گوشواره طرح نت موسیقی

سلام. امروز در هنربازار یه گوشواره خیلی جالب دارم برای دوستداران موسیقی و مخصوصا نوازندگان که وقتی اجرا دارند می تونن گوشواره شونو هم با کارشون ست کنن. و همچنین جایی که گوشواره روی گوش قرار میگیره خیلی خاصه و فوق العاده نما داره.

وسایل مورد نیاز

ساخت این گوشواره خیلی سادست. تنها چیزهایی هم که احتیاج دارید :

۱) دم گرد (دم مفتولی) و سیم چین

۲) مفتول به ضخامت ۱ میلیمتر برنجی یا مسی

گوشواره طرح نت موسیقی

مراحل ساخت

۱) ابتدا سیم را به طول حدودا ۳۰ سانتی متر به کمک سیم چین ببرید. البته این طول کاملا بستگی به سایز گوشوارتون داره پس میتونید برای اطمینان طول سیمتون را بلندتر بگیرید ولی قطعا بیشتر از ۵۰ سانت سیم نیاز نخواهید داشت.

۲) برای اینکه گوشواره نمای بهتری داشته باشه ما آن را باسیم دوبل فرم میدهیم. برای این منظور ابتدا سیم را از وسط تا کنید و به کمک دم گرد یک فرم گرد یکدست به محل تا شده بدهید.

۳) بقیه مراحل به خوبی در تصویر مشخص شده فقط به مسیر چرخش سیم به خوبی توجه کنید زیرا سیم ها مدام از رو و زیر هم باید عبور داده شوند و برای هر چرخش هم از دم گرد استفاده کنید تا فرم بهتری کارتون داشته باشه. هرچه چرخش ها یکدست تر و منحنی تر باشد نتیجه کار شما زیباتر خواهد بود.

۴) در انتها هم اگر سیم شما بلندتر از مورد نیاز بود اضافی آن را با سیم چین ببرید و باز به کمک دم گرد هر سیم را به طرفین گرد کنید. (در تصویر نهم می توانید ببینید) و سپس فرم نهایی را برای قرار گرفتن در لاله گوشتان با توجه به سایز گوشتان به سیم بدهید (تصویر دهم)

گوشواره طرح نت موسیقی

۵) گوشواره شما آماده شد . دقت کنید که برای گوش چپ از تصویر ۳ به بعد باید جهت چرخش ها را عکس کنید. مثلا در تصویر سوم چرخش بالایی به جای راست باید به چپ گرد شود. یک راه ساده در این مواقع این است که تصویر را درمقابل آینه قرار دهید تا راحت تر جهت های درست را ببینید و طبق چیزی که در آینه می بینید خم ها را انجام دهید. کار سخت شد نه؟ من آسونش کردم و براتون تصویر آینه ای شده بالارو هم گذاشتم تا اصلا حتی لازم نباشه از پای مونیتور بلند بشید ?

گوشواره طرح نت موسیقی

۶) در نهایت یک پیشنهاد هم برای تکمیل کارتون دارم. میتونید مشابه همین آموزش را برای ساختن آویز تصویر زیر استفاده کنید و یک نیم ست زیبا برای خودتون درست کنید.

فقط توجه داشته باشید که آویزتون را هم با سیم دوبل درست کنید تا با گوشواره هاتون ست باشه.

گوشواره طرح نت موسیقی

ما در هنربازار قصدمون اینه که کاملترین آموزش ها را در اختیار خانومهای عزیز بذاریم که نیاز به هیچ سایت یا آموزشگاهی نداشته باشند. ولی اگر در آموزشی نکته ای جا افتاد یا شما در حین ساخت به نکته ای برخوردید حتما برای ما در زیر همون آموزش پیام بذارید تا به نام خودتون اون نکته رو به آموزش اضافه کنیم.

“به پایان آمد این دفتر …”