ماجرای دخیل بستن به امامزاده تراکتور


ماجرای دخیل بستن به امامزاده تراکتور

گروه فرهنگی - علم کردن مواردی چون امامزاده تراکتور یکی از ترفندهای کثیف دشمنان است تا با استفاده از آن بتوانند اعتقادات و باور مردم نسبت به ائمه اطهار و نوادگان باواسطه و بی‌واسطه آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، زیارت بقاع متبرکه امامزادگان از قدیم در بین مردم مسلمان و شیعه ایران اسلامی مرسوم بوده است و مردم برای برآورده شدن حاجات و همچنین آرامش و جلای قلب و روح خود به زیارت این امامزادگان واجب‌التعظیم می‌شتافتند.
وجود بقاع متبرکه امامزادگان شریف و واجب‌التعظیم در کشور باعث شد تا مردم محلی برای عبادت و همچنین برخی تجمعات خود داشته باشند، برای مثال در مراسم‌های مذهبی همچون عاشورا خیل عظیم دسته‌های عزاداری به سمت این مکان‌های مذهبی سرازیر می‌شوند.
اما همیشه بودند کسانی که بخواهند از این اعتقادات ناب و پاک مردم به دلایل مختلف سوءاستفاده کنند، برخی‌های برای سودجویی و کسب درآمدهای نا به‌جا مردم را بازیچه خود می‌کردند و برخی نیز به خاطر بغض و کینه‌ای که نسبت به ائمه اطهار و قدرت آن‌ها در بین مردم دارند در تلاش هستند تا اعتقادات مردم را به سخره گرفته و آن‌ها را کم‌رنگ کنند.
علم کردن مواردی چون امامزاده تراکتور نیز یکی از این ترفندهای کثیف است تا با استفاده از آن بتوانند اعتقادات و باور مردم نسبت به ائمه اطهار و نوادگان باواسطه و بی‌واسطه آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهند.
روابط عمومی اوقاف وامورخیریه چهارمحال وبختیاری با همراهی خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرکرد، در پی آگاهی از انتشار شایعه سراسر کذب وجود امامزاده تراکتور در بردبر شهرستان لردگان اقدام به بررسی این موضوع کرده است که در ذیل به آن اشاره می‌شود.
متن شایعه منتشر شده در فضای مجازی
در متنی که به دروغ در فضای مجازی منتشر شده، آمده است: این ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽ ﺑﻨﺎﻡ ﺑﺮﺩﺑﺮ ﺍﺯ ﺗﻮﺍﺑﻊ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﻟﺮﺩﮔﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۶۲ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺗﻘﺪﺱ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩه ﻭ ﻣﺒﺪﻝ ﺑﻪ ﺯﯾﺎﺭﺗﮕﺎﻫﯽ ﺷﺪه ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩه ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ «ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ.
در این متن مجعول که در فضای مجازی دست به دست می‌شود اضافه شده است: ﻣﺎﺟﺮﺍﯼ ﺗﻘﺪﺱ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۶۲، ﺷﺨﺼﯽ ﺍﺯ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﯾﺎﺳﻮﺝ ﺳﻮﺍﺭ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﻋﺎﺯﻡ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩه‌ﺍﯼ ﺑﻨﺎﻡ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩه ﻏﺎﻟﺐ می‌شود ﮐﻪ ﮔﻮﯾﺎ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﻮﺍﻟﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻧﻪ ﺭﺍه ﺧﺎﻣﻮﺵ می‌شود ﻭ ﺭﺍﻧﻨﺪه ﻫﺮﭼﻪ ﺗﻼﺵ می‌کند نمی‌تواند ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﺭﺍ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﺯ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﭘﯿﺎﺩه می‌شود ﻭ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ می‌بیند ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ ﺑﺴﻮﯼ ﺍﻭ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ؛ ﺁﻥ ﺷﺨﺺ ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪه ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﻟﺒﺨﻨﺪﯼ می‌زند ﻭ می‌گوید» ﺑﺮﻭ ﺍﺳﺘﺎﺭﺕ ﺑﺰﻥ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﯿﺸﻪ "
ﺭﺍﻧﻨﺪه ﺑﺴﻮﯼ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﺑﺮمی‌گردد ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭه ﺍﺳﺘﺎﺭﺕ می‌زند و ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺭﻭﺷﻦ می‌شود.
