یک مدرسه شبانه‌روزی در سیستان و بلوچستان قبولی پزشکی را 14 برابر کرد


یک مدرسه شبانه‌روزی در سیستان و بلوچستان قبولی پزشکی را 14 برابر کرد

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: سال‌های متمادی به اندازه انگشتان یک دست هم قبولی پزشکی در استان سیستان و بلوچستان وجود نداشت تا اینکه یک دبیرستان شبانه‌روزی ایجاد کردیم و همان اوایل فعالیت، 70 نفر در رشته پزشکی قبول شدند.

حبیب‌الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم زاهدان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با بیان اینکه اگر همه دانش‌آموزان با استعدادهای مختلف را مشابه هم ببینیم و به آنها امکانات یکسان بدهیم، قابل قبول نیست، اظهار داشت: برای شکوفایی استعدادهای برتر چاره‌ای جز ایجاد فضای ویژه‌ برای آنها نیست اما گاهی اوقات با نگاه‌های غیرعلمی و احساسی تصمیماتی می‌گیریم که باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شود.

وی افزود: سال‌های زیادی در استان سیستان و بلوچستان با وجود سرمایه‌گذاری آموزشی، شرایط دانش‌آموزان این استان مناسب نبود برای مثال سال 68 تمام دیپلمه‌های رشته‌های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی استان سیستان و بلوچستان به 70 نفر هم نمی‌رسید و سال‌های متمادی به اندازه انگشتان یک دست هم قبولی پزشکی نداشتیم.

دهمرده با اشاره به فعالیتش در سمت ریاست یکی از دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: 97 درصد دانشجویان دانشگاه‌های این استان غیربومی بودند تا اینکه طرحی به ذهنم رسید و در جوار دانشگاه یک دبیرستان شبانه‌روزی ایجاد کردیم و دانش‌آموزانی که حداقل‌هایی را داشتند در آنجا جمع کردیم و امکانات مناسب آموزشی برای آنها فراهم کردیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: همان اوایل فعالیت این مدرسه، 70 نفر در رشته پزشکی قبول شدند و به تدریج این مدل مدرسه به عنوان الگو در این استان شناخته شد.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم که برای برخی صاحبان استعداد باید امکانات ویژه‌ای آماده کرد، تصریح کرد: برخی افراد که امکان حضور در مدارس غیردولتی را ندارند در این مدارس ویژه همچون سمپاد می‌توانند حضور پیدا کنند.

دهمرده خاطر نشان کرد: مصوبه‌ای که به حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول منجر می‌شود زمینه نخبه‌کشی را فراهم می‌کند و 5 سال دیگر باید دوباره به حالت سابق بازگردیم!

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: به جد در کمیسیون آموزش مجلس پیگیر بازگرداندن مدارس سمپاد به جایگاه سابق خود هستیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت