همین امروز یک طراح لباس موفق شوید!


طراحی لباس یک کسب و کار پر رونق است که نیاز به پشتکار و خلاقیت دارد. کسانی که به خیاطی و نقاشی علاقه‌مند باشند در این حرفه بیشتر پیشرفت می کنند. تحصیلات و مدرک رسمی برای شروع کار یک طراح لباس الزامی نیست ولی تعدادی از مهارت ها را باید در حین کار یاد گرفت. علاقه شرط اصلی شروع هر کسب و کاری است. طراحی لباس در گروه کارهای هنری و ظریف...

طراحی لباس یک کسب و کار پر رونق است که نیاز به پشتکار و خلاقیت دارد. کسانی که به خیاطی و نقاشی علاقه‌مند باشند در این حرفه بیشتر پیشرفت می کنند. تحصیلات و مدرک رسمی برای شروع کار یک طراح لباس الزامی نیست ولی تعدادی از مهارت ها را باید در حین کار یاد گرفت. علاقه شرط اصلی شروع هر کسب و کاری است. طراحی لباس در گروه کارهای هنری و ظریف قرار دارد و مناسب خانم های خلاق و ایده پرداز هست.

همین امروز یک طراح لباس موفق شوید!https://beborobedooz.com

فعالیت در زمینه پوشاک همیشه سودآور و پر رونق است به خصوص اگر بتوان طراحی های مدرن و جالبی را هم در دوخت لباس در نظر گرفت. از آنجایی که ما در سایت “ببر و بدوز” همیشه طرفدار کارهای خلاقانه هستیم و به خیاطی و دوخت و دوز هم علاقه مندیم در این مطلب راه و رسم حرفه طراح لباس را برای خانم های با سلیقه معرفی می کنیم.

طراحان لباس کسانی هستند که سبک لباس پوشیدن و مد را رواج می دهند. صنعت مد و طراحی لباس در همه دنیا یکی از حرفه های محبوب و دوست داشتنی است. یکی از پیشگامان صنعت مد و پوشاک در دنیا کشور ایتالیا با برندهای مشهور طراح لباس است. دولچه و گابانا، پرادا، ورساچه، والنتینو نمونه هایی هستند که پوشاک فشن و اکسسوری های لوکس را طراحی می کنند. رشته طراحی لباس در برخی کشورها به صورت واحدهای درسی هم تدریس می شود و طرفدارهای خود را دارد. کشور ترکیه در سال های اخیر توانسته انقلابی در طرح پوشاک ترک به وجود آورد و بهترین الگوهای لباس را برای دوخت لباس عرضه کند.

پیشنهاد ببر و بدوز: کسب درآمد از کارگاه خیاطی خانگی

چگونه طراح لباس شویم؟

طراحی لباس روز و شب زنانه، طراحی لباس زیر زنانه، طراحی لباس مجلسی، پوشاک بچه گانه، طراحی پوشاک مردانه، طراحی لباس ورزشی، طراحی لباس عروس برخی از انواع طراحی لباس هستند که هر کدام سبک و قوانین خاصی دارند. برای طراح لباس شدن ، با توجه به علاقه تان تصمیم گیری کنید. شروع کار طراحی لباس در هر کدام از این زمینه ها با دیگری تفاوت دارد. به طور معمول یک فرد در طراحی انواع لباس ها مهارت کافی را ندارد ولی در یک رشته بسیار ماهر است. به طور کلی طراحان لباس در دو بخش دوخت سفارشی و پوشاک آماده فعالیت می کنند.

الف- طراحی دوخت سفارشی

دوخت سفارشی مجموعه ای لباس های خاص هستند که اغلب سلبریتی ها می پوشند. طراحی لباس برای دوخت سفارشی از قبل قیمت گذاری شده و مشتری ثابت هم دارد. کسانی که در حرفه طراحی لباس های سفارشی فعالیت می کنند با توجه به کاربری و فرد مورد نظر یک طراحی اختصاصی را انجام می دهند. در واقع طراحی دوخت سفارشی به صورت تکی و اختصاصی است.

ب- طراحی پوشاک آماده

این طراحی برای همه مردم و با رعایت الگوهای استاندارد انجام می شود. در واقع از روی یک طرح و الگو ، همه پوشاک تولیدی دوخته می شود. اندازه گیری و الگوهای پوشاک آماده همگی معیار مشخصی دارند و سایزبندی ها استاندارد است. این طرح ها در بوتیک ها و فروشگاه های لباس در سایزهای مختلف به فروش می رسند. طراحی پوشاک آماده به منظور تولید انبوه می باشد.

همین امروز یک طراح لباس موفق شوید!https://beborobedooz.com

افزایش مهارت ها در طراحی لباس

طراحان لباس موفق مهارت های زیادی در زمینه هنرهای تجسمی و نقاشی، شناخت رنگ ها، تجسم فضایی، طراحی سه بعدی دارند و علاوه بر آن با فنون دوخت و دوز، برش پارچه، خیاطی و شناخت جنس پارچه به خوبی آشنا هستند. اگر در این زمینه ها مهارتی ندارید بهتر است سطح توانایی خود را بیشتر کنید تا کسب و کار بهتری داشته باشید.

تکنیک های طراحی لباس و دوخت پارچه از ظریف ترین مهارت های حرفه های هستند. انتخاب پارچه با توجه به جنس، رنگ، دوام و طرح آن بر روی طراحی تاثیر می گذارد. فروشگاه هایی که در زمینه فروش پارچه با قیمت مناسب فعالیت دارند را شناسایی کنید منبع تامین پارچه با قیمت مناسب را از قبل در نظر داشته باشید.

افزایش مهارت ها در طراحی لباس با شناخت سبک و استایل دیگر طراحان تکمیل می شود. از طراحی های دیگر همکاران دیدن کنید و ایده های جدیدی را پرورش دهید. از نمایشگاه های مد و فشن بازدید کنید. همه این فعالیت ها می توانند خلاقیت ذهنی را بیشتر کنند. آموزش های فردی و تخصصی یک طراح لباس ، در مرحله عمل مشخص می شود پس تا می توانید طراحی کنید الگو بکشید برش دهید و بدوزید.

شروع کار طراح لباس موفق

گذراندن کلاس های آموزشی، داشتن مدرک معتبر، کسب تجربه در دوخت و دوز، داشتن ایده هایی ابتکاری و قوه خلاقیت همگی می توانند در موفقیت کسب و کارتان تاثیر داشته باشند ولی در نظر داشته باشید که همه این فعالیت ها برای فروش لباس دوخته شده انجام می شود. برای این امر مهم شناخت مشتری و نیاز بازار بسیار ضروری است. برای مثال بهترین مجموعه های لباس زمستانی با استفاده از پارچه های با کیفیت، در منطقه گرمسیر به فروش نخواهند رفت.

متفاوت باشید تا از دیگر رقبا پیشی بگیرید. طراحان لباس و تولیدی های پوشاک زیادی در حیطه کاری شما فعالیت می کنند برای دیده شدن باید متفاوت بود. خلاقیت و ابتکار رمز موفقیت طراح لباس است. گاهی یک ایده شیک و ساده بیشتر از طرح های عجیب محبوب می شود. شناخت مشتری و سلیقه بازار یک هنر مهم است.

از جادوی رنگ ها استفاده کنید. برخی رنگ ها در بین جوانان بیشتر طرفدار دارند برخی از رنگ ها مناسب پوشاک آقایان هستند و برای لباس های بچه گانه باید از رنگ های دیگری استفاده کرد. ترکیبات رنگی را بشناسید و با توجه به نوع طراحی بهترین رنگ را انتخاب کنید. رنگ ها تاثیر زیادی در فروش و جلب مشتری دارند.

کپی کردن از روی طرح های پر فروش ایده خوبی نیست. ابتکارعمل داشته باشید و طرح های متفاوت طراحی کنید. علاقه شخصی خود را با سلیقه بازار هماهنگ کنید. طراحی لباس هنری است که با مهارت و ابتکار همراه است. طراح لباس کپی کار نمی تواند در دنیای پر رقابت طراحی موفقیت چندانی کسب کند. از طبیعت الهام بگیرید به اطراف نگاه کنید و تجربه کاری بیشتری کسب کنید. طراحی لباس کار پیچیده ای است و هیچکس نمی تواند یک شبه طراح لباس شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...