گل رز زیبا با کاغذ کشی

با نزدیک شدن به پایان سال و شروع خانه تکانی، بسیاری از عزیزان به فکر تعویض و تغییر لوازم تزیینی منزل می افتند. در این میان یکی از مواردی که مشمول تغییر می شود، گلهای غیر طبیعی است که یک سال به منزل شما زیبایی داده است و حالا زیبایی اولیه را ندارد و یا شما از آن دلزده شده اید. با توجه به قیمت گران گلهای مصنوعی، چه خوب است که خودتان دست به کار شوید و به سلیقه خود گلهایی زیبا بسازید و در گلدان بگذارید اصلا کار مشکلی نیست. لوازم زیادی هم نیاز ندارد. کمی همت می خواهد و مقداری وقت. پس با ما همراه شوید در آموزش گلی زیبا.

لوازم مورد نیاز:

کاغذ کشی در چند رنگ چسب حرارتی کاغذ الگو سیم گلسازی نوار گاترین سبز

روش گلسازی:

۱) ابتدا الگو را بکشید. اگر روی شکل الگو کلیک کنید آنرا در اندازه بزرگتر خواهید دید. اگر خواستید گلبرگها باز هم بزرگتر باشد می توانید روی شکل زوم کنید و سپس کاغذ پوستی را روی مونیتور قرار داده و از روی آن بکشید یا پرینت بگیرید.

گل رز زیبا با کاغذ کشی

۲) الگو ها را روی کاغذ کشی قرار داده و ببرید. برای هر گل شما به چهار سایز گلبرگ نیاز دارید. از سایز کوچک ۶ گلبرگ از رنگ اول و ۳ گلبرگ از رنگ دوم ببرید. (رنگ گلبرگها را با شماره ذکر می کنم چون ممکن است رنگهایی که شما انتخاب می کنید متفاوت باشد).

از سایز متوسط ۳ گلبرگ از رنگ اول و ۹ گلبرگ از رنگ دوم.

از سایز نیمه بزرگ و بزرگ نیز بنابر اینکه بخواهید چقدر گلتان پر و بزرگ باشد، تعدادی گلبرگ به سلیقه خود ببرید.

برای برگها هم از کاغذ کشی سبز روشن و تیره تعدادی به دلخواه تهیه کنید.

گل رز زیبا با کاغذ کشی

۳) پس از برش گلبرگها، لبه آنها را با استفاده از تیغه قیچی حالت دهید. اگر به آرامی لبه یک تیغه قیچی را روی گلبرگ از داخل به سمت لبه گلبرگ بکشید، حالت می گیرد. مواظب باشیدکاغذ پاره نشود.

دو طرف لبه گلبرگ ها باید مانند تصویر ۳ شکل بگیرد.

۴) با یک دم باریک یا دم گرد، لبه سیم گلسازی را کمی خم کنید.

گل رز زیبا با کاغذ کشی

۵) از کوچکترین گلبرگها شروع به چسباندن روی میله کنید. گلبرگ اول و دوم را کاملا روبروی هم بچسبانید و گلبرگهای بعدی را طوری بچسبانید که نیمی از آن روی گلبرگ قبلی قرار گیرد.

۶) برگها را که از دو رنگ تهیه کرده اید بر روی سیم گلسازی بچسبانید. توجه کنید، می توانید برگها را یک تکه ببرید و از وسط کمی تا کرده و حالت دهید یا دو تکه ببرید و جدا گانه روی میله بچسبانید.

گل رز زیبا با کاغذ کشی

۷) با نوار گاترین سبز روی میله را بپوشانید. لبه گاترین را روی انتهای سیم که به گل وصل است قرار دهید و سیم را به آرامی در دست بچرخانید تا نوار به دور سیم پیچیده شود، این نوار نیاز به چسب ندارد.

۸) می توانید یک گل را با چند برگ در کنار هم قرار داده و کمی نوار گاترین روی آن بپیچید.

گل رز زیبا با کاغذ کشی

با درست کردن تعدادی گل و برگ در رنگها و اندازه های متنوع می توانید گلدانی به این زیبایی تهیه کنید و منتظر بهار باشید.

گل رز زیبا با کاغذ کشی

سالی پر از برکت و شادکامی برای شما آرزو می کنیم .