نحوه ست کردن جوراب با کفش و نکاتی درباره انتخاب جوراب مردانه


نحوه ست کردن جوراب با کفش و نکاتی درباره انتخاب جوراب مردانه

ست کردن جوراب با کفش در واقع انتخاب اندازه ساق جوراب متناسب با نوع کفشی است که می‌پوشید. شما می‌توانید با توجه به کفشی که می‌پوشید از جوراب‌های کالج، جوراب‌های ساق کوتاه، جوراب‌های نیم ساق و یا جوراب‌های ساق بلند استفاده کنید.

بسیاری از آقایان در انتخاب درست جوراب متناسب با تیپ و استایل خود دچار مشکل هستند. آن‌ها فکر می‌کنند که برای ست کردن جوراب با کفش باید به رنگ آن توجه کنند، که البته اشتباه است و بر طبق یک قاعده کلی رنگ جوراب باید با شلوار و کمی تیره‌تر از آن انتخاب شود.
و اما نقش کفش در انتخاب جوراب، به انتخاب مدل جوراب مربوط می‌شود. در مقاله راهنمای کامل ست کردن جوراب مردانه به طور کامل روش‌های درست ست کردن جوراب را توضیح داده‌ایم و در این مقاله درباره مدل‌های مختلف جوراب و انتخاب جوراب متناسب با کفش توضیح خواهیم داد. با ستاره همراه باشید.
در ابتدا برای ست کردن جوراب با کفش باید مدل های مختلف جوراب را بشناسید. جوراب‌های مردانه در مدل‌های کفی (پاپوش مردانه)، جوراب‌های ساق کوتاه، جوراب‌های ساق متوسط و جوراب‌های ساق بلند تولید می‌شود.
نحوه ست کردن جوراب با کفش و نکاتی درباره انتخاب جوراب مردانه


جوراب‌های کفی

این جوراب‌ها که بدون ساق هستند به نحو هوشمندانه طراحی شده‌اند تا هنگام کفش پوشیدن اصلا معلوم نباشد که شما جوراب پوشیده‌اید. پس با استفاده از این جوراب‌ها می‌توانید هم از فواید جوراب پوشیدن استفاده کنید و هم زیبایی و استایل اسپرت خود را داشته باشید. به این مدل از جوراب‌ها، جوراب‌های کالج هم گفته می‌شود.

نحوه ست کردن جوراب با کفش و نکاتی درباره انتخاب جوراب مردانه

برخی معتقدند بهتر است از این جوراب‌ها در مواقعی که پاچه شلوارتان کوتاه است استفاده کنید، اما این عقیده فراگیری نیست. در واقع شما می‌توانید با بسیاری از استایل‌ها این جوراب را استفاده کنید. این جوراب‌ها اغلب با تیپ‌های اسپرت قابل استفاده است مخصوصا با شلوار‌های جین.
بیشتر بخوانید: چطور با استایل روزمره مردانه، خاص و مرتب دیده شویم؟
این جوراب‌ها بهترین انتخاب برای ست کردن جوراب با کفش کالج مردانه است. توجه کنید اگر این جوراب‌ها را با کفش‌هایی بپوشید که ساق کفش از جوراب بلندتر باشد باعث ساییدگی و آسیب دیدگی پشت پای شما می‌شود پس از پوشیدن این جوراب‌ها با بوت و کفش‌های ساق دار خودداری کنید. همین طور از پوشیدن این جوراب‌ها در مواقعی که می‌خواهید صندل بپوشید اجتناب کنید.


جوراب ساق کوتاه مردانه (ست کردن جوراب با کفش ورزشی)

تفاوت این مدل از جوراب‌ها با جوراب‌های کفی در این است که جوراب‌های کفی تا زیر مچ پا را می‌پوشاند، ولی جوراب‌های ساق کوتاه تا روی مچ و حتی مقداری بالاتر از مچ پا را می‌پوشاند و آن را از سایش محافظت می‌کند.

این جوراب‌ها جز جوراب‌های قابل استفاده در استایل‌های روزمره و یا مجلسی نیستند و فقط در فعالیت‌های ورزشی و با کفش‌های ورزشی استفاده می‌شوند.

نحوه ست کردن جوراب با کفش و نکاتی درباره انتخاب جوراب مردانه

در واقع این جوراب‌ها، همان نقش جوراب‌های سفید نخی ورزشی را دارند. (جوراب‌های ورزشی در اندازه ساق‌های متفاوت تولید می‌شوند.) همان طور که در مقاله نکات کلیدی در انتخاب جوراب مردانه اشاره شده است هرگز از جوراب‌های ورزشی با استایل‌های روزمره و مجلسی استفاده نکنید.


جوراب مردانه ساق متوسط (جوراب نیم ساق)

این جوراب‌ها که پرکاربردترین جوراب‌های مردانه هستند، بهترین انتخاب برای پوشش‌های روزانه هستند، ساق این جوراب‌ها بالاتر از مچ پا و بلندتر از جوراب‌های ساق کوتاه است.

نحوه ست کردن جوراب با کفش و نکاتی درباره انتخاب جوراب مردانه


این جوراب‌ها را می‌توانید با کفش‌های اسنیکرز، کفش‌های راحتی، کفش‌های رسمی و حتی بوت‌ها بپوشید. این جوراب‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید.

نحوه ست کردن جوراب با کفش و نکاتی درباره انتخاب جوراب مردانه

بهتر است چندین جفت از این جوراب‌ها، با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت داشته باشید تا هنگام ست کردن جوراب با کفش وقت زیادی را صرف نکنید.


جوراب مردانه ساق بلند (جوراب تمام ساق)

ساق این جوراب‌ها تا زیر زانو می‌رسد و بلندترین مدل جوراب مردانه است. این جوراب‌ها در ابتدا برای پیش گیری از جمع شدن جوراب در قسمت مچ پا و نگه داری بهتر جوراب به پا تولید می‌شدند، ولی به مرور زمان با بهبود مواد و کش‌های جوراب، مدل‌های مختلفی از جوراب عرضه شد.

نحوه ست کردن جوراب با کفش و نکاتی درباره انتخاب جوراب مردانه


این جوراب‌ها کاربرد کمی در بین سایر جوراب‌ها دارند و بیشتر برای لباس‌های رسمی و کت و شلوار استفاده می‌شوند. حتما به یاد داشته باشید که هرگز این جوراب‌ها را با شلوارک نپوشید.

اگر مثل آقای اوباما پاهای بلندی دارید و دوست ندارید که در هنگام نشتن و برخواستن پای شما پیدا شود، برای ست کردن جوراب با کفش حتما از جوراب‌های ساق بلند استفاده کنید.
نحوه ست کردن جوراب با کفش و نکاتی درباره انتخاب جوراب مردانه


ست کردن جوراب با کفش یک اشتباه متداول است. جوراب همیشه با شلوار ست می‌شود و اندازه ساق جوراب باید با توجه به کفش انتخاب شود. جوراب‌های نیم ساق قابلیت استفاده با انواع کفش را دارند و این ویژگی باعث شده تا این جوراب‌ها قابلیت استفاده در انواع تیپ‌های مردانه را داشته باشد.
منبع: ties
گروه مد و پوشاک ستاره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر