آموزش گل کاغذی بهاری

به آخرای زمستون که می رسیم و بوی بهار و عید از دور به مشام می رسه، دلمون میخواد همه چیز رو تمیز کنیم، چیزای کهنه رو دور بریزیم و وسایل نو و قشنگ جای اونا بذاریم. خصوصا گلهای تزیینی که یک سال با ما همراه بودن و هر روز اونا رو در اطرافمون دیدیم، حالا یه جورایی ازشون دلزده شدیم، از طرفی هم گلهای آماده روز به روز گرونتر میشن.

اینجاست که باید آستینا رو بالا بزنیم و خودمون یه سری گل زیبا برای تزیین خونه و تزیین کادوهای عید درست کنیم. اگر مارو همراهی کنید ساخت یک گل زیبا را آموزش خواهید دید که به منزل شما رنگ و بوی بهار می دهد. خیلی هم راحته و وقت زیادی هم نمی گیره.

وسایل مورد نیاز:

کاغذ گل سازی در چند رنگ زیبا ( نوعی کاغذ روغنی ضخیم است) ساقه گل آماده چسب حرارتی کاغذ الگو قیچی

روش ساخت:

۱) ابتدا الگوی گلبرگها و برگها را بکشید. گلبرگها را می توانید در سه الی چهار سایز رسم کنید. لبه گلبرگها می تواند کاملا گرد یا کمی زاویه دار باشد.

با کلیک بر روی تصویر زیر آن را بزرگتر ببینید.

آموزش گل کاغذی بهاری

۲) برای هر گل حدود ۷ گلبرگ در سایزهای مختلف ببرید.

آموزش گل کاغذی بهاری

۳) لبه گلبرگها را با تیغه قیچی به آرامی بکشید تا حالت بگیرد. یعنی تیغه قیچی را به صورت باز یا بسته (فرقی نمی کند)، روی گلبرگ قرار داده و انگشت شست دست را پشت گلبرگ گرفته و با کشیدن تیغه از وسط به سمت نوک گلبرگها، به آنها حالت می دهیم.

۴) دو گلبرگ بزرگتر را انتخاب کرده و وسط یکی را چسب بزنید و روی هم قرار دهید به طوری که گلبرگها فضای خالی یکدیگر را بپوشانند.

آموزش گل کاغذی بهاری

۵) بقیه گلبرگها را به همین ترتیب داخل هم بچسبانید. به طوری که کوچکترین گلبرگ در وسط گل قرار گیرد.

پس از چسباندن گلبرگ های متوسط و کوچک به هم، آنها را در پشت دو گلبرگ بزرگ مرحله قبل بچسبانید. به این ترتیب جهت گلبرگهای بزرگ به سمت بیرون بوده و گلبرگ های متوسط و کوچک به سمت داخل خم شده اند.

۶) یک تکه کاغذ گلسازی به رنگ سفید یا کرم را به صورت مستطیل برش یزنید سپس برش هایی با فواصل منظم روی آن ایجاد کنید به طوری که در انتها به هم وصل بوده و جدا نشوند.

سپس آنرا لوله کنید و انتهای آنرا چسب بزنید تا باز نشود و در نهایت با تیغه قیچی آنرا کمی حالت دهید.

آموزش گل کاغذی بهاری

۷) پرچم را داخل گل بچسبانید.

۸) برگها را از کاغذ سبز ببرید و از وسط خط بیندازید و کمی به داخل تا کنید و بعد لبه های آنرا با کمک قیچی به سمت بیرون حالت دهید.

آموزش گل کاغذی بهاری

۹) ساقه هایی را که دارید اگر لازم است با کاغذ یا گاترین روکش کنید و دوتا دوتا به هم بپیچید.

۱۰) گلهایی را که آماده کرده اید با چسب حرارتی روی ساقه ها بچسبانید.

آموزش گل کاغذی بهاری

۱۱) در فاصله بین گلها، برگها را بچسبانید.

۱۲) اگر بخواهید می توانید این گلها را روی ساقه صاف هم بچسبانید و در گلدان قرار دهید. مانند کاری که در آموزش گل رز انجام دادیم.

آموزش گل کاغذی بهاری

همچنین می توانید از گل تک با چند برگ را برای تزیین کادو استفاده کنید.

آموزش گل کاغذی بهاری

یک ایده دیگر هم دارم. می توانید یک حلقه گل درست کنید و به نشانه استقبال از بهار روی در منزل نصب کنید. واوووو وقتی مهمان میاد با چه صحنه زیبایی مواجه خواهد شد. خودم رفتم این ایده مو عملی کنم قبل عید ?

آموزش گل کاغذی بهاری

شاد و سربلند باشید ?