در انتهای این شایعه آمده است: ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ، ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻣﻘﺪﺱ می‌شود؛ ﭼﻮﻥ ﮔﻤﺎﻥ می‌کنند ﺷﺨﺼﯽ ﮐﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪه ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺎﺭﺕ ﺯﺩﻥ ﺩﻭﺑﺎﺭه ﺗﺸﻮﯾﻖ ﮐﺮﺩه ﻫﻤﺎﻥ «ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩه ﻏﺎﻟﺐ» ﺑﻮﺩه ﺍﺳﺖ؛ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺳﯽ ﻭ ﭘﻨﺞ ﺳﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺣﺎﺟﺖ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﻗﻔﻞ ﻭ ﺩﺧﯿﻞ می‌بندند.
خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان امامزاده تراکتور در روستای بردبر کذب است
مرتضی محمدی بردبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: خبری کذب و کاملاً خلاف واقع در فضای مجازی با عنوان، امامزاده تراکتور، منتسب به روستای شهیدپرور بردبر بخش خانمیرزای شهرستان لردگان به‌طور وسیع منتشر شده است، ضمن تکذیب خبر مذکور موارد ذیل را جهت اطلاع اعلام می‌شود.
تربیت نامی‌ترین و ارزنده‌ترین معلمان مکتبی و روحانیون شهرستان لردگان در روستای بردبر
وی با اشاره به اینکه روستای بردبر شهرستان لردگان از قدیم‌الایام به‌عنوان امانت‌داران مردم در سه دهستان مطرح بوده است، افزود: اولین و نامی‌ترین معلمان مکتبی و مکتب‌خانه‌های این شهرستان ازجمله مرحوم غلام‌علی حاجیان و روحانیون محلی ارزنده‌ای همچون مرحوم سید شریف ضیایی و مرحوم سید ابوالقاسم ضیایی در این روستا تربیت شده‌اند.
این کارشناس ارشد فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: این روستا بیش از صدها رزمنده، صدها جانباز دارد و ۶ شهید گرانقدر را فدای انقلاب و نظام اسلامی ایران کرده و صدها فرهنگی و معلم را با ارزش‌های والای اسلامی پرورش داده است.
روستای بردبر قرن‌هاست محل پرورش نسل‌های قرآنی است
محمدی بردبری اضافه کرد: روستای بردبر قرن‌هاست محل پرورش نسل‌های قرآنی است و به‌عنوان مهد قرآن در سه دهستان شهرت دارد.
وی عنوان داشت: از قدیم‌الایام بزرگان این روستا به‌عنوان صلح و سازش محلی شهرت عام و خاص دارند، قرن‌ها قباله، اسناد و اشیای قیمتی مردم در کل سه دهستان نزد بزرگان این روستا به امانت گذاشته می‌شد.
کارشناس ارشد فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر یک امامزاده شریف بنام پیرمحمد (ع) با ثبت رسمی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در روستای بردبر وجود دارد که مورد تقدیس و احترام اهالی و اکثر مردم شهرستان است.
انتشار خبر نادرست و کاملاً کذب، امامزاده تراکتور باعث تشویش افکار عمومی در سطح وسیع شده است
محمدی بردبری با بیان اینکه انتشار خبر نادرست و کاملاً کذب، امامزاده تراکتور در این روستا، باعث تشویش افکار عمومی در سطح وسیع شده و مردم ولایتمدار و با ایمان این روستا را به‌شدت نگران نموده است، تأکید کرد: انتشار این مطالب کذب، مغرضانه و بی‌اساس در اعتقادات مردم تأثیرات منفی دارد و باعث دلسردی مردم نسبت به امامزادگان واجب‌التعظیم می‌شود.
در پشت صحنه تصویر منتشر شده از تراکتوری که می‌گویند به امامزاده تبدیل شده است نخل و گیاهان گرمسیری وجود دارد
وی با تأکید بر اینکه در پشت صحنه تصویر منتشر شده از تراکتوری که می‌گویند به امامزاده تبدیل شده است نخل و گیاهان گرمسیری وجود دارد درحالی‌که بردبر لردگان همچنین فضای سبزی ندارد، خاطرنشان کرد: بنابراین از تمامی خوانندگان عزیز، اصحاب رسانه، مطبوعات و فضای مجازی انتظار می‌رود نسبت به انتشار این متن به‌عنوان پاسخ به بی‌ادبی نگارنده متن کذب منتسب به مردم بصیر و ولایت مدار بردبر اقدام فرمایند.
یکی دیگر از اهالی روستای بردبر شهرستان لردگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: موضوع منتشر شده در فضای مجازی در خصوص امامزاده تراکتور در روستای بردبر کاملاً کذب است و توهین به مردم ولایتمدار و متدین روستای بردبر تلقی می‌شود.
روستا بردبر محل پرورش شاگردان قرآنی و محور برگزاری ختم قرآن در سه دهستان است
وی افزود: این روستا محل پرورش شاگردان قرآنی و محور برگزاری ختم قرآن در سه دهستان است که در تمام صحنه‌های انقلاب حضور فعال دارند.
این فرد با اشاره به اینکه تقدیم ۶ شهید گران‌قدر والامقام در راه انقلاب، وجود بیش از ۷۰ جانباز و رزمنده و ۷۰۰ بسیجی همیشه در صحنه از دیگر افتخارات مردم این روستا است، ادامه داد: روستای بردبر از قدیم‌الایام محل تدریس قرآن و علوم دینی بوده است.
وی تأکید کرد: ضمن مطرح نمودن این موضوع و بعد از مذاکره با فرمانده پایگاه بسیج شهید اشرفی بردبر، جمعی از معتمدان و بزرگان محلی خواهشمند است جوابیه دندان‌شکن را به دشمنان دینی و توهین‌کنندگان به مقدسات اعلام شود تا دشمنان بدانند که مردم ما همیشه در صحنه هستند و با هرگونه توهین به مقدسات، بدعت‌ها و نشر اکاذیب مبارزه می‌کنند.
چیزی به اسم امامزاده تراکتور در روستای بردبر شهرستان لردگان وجود ندارد
برهان حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: به‌هیچ‌وجه چیزی به اسم امامزاده تراکتور در روستای بردبر شهرستان لردگان وجود ندارد.
وی افزود: امروزه همه مردم حتی در دورترین روستاها و مناطق نیز به لحاظ علمی و اعتقادی پیشرفت کرده‌اند و این خبر سراسر کذب است.
سرپرست فرمانداری شهرستان لردگان ادامه داد: امامزاده پیرمحمد (ع) در نزدیکی گلزار شهدای این روستا واقع شده که قدمت بسیار بالایی دارد و مورد احترام خاص مردم نیز هست.
حسین‌پور تأکید کرد: اهالی روستا بسیار مردمان خوب، ولایی و شهیدپروری هستند و تنها یک امامزاده واجب‌التعظیم و شریف به‌نام پیرمحمد (ع) در این روستا وجود دارد.
یک هزار و ۵۰۰ اماکن مذهبی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد
حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ اماکن مذهبی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
وی افزود: از این تعداد ۱۰۱ بقعه متبرکه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که محل زیارت عموم مردم است، این بقاع متبرکه ثبت در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مابقی اماکن مذهبی استان شامل مسجد، حسینیه، مهدیه، فاطمیه، زینبیه و تکیه هستند.
خبر وجود امامزاده تراکتور در روستای بردبر از توابع شهرستان لردگان کذب است
عزیزی با اشاره به اینکه خبر وجود امامزاده تراکتور در روستای بردبر از توابع شهرستان لردگان کذب است و به‌هیچ‌وجه وجود خارجی ندارد، تأکید کرد: به‌محض اطلاع از گسترش این خبر سراسر دروغ در فضای مجازی رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفت و مراتب از طریق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان پیگیری شد.
وی با بیان اینکه در بررسی‌های به‌عمل آمده و بازدیدهای محلی نیز وجود چنین موضوعی کاملاً رد شد، خاطرنشان کرد: مردم روستای بردبر مردمی خوب، ولایی و شهیدپرور هستند که از گسترش این خبر کذب در فضای مجازی به‌شدت آزرده‌خاطر شده‌اند.
خبر کذب وجود امامزاده تراکتور در بردبر بی‌شک زایده ذهن افراد سودجو است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این خبر قویاً تکذیب می‌شود و بی‌شک زایده ذهن افراد سودجویی است که به خیال خود می‌خواهند از اعتقادات پاک مردم این سرزمین و باور قلبی و عمیق آن‌ها نسبت به امامزادگان واجب‌التعظیم سوءاستفاده کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی