احتمال شکل گیری جنگ جدیدی در منطقه وجود دارد


احتمال شکل گیری جنگ جدیدی در منطقه وجود دارد

با توجه شرایط بحرانی داخل کابینه و متهم شدن نتانیاهو به فساد اداری این رژیم نیازمند یک جنگ منطقه‌ای است تا از بحران‌های داخلی خود رها شود و به دنبال تنش آفرینی وکشاندن ایران به جنگ نابرابر منطقه‌ای است جنگی که اسرائیل، آمریکا، اردن و امارات در آن بر علیه محور مقاومت شرکت خواهند کرد

سرویس سیاسی فردا: صبح شنبه این هفته خبر هدف قرار دادن یک جنگده اف- ۱۶ رژیم صهیونیستی که به حریم هوایی سوریه تجاوز کرده بود و یک فروند آپاچی در رسانه‌های منطقه منتشر شد. دولت سوریه اعلام کرد ورود اسرائیل به حریم هوایی خود را تحمل نخواهد کرد و این شیوه ادامه خواهد یافت در مقابل رژیم صهیونیستی به رجز خوانی روی آورد و از انتقام سخن گفت.

تغییر رویکرد دولت سوریه در واکنش مستقیم به تجاوزات صهیونیست‌ها که درگذشته کم سابقه بوده و همچین پیامد‌های این اقدام موضوعاتی بودند که در مصاحبه با حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرده ایم.

حسن هانی زاده در مورد جزئیات عملیات ارتش سوریه علیه جنگده اسرائیلی گفت: «پس از شکست گروه‌های ترویستی در شرق سوریه مخصوصا در «دیرالزور» و «بوکمال» آمریکا و صهیونیست‌ها در یک اقدام مشترک به صورت مستقیم ورود نظامی به سوریه پیدا کردند. آمریکا بیش از دو هزار تفنگدار دریایی خود را وارد سوریه کرد. از طرف دیگر ترکیه هم به عفرین حمله کرده است. این عوامل منجر به پیچیده‌تر شدن اوضاع میدانی سوریه شده است. رژیم صهیونیستی با مشاهد این وضعیت حملات شتابزده‌ای را به حمص و برخی جا‌های دیگر سوریه انجام داد که دولت سوریه در پاسخ اف- ۱۶ این رژیم را سرنگون کرد و پاسخ محکمی به این تجاوز صهیونیست‌ها داد، اما این اتفاق باعث شد در اوضاع داخلی سوریه درگیری‌ها افزایش پیدا کند و به نظر می‌رسد احتمال یک جنگ منطقه‌ای وجود دارد»

این کارشناس مسائل غرب آسیا در مورد نقش روسیه در این تنش بین دولت سوریه و رژیم صهیونیستی گفت: «روسیه سعی می‌کند اوضاع را کنترل بکند و از شکل گیری یک جنگ منطقه‌ای بین محور مقاومت از یک طرف و اسرائیل وهمپیمانانش از طرف دیگر جلوگیری بکند. در مقابل آمریکایی‌ها به دنبال شکل گرفتن این جنگ هستند.رایزنی‌هایی بین آمریکا، عربستان، اردن و امارات برای کمک به صهیونیست‌ها در صورت بروز جنگ در حال انجام است»

هانی زاده با بیان اینکه احتمال وقوع جنگ در منطقه وجود دارد گفت: «این احتمال وجود دارد که اسرائیل دوباره به مواضع سوریه و به بخشی از نیرو‌های مقاومت حمله کند. روسیه هم به دنبال گسترش جنگ خارج از مرز‌های سوریه نیست و به دنبال جلوگیری از این اتفاق است چرا که بروز این اتفاق به نفع روسیه نخواهد بود و سقوط اسد منافع روسیه را تضعیف می‌کند. الان هم رایزنی‌هایی بین آمریکا و روسیه شروع شده است تا بحران تمام شود چرا که اگر ادامه پیدا کند بحران جدیدی ایجاد خواهد شد»

هانی زاده در پاسخ به این پرسش که آیا رژیم صهوینیستی برای انسجام بخشی به وضعیت داخلی خود در این شرایط نیازمند آرامش است یا جنگ؟ افزود: «با توجه شرایط بحرانی داخل کابینه و متهم شدن نتانیاهو به فساد اداری این رژیم نیازمند یک جنگ منطقه‌ای است تا از بحران‌های داخلی خود رها شود و به دنبال تنش آفرینی و کشاندن ایران به جنگ نابرابر منطقه‌ای است. جنگی که اسرائیل، آمریکا، اردن و امارات در آن بر علیه محور مقاومت شرکت خواهند کرد.»

این کارشناس مسائل غرب آسیا هم در مورد سیاست‌های ایران در سوریه بیان کرد: «سیاست ایران این است که بحران در این کشور کاهش پیدا کند و سوریه بتواند گروه‌های تروریستی را از خاک خود اخراج کند. هدف ایران این است که محور مقاومت تقویت شود و از نفوذ اسرائیل در منطقه جلوگیری شود و ایران بشدت به دنبال کاهش تنش در سوریه است چرا که سرنگونی بشار اسد به محور مقوامت ضربه خواهد زد»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس