به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مناطقی در جهان وجود دارد که معنا و مفهوم دنیایی دیگر در زیر دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم را دارند، دنیایی که در آن روح مردگان وجود دارد و حتی ممکن است در آن شکنجه شوند. تصمیم گرفتیم تا سری به این مکان ها بزنیم اما یادتان باشد: اگر تصمیمتان را گرفتید تا از هر کدام از این مکان ها دیدن کنید، هیچ ضمانتی برای برگشت شما وجود ندارد مخصوصا اگر بخواهید تلاش کنید تا به رمز و رازهای آن ها پی ببرید. یادتان باشد به شما اخطار دادیم…. برای دانستن مناطق اسرارآمیز جهان با ما همراه شوید.

غارهای دماغه ماتابان در یونان (Cape Matapan Caves)

اولین مورد از این مناطق اسرارآمیز جهان ورود به جهنمی قدیمی است: جایی به نام غارهای دماغه ماتاپان که در جنوبی ترین نقطه ی یونان قرار دارد. این دماغه در واقع در انتهای شبه جزیره ای که به مانی هم معروف است قرار گرفته است و غارهای آن هم سطح با دریا و در یک صخره هستند که البته این یکی از چند ورودی به امپراطوری سایه ها مربوط به دوران روم باستان است. این باور وجود دارد که این غار در واقع دری به اقامتگاه Hade، از اساطیر یونان است. این محل همچنین در گذشته به عنوان عبادتگاه مورد استفاده بوده است و در همان ورودی غار می توان این عبادتگاه ها را دید مطمئنا راز و اسرار بسیاری در دیوارهای این غارها نهفته است و گفته می شود که راهی در اعماق آن وجود دارد که شما را به دنیای دیگری می برد. امروزه هم بازدید کننده ها می توانند از این مکان دیدن کنند ولی کسی تا به حال این راه را نرفته است

هکلا در ایسلند (Hekla)

دومین مورد از مناطق اسرارآمیز جهان، جایی به نام هکلا است که منطقه ای آتشفشانی در کوه های جنوبی ایسلند است و به آن «دروازه ای به جهنم» گفته می شود. از سال ۸۷۴ بعد از میلاد مسیح بیش از ۲۰ فوران آتشفشانی جدی در این منطقه اتفاق افتاده است.

در سال ۱۳۴۱، یک کتاب ایسلندی که در واقع کتابی دست نویس بود، دسته ی بزرگی از پرنده ها را توصیف می کرد که بر بالای دهانه ی آتشفشان بر پرواز بودند و این باور به وجود آمد که این ها ارواح افراد نفرین شده هستند.

از سال ۸۷۴ بعد از میلاد مسیح، بیشتر از ۲۰ فوران آتفشانی در این کوه اتفاق افتاده است، البته در سال های اخیر هکلا آرام بوده است. امروزه شایعات زیادی وجود دارد که می گویند هر ساله ساحران بزرگی در دهانه ی آتشفشان جمع می شوند و فعالیت های مرموزی انجام می دهند. هیچ کسی به دهانه ی این آتشفشان نمی رود، شما فکر می کنید جراتش را داشته باشید؟

شهر ارواحی فنگدو در چین (Fengdu City of Ghosts)

در کشور چین شهرهای اسرارآمیز زیادی وجود دارد اما بدون شک یکی از خوفناک ترین آن ها می تواند فنگدو باشد، شهری جهنمی که پر از ارواح خبیث است. مردم بر این باورند که این ارواح به جایی به نام ناراکا که جایی جهنمی است می روند. در واقع بازدید کنندگان فنگدو برای چند لحظه ای هم که شده خودشان را مهمان جهنم می کنند!

در این شهر مجسمه ها و تندیس های زیادی وجود دارد که نشان دهنده ی عذاب های الهی هستند، خیابان ها و میدان های آن از این مجسمه ها پر است. به طور خلاصه، فنگدو از مکان های اسرارآمیز جهان است که بیشتر جاذبه های آن، تم جهنمی و ارواح در حال شکنجه را نشان می دهد. اما مطمئنا اصلی ترین دیدنی فنگدو مجسمه ای، مجسمه پادشاه ارواح است که روی تپه ها و از جنس صخره است و به گونه ای است که صورت آن رو به شهر است. این مجسمه ۱۳۸ متر ارتفاع دارد و بزرگ ترین مجسمه صخره ای دنیا است.

جهنم های شهر بپو ژاپن (Beppu)

مقصد بعدی ای که قصد داریم بعه آن سفر کنیم، جایی به نام بپو در ژاپن است که به جای ۱ جهنم، ۹ جهنم دارد! البته این شهر به اندازه ی دیگر جاذبه ای این فهرست اسرارآمیز نیست ولی به نوبه ی خود یک جهنم واقعی است. چشمه های آب گرمی در این شهر وجود دارد که آب آن ها به راحتی می تواند یک تخم مرغ را آبپز کند! با این حال اگر خود را خیلی پر دل و جرات بدانید شاید بدتان نیاید یکی از آن ها را امتحان کنید.

تعداد چشمه های آب گرم در شهر بپو زاپن به اندازه ای زیاد است که وقتی از نمای به بالا به این شهر نگاه می کنید می بینید که از کل شهر دود بلند می شود.

غار زیبیل در ایتالیا (Cave of the Sibyl)

مقصد آخر ما به سوی جهنم، شاید قدیمی ترین مورد از مناطق اسرارآمیز جهان در این فهرست باشد: جایی شیطانی است که به امپراطوری رم باستان نسبت داده شده است و ظاهرا تاریخ آن به ۲۰۰۰ سال قبل برمی گردد. یکی از نویسندگان، این غار را غاری با صدها ورودی توصیف کرده است که همه ی آن ها راه را به دنیایی دیگر در زیر زمین باز می کنند! ویرجیل شخصی است که درباره ی این غار نوشته و می گوید: دروزاه های جهنم صبح و شب باز هستند…

ویرجیل این نوشته ها را در قرن یکم قبل از میلاد مسیح نوشته است. این غار در ایتالیا و در شهر ناپل واقع شده است و در حال حاضر هم این امکان برای گردشگران وجود دارد که خودشان از غار دیدن کنند و صداهای اسرارآمیزی که گفته می شود شبانه روز در آن شنیده می شود را بشوند. بسیاری این مکان را یکی از تسخیر شده ترین مکان های جهان می دانند.