خون دماغ شدن در بارداری نشانه چیست؟


خون دماغ شدن در بارداری نشانه چیست؟

احتمال بروز خونریزی از بینی بخصوص هنگام سرماخوردگی یا سینوزیت که غشاهای داخل حفره بینی خشک می شوند افزایش می یابد.

یکی از علائمی که دوران بارداری در بدن ایجاد می کند این است که عروق خونی داخل بینی گشاد می شوند و به طبع آن حجم خون در آن مکان افزایش می یابد و با التهاب فراوان از بدن بیرون می زند.

احتمال بروز خونریزی از بینی بخصوص هنگام سرماخوردگی یا سینوزیت که غشاهای داخل حفره بینی خشک می شوند افزایش می یابد. احتمال خشک شدن غشای داخل حفرات بینی هنگام قرار گرفتن در هوای سرد، اطاقهایی که با کولر گازی سرد می شوند و سایر محیط های خشک نیز زیاد است.

یک راه حل جامع این است که:
زمانی که خون ریزی آغاز شد سرتان را بالا بگیرید بطوری که بالاتر از قلب قرار گیرد حال بر روی سوراخی که خون از آن در حال خارج شدن است به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه فشار وارد کنید تا جریان را مسدود کند.دقت کنید که فشار را بعد از یک ثانیه قطع نکنید حتی اگر خیلی کنجکاو هستید که بفهمید خونریزی بند آمده است یا نه! زیرا این عمل فرآیند انعقاد را بهم می زند. استفاده از یخ نیز مفید است زیرا باعث انقباض عروق می شود. یک کیسه یخ یا یک بسته نخود فرنگی یخ زده روی بینی و گونه هایتان بگذارید و برای این کار از دست دیگرتان استفاده کنید.

در زیر چند روش برای پیشگیری از بروز چنین حالتی بیان می کنیم:

1- آب فراوانی بنوشید تا تمام بافتهایتان از جمله مخاط بینی دچار خشکی نشود

2- بینی خود را به آرامی تخلیه کنید. تخلیه با فشار موجب خونریزی از بینی می شود

3- هنگام عطسه دهان خود را باز نگاه دارید

4- با استفاده از یک دستگاه بخور و گرم نکردن بیش از حد اتاق از هوای خشک پرهیز کنید، بخصوص در فصل زمستان و قرار گرفتن در آب و هوای خشک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا