طرح‌های توجیهی اشتغال فراگیر در اردبیل پالایش شوند


طرح‌های توجیهی اشتغال فراگیر در اردبیل پالایش شوند

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: با توجه به ارایه طرح‌های توجیهی در بخش های مختلف و مبالغ درخواستی ضروری است این طرح‌ها توسط دستگاه‌های استان پالایش شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو عصر شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل بیان داشت: تاکنون طرح هایی در بخش های صنعت و معدن تقریبا ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که باید با بررسی جز به جز طرح ها و مدارک ناقص، زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بانک های عامل موظفند جهت اعطای تسهیلات طرح های توجیهی که از طرف دستگاه های متولی مطالعه و بررسی شده اند را دریافت کنند، افزود: تاکنون از ۴۸۸ میلیارد تومان طرح ارایه شده تنها ۱۵میلیارد تومان پرداخت شده که این مبلغ چندان مطلوب ما نبوده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه وام های اشتغال فراگیر طبق بخشنامه بصورت یارانه ای پرداخت می شود، ادامه داد: از وام های پرداختی برای اشتغال فراگیر به صورت تشویقی عمل شود و از۱۸ درصد سود شش الی هشت درصد به صورت یارانه ای بوده و از سرمایه گذار ۱۰ الی ۱۲ درصد سود دریافت می شود.

وی با بیان اینکه عمده طرح های ارایه شده در سه محور بوده است یادآور شد: بیشتر متقاضیان ما در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری طرح توجیهی ارایه داده اند.

بهنام جو با تاکید بر اینکه فرمانداری ها، دستگاه های اجرایی و بانک ها نباید در ارایه تسهیلات قصور کنند، تصریح کرد: باید طرح های خوب و اشتغالزا را در اولویت بررسی قرار داده و در کنار آن طرح های دارای توجیه ضعیف نیز نباید فراموش شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا