باکس آفیس: فیلم Fifty Shades Freed صدرنشین گیشه هفتگی شد


باکس آفیس: فیلم Fifty Shades Freed صدرنشین گیشه هفتگی شد

همانطور که انتظار می‌رفت، فیلم Fifty Shades Freed توانست در آمریکا، صدرنشین «باکس آفیس» (Box Office) هفته شده و فروش کل این مجموعه را به 1 میلیارد دلار برساند. 3 تازه‌ اکران‌های مطرح این هفته موفق شدند انتظارات را برآورده کرده و رتبه‌های اول جدول را از آن خود کنند. جالب است بدانید که سردسته...

همانطور که انتظار می‌رفت، فیلم Fifty Shades Freed توانست در آمریکا، صدرنشین «باکس آفیس» (Box Office) هفته شده و فروش کل این مجموعه را به 1 میلیارد دلار برساند.

3 تازه‌ اکران‌های مطرح این هفته موفق شدند انتظارات را برآورده کرده و رتبه‌های اول جدول را از آن خود کنند. جالب است بدانید که سردسته این عناوین فیلم Fifty Shades Freed شرکت «یونیورسال» (Universal) بود که با صدرنشینی در این هفته، درآمد کل مجموعه را از مرز 1 میلیارد دلار گذراند. در جایگاه بعدی انیمیشن Peter Rabbit شرکت سونی را داریم که فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرد و آخرین تازه وارد این هفته فیلم The 15:17 to Paris «کلینت ایستوود» (Clint Eastwood) بود که اندکی دیرتر از موعد مقرر اکران شده و کمی پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد.

باکس آفیس: فیلم Fifty Shades Freed صدرنشین گیشه هفتگی شد

با فروش 38.8 میلیون دلار در آمریکا، فیلم Fifty Shades Freed شرکت یونیورسال توانست صدر جدول باکس آفیس این هفته را از آن خود کند. هرچند این اثر در حد و اندازه پیش‌بینی‌های صورت گرفته ظاهر شد، اما متاسفانه نسبت به افتتاحیه 46.6 میلیون دلاری قسمت دوم که سال گذشته بر روی پرده رفت، افت فروش داشته است. آن فیلم تا پایان دوره اکرانش حدود 114.5 میلیون دلار در بازار داخلی فروخت و با اعمال کردن آن آمار در میزان فروش فیلم Fifty Shades Freed، احتمال می‌رود که جدیدترین قمت از این مجموعه موفق شود تا پایان اکران چیزی حدود 95 میلیون دلار در آمریکا به فروش رود.

مخاطبان روز نخست همانند قسمت گذشته، برای این اثر نیز امتیاز B مثبت را ثبت کردند. بر اساس آمار منتشر شده، فیلم Fifty Shades Freed دارای بالاترین نسبت ماخاطبان زن (75%) در این مجموعه بوده و به این ترتیب کم‌ترین نسبت مخاطبان مرد (25%) را برای خود به ثبت رسانده است. لازم به ذکر بوده که 55% از کل مخاطبان اولیه این عنوان زیر 30 سال سن داشته‌اند.

این فیلم در بازار بین‌المللی موفقیت خوبی کسب کرده و توانست از 57 کشور تحت پوشش خود، حدود 98.1 میلیون دلار فروش داشته باشد. کشور آلمان با 10.7 میلیون دلار، بیشترین سهم را در فروش خارجی فیلم Fifty Shades Freed داشته است. با این تفاسیر فروش جهانی این عنوان به 136.9 میلیون دلار و فروش کل مجموعه به بیش از 1 میلیارد دلار رسیده است.

باکس آفیس: فیلم Fifty Shades Freed صدرنشین گیشه هفتگی شد

انیمیشن Peter Rabbit شرکت سونی با فروش 25 میلیون دلار از سینماهای آمریکا در جایگاه دوم ظاهر شد. توجه داشته باشید که شرکت سونی انتظار داشت این انیمیشن در بهترین حالت تنها 16 میلیون دلار در افتتاحیه فروش داشته باشد! مخاطبان روز نخست امتیاز A منفی را به این انیمیشن اعطا کردند. حدود 58% از این مخاطب‌ها مونث بوده و 63% از کل مخاطبان اولیه Peter Rabbit بالای 25 سال سن داشته‌اند. انتظار می‌رود که این انیمیشن در روزهای آینده به فروش خوب خود ادامه دهد چرا که قرار نیست انیمیشن مطرحی در این چند روز بر روی پرده رود. البته Sherlock Gnomes اواخر ماه آینده اکران خواهد شد و می‌تواند نظر انیمیشن دوستان را به سمت خود جلب کند. گفته می‌شود که Peter Rabbit هفته آینده در بازار بین‌المللی نیز به تصویر کشیده خواهد شد و تعداد بازارهای تحت پوشش خود را در ماه‌های آینده افزایش خواهد داد.

