نبود سالن تخصصی رزمی مشکل اصلی کاراته ایران/بازگشت کردستان به اوج


نبود سالن تخصصی رزمی مشکل اصلی کاراته ایران/بازگشت کردستان به اوج

سنندج -مسئول کمیته مسابقات فدراسیون کاراته با بیان اینکه کردستان در آینده به قطب کاراته ایران تبدیل می شود،گفت:نبود سالن تخصصی رزمی در ایران ورزش هایی مانند کاراته را با مشکل مواجه کرده است.

محمد علی زمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: برگزاری مسابقات به دو بخش نحوه برگزاری میزبان و سطح کیفی تیم ها تقسیم می شود که اداره ورزش و جوانان کردستان و هیات کاراته استان از هر لحاظ سنگ تمام گذاشتند.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون کاراته عنوان کرد: تا به حال مانند این مسابقات تنها در اصفهان برگزار شد و حتی می بایست اذعان کرد که برگزاری این مسابقات در کردستان یک پله بالاتر از اصفهان بود و به جهت رفاه حال تیم ها و ورزشکاران هزینه ای برای تغذیه و اسکان تیم ها دریافت نشد و به رسم میزبانی همگی به صورت رایگان در اختیار تیم ها قرار گرفت.

وی افزود: اتفاق جالبی که در این مسابقات رخ داد شرکت اعضا سابق تیم های ملی مثل برادران حیدری، مازیار الهامی و هادی صفی در رقابت های انتخابی تیم ملی بود و حتی این افراد تا فینال آمدند و تعدادی هم برای سومی و چهارمی بازی کردند و این نشان داد که این افراد هنوز جوان هستند و انگیزه شرکت در مسابقات را دارند.

زمانی گفت: در این دوره از رقابت ها به منظور شناسایی استعداد های جوان مقام آور مسابقات کشوری اصفهان و کاراته کا های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی سال قبل میلادی را از شرکت در مسابقات معاف کرده تا افرادی جوان و با انگیزه به همراه این افراد به اردو ها دعوت شوند و در آنجا شاهد مسابقات سنگین و با کیفیتی برای انتخاب ترکیب نهایی تیم ملی باشیم.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون کاراته در مورد تیم کردستان اظهار کرد: کردستان در حال رسیدن به جایگاه اصلی و قدیمی خود در کاراته و جهش خوبی را تجربه کرده است.

وی افزود: آینده خوبی برای کاراته کردستان پیش بینی می شود و در یک، دو سال آینده یکی از قطب های کاراته کشور در مقابل استان های مدعی خواهد شد.

زمانی گفت: در ایران سالنی تخصصی برای ورزش های رزمی ساخته نشده است و سالن هایی که مسابقات در آن برگزار می شود چند منظوره بوده و ابعاد آن استاندارد ورزش های رزمی نیست.

وی افزود: امکانات سالن برگزاری مسابقات در کردستان بسیار خوب بود اما نبود فضای کافی و چسپیده به هم بودن تاتامی ها مسابقات را با مشکل مواجه کرده بود.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون کاراته عنوان کرد: نبود تاتامی به تعداد کافی مسابقات را در اصفهان با مشکل مواجه کرد و در روز های پایانی هیات تکواندو تاتمی های خود را پس گرفت اما کردستان خوشبختانه شش تخته تاتامی آماده داشت و چنین مشکلی در این دوره از مسابقات پیش نیامد.

وی گفت: اگر سالن مخصوص ورزش های رزمی وجود داشت برای برگزاری مسابقات تاتامی های جمع و پهن نمی شد در زمان برگزاری بسیار صرفه جویی می شد.

وی با بیان اینکه تاتامی های مخصوص مسابقات بلند تر از سطح زمین قرار می گیرند، گفت: اگر سالن تخصصی ورزش رزمی وجود داشته باشد از ازدحام کنار تاتامی ها کاسته می شود و ورزشکاران برای گرم کردن به سالن های مخصوص مراجعه کرده و تنها در زمان مسابقات به کنار زمین خواهند آمد.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون کاراته اظهار کرد: در سالن آزادی سنندج خوشبختانه سالن تمرینی برای ورزشکاران وجود داشت اما بازهم کنار تاتامی ها ازدحام زیادی بود که بعد برگزاری دور اول مسابقات به اجبار اجازه حضور مربیان برای همراهی ورزشکار کنار تاتامی داده نشد تا از ازدحام داخل سالن کاسته شود.

وی گفت: در هر حال فعلا باید با امکانات موجود فعالیت را ادامه داد تا در آینده به کمک وزارت ورزش و مسئولین استاندارد های لازم در ورزش به کار گرفته شود.

مسابقات قهرمانی کاراته انتخابی تیم ملی مردان از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه با شرکت بیش از هزار کاراته کا در کردستان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی