سلام دوستان عزیزم. سلام مخصوص هم خدمت عزیزان علاقمند به هنر گلدوزی برجسته یا همان دوخت برزیلی.

اگر خاطرتون باشه در پست قبلی نمونه هایی زیبا از دوخت برزیلی را به شما نشان دادیم و امروز می خواهیم ابزار مورد نیاز را معرفی کنیم تا خیلی سریع برویم سراغ آموزش گل ها، برگ ها و …

ابزار مورد نیاز:

۱) نخ ابریشمی شماره ۶ و ۹ که به شکل کلاف و عمامه در رنگ های متنوع در بازار موجود است. البته از نخ کتان هم می توان استفاده کرد.

ابزار و وسایل گلدوزی برجسته(برزیلی)ابزار و وسایل گلدوزی برجسته(برزیلی)

۲) سوزن مخصوص دوخت برزیلی که دارای طول بلند و سوراخ بزرگ است.

شاید در بازار به این سوزن ها، سوزن دوخت برزیلی نگویند. شما از هر سوزنی که حداقل طول ۶ سانت به بالا داشته باشد و سوراخ آن هم درشت باشد می توانید استفاده کنید.

ابزار و وسایل گلدوزی برجسته(برزیلی)

۳) پارچه نخی ،ساتن یا مخمل. البته شاید بشه گفت از هر پارچه ای می تونید استفاده کنید ولی این سه پارچه مناسب تر هستند.

مثلا شما می توانید از دوخت برزیلی روی مانتو، سجاده، حوله و بی نهایت کاربرد دیگه استفاده کنید که هرکدام ممکنه جنس مخصوص به خودشون رو داشته باشن. ولی مثلا برای تابلو استفاده از مخمل ارجحیت داره یا برای روتختی و روبالشی معمولا از نخی یا ساتن استفاده میشه.

ابزار و وسایل گلدوزی برجسته(برزیلی)

۴) قیچی، کاربن، مداد یا خودکار پاک شونده

استفاده از خودکار پاک شونده خیلی میتونه بهتون کمک کنه چون راحتتر میتونید طرحتان را روی پارچه منتقل کنید و به راحتی بعد از دوخت آن را پاک کنید.

ابزار و وسایل گلدوزی برجسته(برزیلی)

۵) کارگاه گلدوزی

کارگاه گلدوزی هم که پای ثابت کارهای گلدوزی است حالا از هر نوع که باشه. اگر از کارگاه استفاده نکنید، پارچه زیر دوختتون جمع میشه و ظاهر خوبی پیدا نمیکنه.

ابزار و وسایل گلدوزی برجسته(برزیلی)

۶) لایی چسب کاغذی

ابزار و وسایل گلدوزی برجسته(برزیلی)

ببخشید که آموزش گلدوزی برزیلی کمی طول کشید. درخواست ها خیلی خیلی زیاده و ما دوست داریم به همه اونها پاسخ بدیم. انشاالله در آموزش بعدی دوخت های پایه را شروع خواهیم کرد.

شاد و سربلند باشید:)