند.

تعیین فرم ابروی مناسب باتوجه به شکل صورت

۲) صورت کشیده :

بهترین فرم ابرو برای صورت های کشیده، ابروی صاف است. دو ابرو مانند یک خط افقی، صورت کشیده را به دو نیم تقسیم می کنند و باعث می شود که صورت کوتاهتر به نظر آید.

تعیین فرم ابروی مناسب باتوجه به شکل صورت

۳) صورت گرد :

اگر یک صورت گرد دارید، بهتر است ابرویی با قوس زیاد را انتخاب کنید.

از ابرویی با انحنای کم و ملایم به شدت اجتناب کنید زیرا صورت شما را بیش از پیش گرد نشان می دهد.

تعیین فرم ابروی مناسب باتوجه به شکل صورت

۴) صورت چهارگوش (مربعی) :

در صورت هایی که قسمت آرواره بیرون تر از حد معمول است و به صورت فرمی چهارگوش داده است، ابرو باید علاوه بر داشتن انحنای زیاد، فرمی زاویه دار نیز داشته باشد تا تعادل صورت را بازگرداند.

هرچقدر بیرون زدگی آرواره بیشتر است، زاویه و انحنای ابرو نیز باید بیشتر باشد.

تعیین فرم ابروی مناسب باتوجه به شکل صورت

۵) صورت قلبی شکل :

در اینگونه صورت ها، ابرو باید با یک قوس کم شروع شده و کم کم انحنای ابرو افزایش یابد. ضخامت ابرو نیز تا نقطه اوج قوس ابرو نباید کم شود تا طول پیشانی را بیشتر نشان داده و تیزی چانه را خنثی کند. به این ترتیب تعادل بین چانه و پیشانی برقرار می شود.

تعیین فرم ابروی مناسب باتوجه به شکل صورت

۶) صورت لوزی شکل :

یک فرم ابروی خمیده، اثر زوایای صورت بر پهن نشان دادن بخشی از چهره که معمولا در ناحیه شقیقه ها است را کاهش می دهد.

پس برای اینکه توجه را از روی پهنای شقیقه هایتان منحرف کنید، کافی است ابرویی باریک و خمیده داشته باشید.

تعیین فرم ابروی مناسب باتوجه به شکل صورت

حالا شما یک متخصص در تعیین فرم ابروی مناسب برای دوستان و مشتری هایتان هستید.

موفق باشید ?