باکس آفیس: فیلم Fifty Shades Freed صدرنشین گیشه هفتگی شد

فیلم The 15:17 to Paris کلینت ایستوود در جایگاه سوم باکس آفیس این هفته قرار گرفت و حدود 12.6 میلیون دلار در افتتاحیه‌اش از سینماهای آمریکا فروخت. تماشاگران روز نخست با امتیاز B منفی که برای این عنوان ثیت کردند، نشان دادند که چندان از جدیدترین اثر آقای ایستوود راضی نیستند. حدود 51% از این مخاطبان را خانم‌ها تشکیل داده و 86% از کل مخاطبان اولیه 25 سال به بالا داشته‌اند.

فیلم The 15:17 to Paris در 23 بازار بین‌المللی نیز بر روی پرده رفت و 5.3 میلیون دلار در آن کشورها فروخت. کشورهای ایتالیا و فرانسه هر کدام با 1.4 میلیون دلار فروش، بیشترین سهم را در فروش خارجی این عنوان داشته‌اند.

باکس آفیس: فیلم Fifty Shades Freed صدرنشین گیشه هفتگی شد

در جایگاه چهارم فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle شرکت سونی (صدرنشین هفته گذشته) را داریم که هشتمین هفته از اکرانش را با 10% افت فروش نسبت به هفته گذشته پشت سر گذاشت و 9.8 میلیون دلار به فرش داخلی خود اضافه کرد. مجموع فروش داخلی این عنوان در حال حاضر 365.6 میلیون دلار بوده و تنها 8 میلیون دلار با فیلم ابرقهرمانی Spider-Man 2 و تبدیل شدن به دومین فیلم پرفروش (در آمریکا) در تاریخ شرکت سونی فاصله دارد.

در بازار بین‌المللی نیز این فیلم حدود 7.5 میلیون دلار فروخت و فرش خارجی‌اش را به 516.1 میلیون و فروش جهانی خود را به 880 میلیون دلار رساند. از لحاظ فروش جهانی، این فیلم پس از Spectre (با فروش 880.7 میلیون دلار) و Spider-Man: Homecoming (با فروش 880.4 میلیون دلار) به سومین فیلم پرفروش در تاریخ شرکت سونی تبدیل شده است.

باکس آفیس: فیلم Fifty Shades Freed صدرنشین گیشه هفتگی شد

در جایگاه پنجم، فیلم The Greatest Showman شرکت فاکس به چشم می‌خورد که همانند Jumanji: Welcome to the Jungle در هشتمین هفته از اکرانش به سر برده و شیب نزولی نسبتا کندی دارد. این فیلم در هفته هشتم 16.8% افت فروش داشت و 6.4 میلیون دلار از سینماهای آمریکا به دست آورد. مجموع فروش داخلی این فیلم به 146.5 میلیون دلار رسیده است. Greatest Showman نیز مانند فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle، از ماه دسامبر تاکنون بیش از 19.4% افت فروش نداشته و همواره یکی از جایگاه‌های 5 فیلم پرفروش هفته را اشغال کرده است.

باکس آفیس: فیلم Fifty Shades Freed صدرنشین گیشه هفتگی شد

در بخش اکران محدود، فیلم La Boda de Valentina از شرکت «لاینزگیت» (Lionsgate) در 331 سالن سینمایی بر روی پرده رفت و 1.12 میلیون دلار (به طور میانگین 3 هزار و 339 دلار از هر سالن) فروش داشت. فیلم Pad Man شرکت سونی نیز کار خود در 125 سالن سینمایی کار خود را آغاز کرده و 760 هزار دلار (میانگین 5 هزار دلار از هر سالن) فروخت. فیلم‌های کوتاه نامزد جایزه اسکار سال 2018 در 180 سالن اکران شده و 615 هزار دلار (3 هزار و 417 دلار از هر سالن) فروختند.

Bomb City نیز در 17 سالن به تصویر کشیده شد و توانست 31 هزار و 444 دلار (حدود 1 هزار و 850 دلار از هر سالن) به دست بیاورد. فیلم Golden Exits تنها در یک سالن سینمایی اکران شد و توانست 12 هزار و 210 دلار بفروشد. فیلم The Female Brain هم در 2 سالن سینمایی بر روی پرده رفته و 7 هزار دلار فروخت. در آخر نیز The Peacemaker از یک سالن سینمایی 4 هزار و 400 دلار فروش داشت.

باکس آفیس: فیلم Fifty Shades Freed صدرنشین گیشه هفتگی شد

به طور کلی، فیلم‌های اکران شده در این هفته و 12 فیلم پرفروش گیشه طبق انتظارات عمل کردند و حدود 118.4 میلیون دلار فروش داشتند که نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل، افت فروش 32 درصدی را نشان می‌دهد، اما به نظر می‌رسد که هفته آینده با اکران فیلم Black Panther شرکت‌ دیزنی و مارول در 3 هزار و 800 سالن، این افت فروش جبران شود. علاوه‌بر این، فیلم‌های Early Man و Samson به ترتیب در 2 هزار و 400 و 1 هزار و 200 سالن سینمایی بر روی پرده خواهند رفت.

در ادامه می‌توانید لیست 10 اثر پرفروش باکس آفیس این هفته را مشاهده کنید:

باکس آفیس: فیلم Fifty Shades Freed صدرنشین گیشه هفتگی شد

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
باکس آفیس: فیلم Fifty Shades Freed صدرنشین گیشه هفتگی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان