توافق دمشق و کردها برای استقرار ارتش سوریه در مرز عفرین با ترکیه


شفقنا- منابع مختلف از توافق دولت سوریه و شبه نظامیان کرد بر سر استقرار نیروهای ارتش در مرزهای منطقه واقع در شمال غرب این کشور خبر دادند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یک منبع امنیتی سوری شامگاه پنج شنبه اعلام کرد که دولت مرکزی و شبه نظامیان […]

توافق دمشق و کردها برای استقرار ارتش سوریه در مرز عفرین با ترکیه

شفقنا- منابع مختلف از توافق دولت سوریه و شبه نظامیان کرد بر سر استقرار نیروهای ارتش در مرزهای منطقه واقع در شمال غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یک منبع امنیتی سوری شامگاه پنج شنبه اعلام کرد که دولت مرکزی و شبه نظامیان کرد در در شمال این کشور به توافقی برای استقرار نیروهای ارتش در منطقه «عفرین» در نزدیکی مرز ترکیه دست یافتند.

بر اساس این گزارش، منبع مذکور در گفت و گو با اسپوتنیک در این باره اظهار داشت: توافقی میان دمشق و کردها به دست آمد که استقرار ارتش سوریه طی چند روز آینده در مرزهای مشترک با ترکیه در منطقه عفرین را ایجاب می کند.

این در حالی است که پیشتر شبکه خبری المیادین از منابع سوری نقل کرده بود که مذاکره دولت به یک نتیجه عملی طی اندک روزهای آینده منجر می شود و سخنان «فیصل المقداد»، معاون وزیر امور خارجه این کشور در رابطه با دفاع از عفرین نیز در آستانه تحقق می باشد.

این شبکه همچنین گزارش داده که شبه نظامیان کرد «یگان های مدافع خلق» با ورود ارتش سوریه به عفرین در حومه استان مرزی ادلب در شمال غرب این کشور برای دفاع از آن مخالفتی ندارند.

«سیپان حمو»، فرمانده کل یگان های مدافع خلق (YPG) نیز اوایل هفته جاری احتمال ورود ارتش سوریه به عفرین برای کمک به گروه های مسلح کرد در مقابله با حمله ارتش ترکیه در چارچوب عملیات موسوم به «شاخه زیتون» را بعید ندانسته بود.

لازم به ذکر است که ارتش ترکیه ۲۰ ماه گذشته میلادی از آغاز عملیات شاخه زیتون خبر داده و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری این کشور نیز در این باره اعلام کرد که عملیات مذکور عملا آغاز شده و تا منطقه «منبج» در شمال استان حلب در شمال غرب سوریه و مرزهای عراق ادامه خواهد یافت.

خبر اصلی را در اسپوتنیک ببینید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا