از بین بردن زخم های آکنه با چند روش خانگی


هرچه سن ما افزایش می یابد جای جوش های صورت مشخص تر می شود زیرا پوست کلاژن خود را از دست می دهد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که جوش و آکنه را تجربه کرده اید می دانید که از بین بردن جای جوش صورت و درمان اسکار کار سخت و زمان […]

از بین بردن زخم های آکنه با چند روش خانگی

هرچه سن ما افزایش می یابد جای جوش های صورت مشخص تر می شود زیرا پوست کلاژن خود را از دست می دهد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که جوش و آکنه را تجربه کرده اید می دانید که از بین بردن جای جوش صورت و درمان اسکار کار سخت و زمان بری است و وقتی از بین رفتند باید به فکر راهی برای از بین بردن جای جوش های به وجود آمده باشیم. در حالی که یک سری از افراد راهکارهایی نظیر عمل جراحی و لیزر را پیشنهاد می دهند ولی از طریق روش های درمانی کمتر تهاجمی می توانید برای درمان زخم های آکنه کمک بگیرید.

1. روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه از شرق اروپا، آسیای غربی و خاورمیانه منشا می گیرد. سیاه دانه یک گیاه دارویی نسبتا شایع است که علاوه بر خواص ضد باکتری و ضد ویروسی، ضد التهاب است. مطالعات نشان داده است که روغن سیاه دانه قادر به سرعت بخشیدن و بهبود زخم است و همچنین می تواند از بروز آکنه جلوگیری کند.

2. عسل

عسل برای اهداف متعدد پزشکی از جمله سوختگی، زخم و تبخال استفاده می شود. تحقیقات نشان میدهند عسل از بروز زخم بعد از آکنه جلوگیری می کند. محققان دریافتند که استفاده مستقیم از عسل می تواند به دلیل خواص ضد باکتری آن مانع ایجاد عفونت در زخم شود.

3. آلوئه ورا

مثل عسل، آلوئه ورا یک درمان خانگی معمول است. بر اساس یک مطالعه، استفاده از آلوئه ورا به طور مستقیم روی زخم باعث کاهش التهاب و اندازه بافت اسکار می شود. شما می توانید ژل و محصولات آلوئه ورا در داروخانه ها پیدا کنید اما همچنین می توانید آلوئه ورا را خودتان پرورش دهید و ژل چسبنده ی برگ های این گیاه را به طور مستقیم روی پوست بمالید.

4. آب لیمو

هیچ تحقیق قابل توجهی وجود ندارد که ثابت کند آب لیمو در از بین بردن زخم های آکنه موثر است. با این حال عده ای می گویند که با استفاده از آبلیمو زخم های آکنه ی خود را درمان کرده اند. طرفداران می گویند این کار باعث کاهش تغییر رنگ و حتی تن پوست می شود. از آنجا که آب لیمو بسیار اسیدی است، فقط چند قطره به طور مستقیم روی زخم ها اعمال شود.

5. جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت لایه برداری دارد.بنابراین می تواند به عنوان یک درمان خانگی برای از بین بردن جای جوش به کار رود این ماده با ساییدن بافت نقاط تیره و جای جوش، باعث می شود این نقاط به تدریج از بین بروند. اگر مرتب از آن استفاده کنید می توانید به سرعت جای جوش هایتان را از بین ببرید.

از بین بردن زخم های آکنه با چند روش خانگی

6. سفیده ی تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ خاصیت ترمیم کنندگی شگفت انگیزی دارد که به بهبود جای جوش روی پوست تان کمک می کند و آن ها را محو خواهد کرد. سفیده ی تخم مرغ سرشار از ویتامین ها و آمینو اسیدهایی است که با تنگ کردن منافذ پوست از ایجاد جوش های جدید جلوگیری می کنند.

7. ماساژ

جای زخم و جوش را روزانه ماساژ دهید تا بهبود سریع تر و موثر تری حاصل شود. علاوه بر این ماساژ جای زخم و جوش از ایجاد و تولید بافت زخم جدید جلوگیری کرده و اغلب به کم کردن جای زخم قدیمی تر کمک می کند.

8. روغن زیتون

مهم ترین مزیت روغن زیتون این است که برخلاف روغن های دیگر منافذ موجود بر روی پوست را مسدود نمی کند. بسیاری از روغن ها منافذ پوست را مسدود می کنند که این امر خود منجر به شیوع بیشتر جوش و آکنه می شود. اما روغن زیتون وارد پوست شده و جذب می شود و پوستی سالم و درخشان را به شما هدیه می دهد.

9. سرکه ی سیب

سرکه ی سیب ضدعفونی کننده ی طبیعی است. این سرکه درمان موثری برای جوش و جای جوش است. از آنجا که سرکه ی سیب سلول های مرده ی پوست را از بین می برد، می تواند در از بین بردن جای زخم هم موثر باشد. سرکه ی سیب را با عسل مخلوط کنید و بعد با استفاده از پنبه آن را روی پوست یا بخش های آسیب دیده بمالید. اجازه دهید 10 دقیقه بماند و بعد آن را بشویید.

برگردان عرب زاده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل