در کشور مکزیک، دانه های ذرت را در آب جوش می پزند و با نمک، ادویه های معطر، پیاز و گیاهی به نام “چای مکزیکی”که به اسپانیایی “Epazote” نامیده میشود ترکیب می کنند و در هنگام سرو، بنابر ذائقه فرد به آن آب لیموترش، سس مایونز، فلفل تند و پنیر رنده شده نیز اضافه می‌گردد. این ترکیب لذیذ یکی از خوراکی های پرطرفدار در مکزیک است که در جای جای کشور توسط فروشندگان سیار به فروش می رسد.

در ایران هم چند سالی است که این خوردنی خوشمزه با ترکیبی متفاوت جای خود را در تنقلات ایرانی ها باز کرده و در سطح کشور مخصوصا مراکز تفریحی و خرید به فروش می رسد. جالب اینجاست که با اینکه این خوردنی با نام ذرت مکزیکی در ایران معروف شده ولی طرز تهیه آن کاملا متفاوت است به طوری که معمولا در ترکیبات آن از کره، قارچ، پودر سیر، پودر آویشن یا روغن زیتون استفاده می شود.

عرضهٔ ذرت‌های مکزیکی در ایران از ابتکارات “مجید بحرینی” فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی است. به گفتهٔ وی: «تنها کشوری که در جهان مردم آن از این ذرت بسیار استفاده می‌کنند، کشور مکزیک است و به علت این که شیوهٔ استفاده از آن در ایران بسیار شبیه به کشور مکزیک است در بین مردم با عنوان ذرت مکزیکی شناخته شده‌است».

مواد لازم

کنسرو ذرت شیرین کره قارچ آب لیموترش نمک، فلفل سیاه،آویشن،پودرسیر پنیر موتزارلا سس مایونز

طرز تهیه

۱) کنسرو ذرت شیرین را ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید.

۲) کنسرو را بازکرده و محتویات داخل آن را در یک سبد بریزید تا آب آن خارج شود.

۳) کره را آب کنید و ورقه های قارچ را بریزید و کمی آب لیموترش بزنید.

۴) دانه های ذرت را اضافه کنید و کمی هم بزنید.

۵) نمک، فلفل سیاه،آویشن،پودرسیر، پنیر موتزارلا، سس مایونز و آبلیمو بزنید.

۶) زیرش را خاموش کنید و خوب هم بزنید تا پنیر آب شود.

۷) خوراک خوشمزه شما آماده سرو است.

ذرت ایرانی با نام  ذرت مکزیکی!!!